Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Premium elbiler med skuffende kort rekkevidde

Startet av Gordon Retriever, torsdag 25. oktober 2018, klokken 22:43

« forrige - neste »

Løve

Jeg merker på min Leaf 40kWt at jeg ønsker meg en bil som går minst dobbelt så langt mellom påkrevde ladestopp. Aller helst vil jeg ha en som kan kjøre Stavanger -Oslo i ett strekk i 110km/t på en tenkt fremtidig motorvei. Det er det mitt behov ligger.

Yngve

Da snakker vi vel fort om 110-120kWh i en Leaf, eller 140-160kWh i en større bil. Virker usannsynlig på mange år enda.

Ebe

Nå er vel det litt urettferdig ovenfor premiumbilene å sammenligne med Ioniq. I forhold til Ioniq, så er jo samtlige andre biler dritt. :)
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Gordon Retriever

Samtidig kan vi ikke bebreide de andre produsentene for at de ikke klarer - eller ikke vil - lage gode elbiler. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA