Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kulderas i bilen i høyresvinger

Startet av Futurecar, søndag 28. oktober 2018, klokken 19:08

« forrige - neste »

Futurecar

Hei
Har nå hatt X bilen i en drøy måned og vinteren står for tur. Litt rart spørsmål men må hjemvei idag opplevde jeg at det kom kald luft på venstre beinet i førersetet i høyresvinger når jeg kjørte hjemover på motorveien.
Noen som opplever det samme eller er det noe som er feil?

z4rd

Hørtes veldig spesielt ut. Aldri opplevd noe slikt på min X. Var det konsekvent hver gang du var i sving? Hva stod AC-anlegget på? Ville tatt det direkte med forhandler uansett.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Oivind

Jeg kjører 2017 S75D. Selv har jeg merket at det blir kjøligere i kupeen når jeg svinger av motorvei, gjerne etter en høyresving. Dette når det er kaldt ute. Har ikke snakket med service om dette da jeg trodde det kanskje var noe jeg innbilte meg.. Jeg har stort sett vifte på nivå 3, ikke auto.

THE

Aldri opplevd akkurat samme problem, men merker at det er ufattelig mye bedre varmeapparat i SP85D jeg har som låne bil nå enn i min egen X100D 6 seter. X er ganske kald, og har litt ustabilt varmeapparat. Må høre med verksted om det er normalt at X har dårligere varme enn S i morgen, slik at de evt. kan sjekke om alt er OK med Xen min når de uansett har den inne på verkstedet.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Øggen

X'n har et forferdelig elendig "varme"apparat.
Funka kun etter at batteriet e godt og varmt(ca en times kjøring)
Automatikken slår av AC under 4°C og da dugga det vanligvis. Iallefall no ved minusgrader ute.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

streken

#5
Jeg opplever akkurat det samme i min S75D som jeg har hatt i snart et år (et godt et, sådan). Teknikken min har blitt å ta det rolig i de skarpeste høyresvingene...

Jeg opplever det mest tidlig på kjøreturer når det er kaldt og jeg ikke har forvarmet skikkelig, etter at kupeen har blitt skikkelig varm opplever jeg det ikke. Varmeapparatet opplever jeg som godt og effektivt. I mitt hode har jeg tenkt at det er mye luft i den store kupeen, og at denne flytter seg når det blir litt g-krefter  :o Jeg har opplevd tilsvarende i andre store biler (E-klasse, 5-serie F11), aldri i små biler, det er grunnen til at jeg har tenkt slik...

Tesla er ikke informert om dette, da jeg allerede har et rart problem/utfordring med bilen som foreløpig ingen skjønner seg på (det plinger høyt i dørhøyttaleren på førerplass når småstein slenges fra dekket og opp i bilens underside - veldig merkbart når jeg har 1,5km grusvei inn til huset).
2024 Tesla Model Y Performance med EAP og originale 21"
2020 Triumph Street Triple RS - djevelsk moro! 

Eks:

2017 Tesla Model S 75D "Store Blå", med alt utstyr og FSD. MCU1. 148.000km. Drømmebilen, vil bli savnet 💙
2013 Nissan Leaf Acenta - solgt i 2015 etter 39307 feilfrie kilometer, de fleste med rekkeviddeangst.
2017 BMW i3 94Ah Fully charged. Kjørte 17000 glade km. Ikke feilfri (forstilling, elektronikk, ulyder, klimaanlegg)

Vhagar

Dugg er et problem når det er minusgrader ja. Legger merke til at den kommer krypende på sidevinduene bakfra. Så la jeg merke til at det ikke kommer noe luft å snakke om fra dysene på B-stolpen (I følge Tesla er dette 100% as intended). Må jeg gå til det skritt å legge et par 20 kilos sandsekker i baksetene når jeg er ute å kjører? Eller holder det å feste sikkerhetsbeltene på rad 2 for å få igang dysene der bake? Selv med defrosting av frontrute på max så er det absolutt ikke noe futt i dysene bak, men doggen slipper i det minste taket etter en stund.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

Mxoslo

X90D fra september 2017. Jeg har aldri merket dette før, men siste par ukene har jeg også kjent kulderaset fra høyre i høyresvinger. Må tydeligvis forske litt mer og se om det finnes noen logisk grunn. Må vel være relatert til ventilasjon/spjeld/vifter? Og finnes det i hele tatt vifte som skal supportere ventilene i B-stolpen?
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

SH aka F_P

Dere som har 6- og 7-seter. Skru på varmeapparatet bak selv om det ikke sitter noen der. Da blir det deilig og varmt. Nå syns jeg i utgangspunktet det er helt ok med kun det "vanlige" i drift, men jeg er ingen frossenpinn, tvert i mot.
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

MrSegment

Sitat fra: streken på mandag 29. oktober 2018, klokken 00:10


Tesla er ikke informert om dette, da jeg allerede har et rart problem/utfordring med bilen som foreløpig ingen skjønner seg på (det plinger høyt i dørhøyttaleren på førerplass når småstein slenges fra dekket og opp i bilens underside - veldig merkbart når jeg har 1,5km grusvei inn til huset).

Dette høres jo helt utrolig ut! Lo høyt der, beklager. Min S75D hadde kunstige skrense-lyder i høytalerne hvis jeg svingte litt brått. Trodde det var lagt inn for moro skyld i starten, ble borte etter at service fikset noe helt annet.



Mxoslo

Fant nok løsningen på mitt problem. Har skumpet borti viftehastighetsknappen
Rød M3LR til kona levering 22-23/12
Hengerfeste (tilfelle jeg bare må låne den litt😁)
ikke mast etter VIN

Blå 2017 TMX - fantastisk bil

jervi

Sitat fra: Øggen på søndag 28. oktober 2018, klokken 22:59
X'n har et forferdelig elendig "varme"apparat.
Funka kun etter at batteriet e godt og varmt(ca en times kjøring)
Automatikken slår av AC under 4°C og da dugga det vanligvis. Iallefall no ved minusgrader ute.
Det høres ut som om noe er feil hos deg. Min X blir varm på et par minutter. Kanskje mindre.

OlaM

Sitat fra: jervi på lørdag 03. november 2018, klokken 22:00
Sitat fra: Øggen på søndag 28. oktober 2018, klokken 22:59
X'n har et forferdelig elendig "varme"apparat.
Funka kun etter at batteriet e godt og varmt(ca en times kjøring)
Automatikken slår av AC under 4°C og da dugga det vanligvis. Iallefall no ved minusgrader ute.
Det høres ut som om noe er feil hos deg. Min X blir varm på et par minutter. Kanskje mindre.

Ja, høres ikke det ut som range mode, enkelt og greit?
'21 3LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA