Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

Tin

Bil kansellert. For all del fin bil, men uten ett ladenettverk ala Tesla utgår den frem til noe tilsvarende er på plass (ionity mm).

Øyvind.h

Sitat fra: Tin på fredag 26. oktober 2018, klokken 19:47
Bil kansellert. For all del fin bil, men uten ett ladenettverk ala Tesla utgår den frem til noe tilsvarende er på plass (ionity mm).
Tidlig reservasjon? For min del antar jeg at jeg ikke får bil før slutten av 2019. Da blir første langtur antakelig vår/sommer 2020 og til sommeren 2020 forventer jeg ganske god dekning fra ionity.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Amatøren

#17
@Øyvind.h: Samme her.

Hvis vi bestiller blir det egen konfigurert.

Selger hos Møller bil Asker og Bærum sa at det allikevel blir levert bil i 2019. Uansett skikkelig langtur blir tidligst i 2020.

Regner ikke med tur-retur hytten på ca 50 mil som skikkelig langtur selv om jeg må lade en gang.

Satser uansett på en forbedring fra e-Golf  ;) på ren guttetur.

Sikkert grei på ren helgetur med alle fem også til tross for dårlig midtsete plass og komfort på midtsetet.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Tin

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 26. oktober 2018, klokken 19:51
Sitat fra: Tin på fredag 26. oktober 2018, klokken 19:47
Bil kansellert. For all del fin bil, men uten ett ladenettverk ala Tesla utgår den frem til noe tilsvarende er på plass (ionity mm).
Tidlig reservasjon? For min del antar jeg at jeg ikke får bil før slutten av 2019. Da blir første langtur antakelig vår/sommer 2020 og til sommeren 2020 forventer jeg ganske god dekning fra ionity.

På 600 tallet. Får heller legge inn en bestilling etterhvert :). Så får vi se hvordan prisene blir, rekkevidde, forbruk osv. Bilen så absolutt bra ut.

Touring

Sitat fra: Tin på fredag 26. oktober 2018, klokken 19:47
Bil kansellert. For all del fin bil, men uten ett ladenettverk ala Tesla utgår den frem til noe tilsvarende er på plass (ionity mm).

Skjønner ikke helt det der.  Er jo utrolig mange fler CCS ladere enn Tesla ladere så skjønner ikke det argumentet. Hvis du overnatter i Oslo på hotel med lite strøm på din tesla, hva gjør du da?  Drar til Lier og lader eller tar nærmeste grønn kontakt?

Øyvind.h

Det er litt forskjell på 45kW snitt og 90-100kW.
Etter erfaring med begge nett og mange langturer med Tesla er konklusjonen fryktelig lett å forstå. Men jeg tror ikke det er et problem i 2020 og videre.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

alagerqv

Må innrømme at jeg er usikker om jeg vil kjøpe den. Overrasket over hvor liten den var inni, bakseter og bagasjeplass. Samt helt håpløst med manuelt hengerfeste i 2018/2019. Likte dog mulighet for ladetilkobling på begge sider og den virket veldig godt skrudd sammen.

Og det er vel sikkert en stor risiko å kjøpe den for å legge den ut på finn, selv med relativt lavt kønummer. En ting er å selge en bil på finn.no som koster 350k for 50-10k ekstra, men neppe mange som gjør det på en bil til 800k og som man nok helst vil ha "sitt" utstyr på.

z4rd

Må si jeg ble overrasket over hvor trangt det var på midterste plass bak. Tror ikke det passer for et barn engang mtp benplass, hvis det i tillegg sitter to andre bak. For meg er denne bilen 2+2.

Ellers var kvalitetsfølelsen nice og som forventet. Setene var bedre enn forventet. Også stort pluss for 40/20/40 setedeling! Dette savner jeg på Tesla.

Neste steg nå er prøvekjøring, forhåpentligvis før jul. Blir uaktuelt å bestemme meg for noe som helst uten å ha fått testet bilen etter mine behov.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Trond.m

Sitat fra: z4rd på lørdag 27. oktober 2018, klokken 07:34
Må si jeg ble overrasket over hvor trangt det var på midterste plass bak. Tror ikke det passer for et barn engang mtp benplass, hvis det i tillegg sitter to andre bak. For meg er denne bilen 2+2.
Det er vel kanskje 4-soners klimaanlegg som ødelegger plassen bak ? Noen som har sett bilder av baksetet med 2-soners klima ?

z4rd

Jepp. Den ødelegger voldsomt. Aldri sett lignende, da "konsollen" rett og slett stikker ut og spiser alt for mye plass.

Jeg mistenker at dette ikke er helt tilfeldig. Hadde bilen vært romsligere og vært en solid løsning for 2+3, så hadde f.eks A6 og andre modeller blitt mindre interessante for potensielle kjøpere.

Ellers må jeg også nevne at sølv-farget grill ikke er så fint, og håper den blir tilgjengelig med sort grill. Det vil etter min mening så freshere ut. Bagasjerommet kunne sikkert vært større... men for meg så den brukbar ut.

Andre som har fått indikasjoner på prøvekjøring? Han ene selgeren jeg snakket med hos Ensjø sa at de skulle få demobiler i desember.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Snart-i3

#25
Jeg ble ganske fornøyd med produktet. Her i huset er vi fire, og ønsker en løsning med 4-seter som kan ha med en ekstra ved behov. God plass og god takhøyde bak. Bagasjeplass er OK, og forholdsvis bredt. Barnesikring med styring høyre/venstre i fra førerdøra var bra for de som trenger det. Når begge er satt på virker (normalt) ikke alt annet i bak, som lys og styring av de elektriske gardinene til bakdørene (som jeg håper kommer).

Fikk ikke prøvd forlengelsen av setet (ruller ut skinnet, slik at setet alltid ser "helt" ut) og luftbasert sidestøtte (rygg/sittepute), men dette er gode funksjoner (komfort-seter på OMS). Har enkeltelementer av dette fordelt på flere biler i dag, og ønsker alt på min neste bil. Får overleve manuell nakkestøtte og høyderegulering av sikkerhetsbelte, men elektrisk rattstamme er viktig.

Jeg ønsker litt gummi utenpå felgene, men dekk i 265/45-21" var greit. Siden hjulene er så store vil de også gå bedre over dumper. Dette kommer nok på ønskelisten. Forholdsvis dyre å bytte ut (13-14' NOK), men store hjul holder samtidig flere kilometer. Har sjekket pris på andre store hjul i 19/20". Dyre de også.

Virker som om alle karosseriplater var av aluminium. Dette er positivt. Hadde det vært stål ville det vært en kjøps-stopper, siden jeg blir dårlig av Audi og stålplater.

Størrelsesmessig er bilen bra. Bil over 5 meter (har bla 2003 A8) har en del ulemper ved parkering, og ønsker ikke dette. Jeg bruker nesten aldri ladekabler som ligger i bilen, og trunken var stor nok til å bli kvitt ladekabler og spylevæske. Det er bra nok, og da er bagasjerommet tomt til daglig. Rommet under bak kan ikke brukes til ladekabler, for da må bagasjen ut før lading. Noe høy lastehøyde bak, slik som på i3. Ikke så bra, men ingen kjøps-stopper.

Fant ikke knappene til garasjeportåpner. Dette er billig utstyr som anbefales hvis det kommer (håper det).
Ønsket elektrisk hengerfeste, men ingen kjøps-stopper. 1800 kg er litt lite for meg, siden jeg 4 ganger i året flytter en båt som veier 2000+ kg et par mil. Dette kan bli kjøps-stopperen, må tenke på den.

Min konklusjon er at bilen virker bra og jeg vil anbefale den som "gunstig" priset premiumbil. Som pendlerbil vil jeg anbefale Hyundai. Jeg finansierte BMW i3 ved sparte driftskostnader, men det er mindre å spare på bil nr 2.  Har også en åpen bil til sommerbruk/øvingskjøring (manuelt gir), og den ødelegger også et fordelaktig regnestykke. Må derfor regne på årlige kostnader opp i mot fordeler/ulemper før det tas et valg.
2013 i3 med 94Ah. Orange og komplett utstyrt.
2002 A6, 2003 A8, 2008 E93 Alle nesten komplett utstyrt.

Tellus

Så bilen mandag i Oslo og synes den var som forventet. Jeg henter min I-Pace til uken så det blir neppe Audi på meg uansett, men jeg sitter fortsatt med en reservasjon på 400-tallet.

Bilen var som forventet synes jeg. Veldig Audi, men mye finere enn Q7 (den synes jeg lite om). For de som allerede liker Audi burde den falle i smak. Ble litt overasket over at bagasjerommet ikke var større (neppe noe særlig mer inn i I-Pace). Det var klart mer plass under lokket enn i I-Pace. For alle de som i dag har en mellomstor SUV ala Q5, X3 osv er denne bilen mer enn stor nok både innvendig og utvendig. Kommer du fra Q7 eller XC90 så er den litt mindre, men dette var jo som forventet. Romslig i baksetet for 2 voksne eller 3 barn vil jeg si. God takhøyde for også høye personer. Du sitter også behagelig høyt opp fra gulvet.

Kvalitetsinntrykket var svært godt.

Hadde helt klart tatt ut denne hvis jeg ikke I-Pace fantes.

Skal jeg trekke frem noen litt negative sider. Egentlig bare småplukk.
- Litt kjipt panotak. Tror ikke jeg hadde giddet å betale for det.
- Merkelig opplegg rundt 'gearspak'
- Design (litt traust). Smak og behag selvfølgelig. Audi kan lage spennende biler, men valgte her det trygge. Sikkert lurt med tanke på eksisterende kundegruppe.

oland

Sitat fra: TM på lørdag 27. oktober 2018, klokken 08:25
Sitat fra: z4rd på lørdag 27. oktober 2018, klokken 07:34
Må si jeg ble overrasket over hvor trangt det var på midterste plass bak. Tror ikke det passer for et barn engang mtp benplass, hvis det i tillegg sitter to andre bak. For meg er denne bilen 2+2.
Det er vel kanskje 4-soners klimaanlegg som ødelegger plassen bak ? Noen som har sett bilder av baksetet med 2-soners klima ?

Jeg har behov for plass til tre barn i baksetet, og konkluderte med at det ikke lar seg gjøre med konsoll ettersom det ikke blir nok benplass i midten. Men kanskje det er lov å håpe på at dette bare er et problem med 4 soners klimaanlegg, og att dette kan velges bort? Noen som vet?
2017 Opel Ampera-e

trd-73

Hei, konsollen tar like mye plass med eller uten 4-soners klimaanlegg. Den er jo ikke veldig brei da, er det ikke plass til føttene på utsiden? Veldig mange biler har jo en svær tunnell som er like bred som den konsollen.

Blade Runner

Så bilen på Lillestrøm i helgen. Den er tøffere i virkeligheten enn på bildene synes jeg  :)
Galaxy Blue fargen er også stilig. Det står mellom den og tyfongrå.

Nå gjenstår bare den endelige WLTP rekkevidden før jeg bestemmer meg. Håper på rundt 450, men kan leve med 400.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA