Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 Performance nyheter

Startet av JorEl, lørdag 27. oktober 2018, klokken 12:55

« forrige - neste »

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

JorEl

Her er en liten diskusjon ang Tesla sitt Performance-avslag, på $5k.

https://www.youtube.com/watch?v=_71hkuNKJos
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

1000kwh

Med Tesla så må man faktisk bare akseptere den bilen man bestiller med det utstyret den har til den prisen du får det til. Sånn er det bare. Og som han ene sier; det var veldig mange i fjor som akkurat misset på luftfjæring og en del andre ting.

Prisene til Tesla er jo i det minste veldig tydelige og pakkene klare. For andre merker er det jo ofte et sammensurium av pakker, priser og mange ting som gjør det vanskelig å sammenligne over tid. "Tilbud" og kampanjer er et også flust av.. Så, ikke noe å syte over disse 5000$

JorEl

Må bare si at jeg er enig, men jeg hadde vært skuffet og forbannet :o om jeg hadde strekt budsjettet for performance-option. Tesla kunne roet det ned til 50% avslag. Men for meg er det en ikke-sak for jeg vil ha luftfjæring for å kunne heve bilen, der det trengs. Så å betale for å senke den, hadde jeg ikke gjort.

Det jeg spekulerer litt i, er om AWD og Performance egentlig er samme bilen. Tesla sier de dobbelsjekker og kjører ekstra tester på motorene. Men kanskje alle motorene er greie nok?
Det skal bli kjekt å få se når folk begynner på bestillingene av TM3. Hva skal man velge, og hva kan man velge i?
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

georglu

Sitat fra: JorEl på søndag 28. oktober 2018, klokken 22:44
Det jeg spekulerer litt i, er om AWD og Performance egentlig er samme bilen. Tesla sier de dobbelsjekker og kjører ekstra tester på motorene. Men kanskje alle motorene er greie nok?
Det skal bli kjekt å få se når folk begynner på bestillingene av TM3. Hva skal man velge, og hva kan man velge i?

Jeg mener det er kommet ganske klart frem at det er akkurat de samme motorene, men at de er sertifisert for høyere ytelse. Det KAN selvsagt være annen hardware som er oppgradert for å tåle høyere ytelse, sånn som invertere, men tviler egentlig litt på det siden de har hatt sånn fokus på effektiv produksjonslinje. For Model 3 ligger mye av Performance-utgaven software (kanskje man kan hacke seg til "Performance" i etterkant eller at Tesla kommer en OTA-update for Performance Light senere?). Foruten litt styling-oppgradering og muligens noe kraftigere bremser.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

daktari

Det har vært rapporter på TMC om folk som bestilte en P men fikk levert AWD, og etter protest oppgraderte til en P i software slik som bestilt. Dette var P uten performance pack som har større bremser, hjul og stivere fjæring.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA