Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Agrol avtale på Kia e-Niro?

Startet av rmon, mandag 29. oktober 2018, klokken 11:48

« forrige - neste »

AndreasRingdal

Sitat fra: Kårepåsporet på tirsdag 20. november 2018, klokken 21:42

Når vurderte du å melde deg inn? For 12 måneder siden? Det er kravet, at en har vært medlem minimum 12 måneder. Dvs, når en som meg meldte seg inn før 31/12-17 så var kravet minimum 3 måneder.

3% av ca 400.000 er 12.000, så mangler litt på å få vinterhjul fra Kia dealeren.... Men vi er heldigvis ikke nødt til å betale en eneste krone til Kia da.....

Med gjeldende leveringstider så rekker man fort 12 mnd medlemskap før bilen leveres.
TMX 75D (MCU2/HW3/FSD)
Leaf 24 fra 2016 til 2018 (50000km)

Cral

Sitat fra: lirekassa på tirsdag 20. november 2018, klokken 22:30
Pdd. så blir de begrensende faktorene først og fremst pris og hvorvidt jeg føler denne bilen kan fungere som eneste bil både i hverdagen (JA) og på lengre bilturer i Norge og utland (mer usikker). Synes ladehastigheten og infrastrukturen for dette ikke er helt tilrettelagt slik den er for Tesla.

Kjørt langtur med e-golf et par ganger, og selv med ca halv rekkevidde, så var det aldri et problem med infrastrukturen, klart, det kommer flere elbil, og antall ladepunkt vokser ikke like fort, men de gangene jeg har vært på tur, har det vært minst like stor kø på tesla laderene som på de jeg kan bruke.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

navyelsen

Men husk at man ikke kan bruke Agrol avtalen hvis man vurderer flipping av bil. Bilen må eies i min 6 mnd før videresalg, fra Agrol sine betingelser:

Salg av bil

Rabattavtalen gjelder kun ved kjøp av biler til privat bruk. Det er ikke lov å kjøpe biler på disse betingelsene med tanke på videresalg med fortjeneste.

For å kunne opprettholde våre gode betingelser forplikter du deg derfor til å beholde bilen i minimum 6 måneder.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

lirekassa

#33
Sitat fra: Cral på onsdag 21. november 2018, klokken 10:08
Sitat fra: lirekassa på tirsdag 20. november 2018, klokken 22:30
Pdd. så blir de begrensende faktorene først og fremst pris og hvorvidt jeg føler denne bilen kan fungere som eneste bil både i hverdagen (JA) og på lengre bilturer i Norge og utland (mer usikker). Synes ladehastigheten og infrastrukturen for dette ikke er helt tilrettelagt slik den er for Tesla.

Kjørt langtur med e-golf et par ganger, og selv med ca halv rekkevidde, så var det aldri et problem med infrastrukturen, klart, det kommer flere elbil, og antall ladepunkt vokser ikke like fort, men de gangene jeg har vært på tur, har det vært minst like stor kø på tesla laderene som på de jeg kan bruke.

Model 3 vil i praksis lade en del raskere enn e-Niro gjør og kan bruke både 'egne' Teslaladere, samt Fortum, Grønn Kontakt m. fl.

https://www.elbil24.no/lading/sa-raskt-lades-elbilene-i-praksis/70425917

chargedup

Sitat fra: navyelsen på onsdag 21. november 2018, klokken 10:58
Men husk at man ikke kan bruke Agrol avtalen hvis man vurderer flipping av bil. Bilen må eies i min 6 mnd før videresalg, fra Agrol sine betingelser:

Salg av bil

Rabattavtalen gjelder kun ved kjøp av biler til privat bruk. Det er ikke lov å kjøpe biler på disse betingelsene med tanke på videresalg med fortjeneste.

For å kunne opprettholde våre gode betingelser forplikter du deg derfor til å beholde bilen i minimum 6 måneder.


Tror nok det med at du må beholde den i minst 6 måneder er for å ha mulighet til å sperre deg som kunde dersom man ser at noen kjøper 2 biler i året over flere år. Tviler på at agrol eller importør sjekker eier på alle biler kjøpt med deres avtale ved 5 måneder og 28 dager, så tror risikoen er ekstremt liten ved engangstilfeller. Tipper det er et krav fra bilimportørene at det skal stå det i avtalene slik at det å kjøpe bil ikke skal være for å tjene penger på salg, men for å spare penger ved lavere verditap.
Jeg ser på det litt på samme måte som at man feks ikke kan selge køplassen sin hos Kia eller feks Tesla M3, men samtidig kan ingen hindre deg i å selge bilen rett etter overtagelse. Jeg har køplass og dersom jeg hadde hatt agrol rabatt kunne jeg gjerne solgt bilen "på forhånd" til familie og nære venner med kontrakt, men ikke ukjente der man risikerer å sitte igjen med en bil man ikke har behov for.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

rmon

Noen av de første 100 som har fått rabatt på e-Niro?

Kårepåsporet

Sitat fra: rmon på fredag 07. desember 2018, klokken 19:26
Noen av de første 100 som har fått rabatt på e-Niro?

Antar at det som står på Agrol sine sider stemmer, altså 3%.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA