Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Cruise Control not available - ingen feil funnet :(

Startet av sjossang, søndag 28. oktober 2018, klokken 13:53

« forrige - neste »

sjossang

Oppdaterer mitt eget innlegg.

Etter 1 uke på verkstedet fikk jeg bilen tilbake i går ettermiddag. De byttet ECU og MCU (pga gul ramme rundt skjermen), i tillegg til å oppdatere firmware til 2018.42.3.

Var en positiv opplevelse å kjøre '13-modell TMS. Ikke så stor forskjell som jeg hadde forventet. Nytt var at kalibreringen av autopilot nå hadde et lite ratt som viste fremgang. Etter 40km fungerte cruise og autopilot bedre enn noen sinne :)

Y LR hvit/hvit

Balrog

Sitat fra: Heinz på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 02:20
Allt fungerte fint hos meg også i ca 80 mil med 2,5 bars trykk. Feilmeldingen kom dagen etter, og jeg ringte tesla, og fikk beskjed om at feilmeldingen kom pga for lavt dekktrykk, som måtte være minst 3 bar. Tenkte dette hørtes for dumt ut, men fyllte likevel opp til 3 bar, og feilmellingen forsvant etter ettpar km. Så det er verdt å prøve.

Trekker opp dette tipset jeg fant, men på død autopilot/cc (HW1). Blåste opp alle 4 dekk etter å ha prøvd alt mulig annet uten hell tidligere, og på tur nr 2 etter dekktrykk over 3,0 bar forsvant autopilot/bekvemmelighetsfunksjoner utilgjengelig som Tesla mente innebar bytte av radar/sensor etc. og utelukket alle andre feilkilder. Mulig dette sparte meg for 5k?
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA