Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

tuono


SurSnasen

Sitat fra: Kåre Knatten på onsdag 07. november 2018, klokken 20:33
For oss er ikke Tesla noe alternativ. Har stått på liste siden 21. april 2017 og har ingen planer om å flipper bilen videre. Har ikke stått over 1,5 år på liste for moro skyld. Visningen reduserte ikke inntrykket av bilen, snarere tvert imot.

Samme her. Satt klar med kredittkortet straks online-reserveringen ble åpnet. Sliter litt med "wife acceptance factor" pga elbil-skepsis. Samt at bilen egentlig er litt for dyr for vår beskjedne kjørelengde. Så det har gått litt frem og tilbake om å ta ut bilen for å beholde selv, eller å selge (eller kansellere). Men jo mer jeg ser om bilen. Flere bilder. Mer video. Og at jeg selv fikk sett den. Så blir jeg mer og mer sikker på at jeg VIL ha denne bilen. Bagasjerommet kunne med fordel vært litt større. Men krise er det ikke. Den har nok plass til vår familie med to små under 5 år. Den har den obligatoriske skiboks på TAKET-muligheten. Og jeg tror Audi faktisk legger litt innsats og prestisje i denne bilen. Ikke at det er den største bilen som skal fylle en amerikansk oversize-parkeringsplass, men kvalitet, komfort, tilstrekkelig med plass, praktiske løsninger.

Jeg gleder meg enormt til å prøve, og håper jeg ikke blir skuffet bak rattet.

Lappsokk

Godt fornøyd selv med bilen på visning, litt skuffa over bagasjen men dog. En ting jeg lurer på som jeg ikke fikk spurt konkret om, kommer Limited edition med massasjeseter?

Kåre Knatten

Det er lagt ut en mer spesifikk utstyrsliste for EO og LE, på  audi.no.

Trond.m

Sitat fra: StianSalG på onsdag 07. november 2018, klokken 22:46
Jeg gleder meg enormt til å prøve, og håper jeg ikke blir skuffet bak rattet.
Er rimelig sikker på at vi ikke blir skuffet bak rattet. Men selve rattet synes jeg er litt klassist for bilen, så jeg kunne tenke meg å bestille med sportsratt. Rart at Edition One ikke er utstyrt med et annet ratt.

forzaman


arvinds

Sitat fra: oland på onsdag 07. november 2018, klokken 14:05
Sitat fra: PGH på onsdag 07. november 2018, klokken 13:02
Gikk dessverre glipp av visningen her i Bergen. Er det noen som har prøvd (eller målt) om det er mulig å få inn 3 barneseter i baksetet? For min del gjelder det to forovervente og ett bakovervendt.

Se tidligere i tråden der dette blir diskutert.  Der finner du også bilder med to beltestoler (side og midtsete).  Det ser ut som om du kan få plass, men midtkonsoll er definitivt i veien, og du får neppe brukt isofix.  Trangt blir det uansett.

https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=42015.30

Du får inn 2 fremovervente og en bakovervendt eller 3 fremovervente (for fremtidig bruk) men kun ved å droppe isofix. Kan tenke meg at det i tillegg blir ganske kronglete å tilgang til beltefestene. Trangt blir det garantert! Jeg er i samme situasjon og har vel kommet til konklusjon om at denne bilen blir for liten for mitt behov. Å kunne lett få spent fast barna i en hektisk hverdag betyr mer en å presse de inn i en bil som ikke er designet for 3 barnestoler.
 

Pingle

#112
Sitat fra: forzaman på torsdag 08. november 2018, klokken 10:26
Sitat fra: Kåre Knatten på onsdag 07. november 2018, klokken 23:48
Det er lagt ut en mer spesifikk utstyrsliste for EO og LE, på  audi.no.

Samme innhold som tidligere, men strukturert på en litt mer leselig måte: https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/audi-tron/audi-e-tron/audi-e-tron-lanseringsmodeller.html

Jeg ville sagt dette var mer forståelig:
Forskjeller uthevet (beklager hakkete rekker)
                                 Edition one                           Limited edition
Farve                           Antiguablå (smurfeblå)   Mythossort/Tyfongrå
Kontrastlakk                           +   
Hellakkering                                                         +
Led innstegslys                    med EO-logo             +
Dekordetaljer i grafittgrå                                         +
      
Felger                            21-tommer EO 265/45   5-eker turbin, 265/45
Speil                                    Utvendige virtuelle            Tradisjonelle
Sportsseter, Valcona skinn              +                           +
Sort skinn på dashbord              +                           +
Matrix LED-lys                              +                           +
Hengerfeste, Avtagbart              +                           +
Panoramaglasstak                      +                           +
      
Assistentpakker      
Tur                                              +                           +
By                                                                      +
Head up display                                                      +

      
Elektrisk innstilt rattstamme                              +
Elektriske forseter                      +                           +
Komfortmidtarmlene                      +                           +
Servolukking dører                                              +
Akustikkglass                               +                           +
Ladeclip for feste av lader             +                           +
Setevarme foran og bak           +                           +
Tyverisikre hjulbolter                   +                           +
4-soners klimaanlegg             +                           +
Oppbevarings- og bagasjeromspakke    +                   +
Flerfarget Ambientebelysning      +                           +
Bang & Olufsen premium sound    +                           +
Audi Music Interface med           +                           +
Audi Smartphone Interface iOS   +                           +
Skillenett i bagasjerommet      +                           +
Komfort førklimatisering         +                           +
Sideairbagger i baksetene           +                         +
Audi Connect Key                   +                           +
Omgivelseskamera Top View    +                         +
Virtual Cockpit plus                +                         +
Kamerabasert trafikkskiltgjenkjenning   +                   +
Bremsecalipere i e-tron-farge (oransje)+                   +

Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

samotholt

Samme som over men som regneark:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1uOa6qHA9hTVNIid6LvSI_QW0LXCALeB6Uwe5Wm3-Wrc/edit?usp=sharing

Synes forøvrig at det er på tide med priser. Virker som om Norge er rimelig sent ut i så måte.
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

Trond.m

Er det noe sted i Europa de har kommet med en komplett prisliste da ?

Lappsokk

Det finnes litt priser på audi sine sider i Nederland. Audi.nl der er enkelte pakkepriser osv.
Snaket med en fra Møller idag og han antok ca 14dg til, men egentlig lei av alle antakelser og synsing. Skulle likt å visst den egentlige grunnen til at ting drøyer, ser ikke helt at de har noe å tjene på denne uthalingen.

chiller

Så vidt jeg skjønte på møllermannen så virker det som at andre land har salgsapparat drevet litt mer direkte fra Audi. Møller er nødt til å forhandle om priser og volum oppover, og kan derfor ikke gå ut med prisene til sluttkunden før de selv vet hva de må betale inn.

Svolar

Siden vi er mva fritatt her, så er nok det grunnen til at vi får priser sist. Hvor mye over europeiske priser kan møller ta uten at parallelimport blir et for stort problem?

forzaman

Sitat fra: chiller på torsdag 08. november 2018, klokken 22:41
Så vidt jeg skjønte på møllermannen så virker det som at andre land har salgsapparat drevet litt mer direkte fra Audi. Møller er nødt til å forhandle om priser og volum oppover, og kan derfor ikke gå ut med prisene til sluttkunden før de selv vet hva de må betale inn.

Tror dette er noe av sannheten. I resten av Europe er det Audi selv som eier Audi utsalgsstedene, mens i Norge er det IKKE Audi Norge som eier utsalgsstedene. Derfor er det nok et mellomledd her i Norge som ikke eksisterer i de andre landene. Men det skal vel sies at det ikke har kommet så mange detaljerte priser i resten av Europa heller? Kan virke som om konfiguratoren blir sluppet på samme tidspunkt i de fleste landene. Og da må jo også prisene være klare i Norge. Så hvis uke 47 fortsatt står deg, er det jo håp pm at priser er rett rundt hjørnet...

tut

Fin bil. Var på visning i dag.
Som forventet. Bagasjerom er mindre enn på en A6. Og langt mindre enn Q7 både i bagasjerom og baksete.

Den tilsvarer en "vanlig" medium stasjonsvogn vedr plass. Ville helt klart ha kjøpt denne hvis plassbehovet hadde passet meg. Prismessig tror jeg denne blir grei når en tenker på ytelse/rekkevidde/premium osv :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA