Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

jamez

Sitat fra: turfsurf på lørdag 10. november 2018, klokken 07:12
Sitat fra: jamez på fredag 09. november 2018, klokken 21:07
Høyere? høyden på midten i e-tron er 70cm, og i midten på A6 72cm... 
Nå snakker jeg ikke om høyde til taket, men høyde til bagasjetrekket. Er det disse tallene?

Jeg vet ikke med dere andre, men jeg pakker bilen til taket når jeg skal ha med meg bagasje. Hva som går under bagasjetrekket er rimelig irrelevant!
Var ikke engang trekk i bilen som ble vist fram i Trondheim og mitt trekk ligger alltid i garasjen, så det kan jeg ikke kommentere.

Imagine

Personlig synes jeg det er altfor stort fokus på rekkevidde, ladehastighet og bagasjeplass. Den går jo langt over 30 mil.

Dersom Audi E-tron ikke var på vei nå så hadde jeg trolig kjøpt en Mercedes GLE coupe med bensinmotor eller en Porsche Panamera. Hvorfor trenger egentlig folk så ekstremt mye plass?

Det er garantert plass til barnevogn og 2 barneseter baki.

jkirkebo

Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 11:31
Personlig synes jeg det er altfor stort fokus på rekkevidde, ladehastighet og bagasjeplass. Den går jo langt over 30 mil.

Dersom Audi E-tron ikke var på vei nå så hadde jeg trolig kjøpt en Mercedes GLE coupe med bensinmotor eller en Porsche Panamera. Hvorfor trenger egentlig folk så ekstremt mye plass?

Tja, vi skal kanskje ha med mye greier på hytta? Jeg har en TMX og fyller den ofte opp ganske så full når jeg drar oppover. Ofte må jeg ta med henger.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Imagine

Henger er jo da en god løsning. Evt varebil/lastebil.
Før i tiden klarte familier på 5 seg fint med en VW Boble. Man hadde hytter den gangen også.

Crown

Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 12:23
Henger er jo da en god løsning. Evt varebil/lastebil.
Før i tiden klarte familier på 5 seg fint med en VW Boble. Man hadde hytter den gangen også.

Husker vi kjørte 6 stk til hytten i en Ford Cortina da jeg var liten :-D
Jeg legger alltid min ære i å få plass til alt under bagasjeromstrekket. Er veldig glad i god sikt gjennom bakruten.

I sommer kjørte vi på ferietur rundt i Norge, to voksne og to barn 8/13 år og fikk plass til all bagasjen vår i Ioniqen, under bagasjeromstrekket. Vi har også en Subaru Outback, men den har bare kjørt ca 1500km siste år, mest når den har vært lånt vekk :) Kun på påsketuren trengte vi den, pga takboksen.

Så folk er forskjellige ja, og jeg ofrer ikke bagasjeplassen på e-Tron en tanke mer etter å ha sett den live! Det vil holde.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Jon65

Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 12:23
Henger er jo da en god løsning. Evt varebil/lastebil.
Før i tiden klarte familier på 5 seg fint med en VW Boble. Man hadde hytter den gangen også.

Og går man enda lenger tilbake klarte folk seg uten bil i det hele tatt så det er jo også et alternativ for de som ikke ønsker å utnytte at utviklingen faktisk har gått videre.

jkirkebo

Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 12:23
Henger er jo da en god løsning. Evt varebil/lastebil.
Før i tiden klarte familier på 5 seg fint med en VW Boble. Man hadde hytter den gangen også.

Ja, jeg har jo virkelig lyst til å ta sertifikat på lastebil, leie en slik og bruke den på hytta annenhver gang ;)

Om du har sett bilder fra "gamle dager" så så du gjerne en gigantisk takgrind på disse boblene, med en diger haug bagasje på. Veldig praktisk i dårlig vær, og veldig trafikksikkert. For ikke å snakke om aerodynamisk...
Småbarn lå i hattehylla og sov, uten noen form for sikring. Ja, det gikk som regel bra, men vil vi tilbake dit? ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

turfsurf

Sitat fra: jamez på søndag 11. november 2018, klokken 11:09
Jeg vet ikke med dere andre, men jeg pakker bilen til taket når jeg skal ha med meg bagasje. Hva som går under bagasjetrekket er rimelig irrelevant!
Ja, det forklarer jo litt. Pakker ikke over seteryggen (trekk / hattehylle). Foretrekker å ha sikt bakover. Hva som går opp til taket er uinteressant!
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 11:31
Dersom Audi E-tron ikke var på vei nå så hadde jeg trolig kjøpt en Mercedes GLE coupe med bensinmotor eller en Porsche Panamera. Hvorfor trenger egentlig folk så ekstremt mye plass?

Det er garantert plass til barnevogn og 2 barneseter baki.
Men plass til 3 personer på andre rad er det ikke. Det ekskluderer ganske mange familier. F.eks.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Imagine

#144
Sitat fra: jkirkebo på søndag 11. november 2018, klokken 13:38
Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 12:23
Henger er jo da en god løsning. Evt varebil/lastebil.
Før i tiden klarte familier på 5 seg fint med en VW Boble. Man hadde hytter den gangen også.

Ja, jeg har jo virkelig lyst til å ta sertifikat på lastebil, leie en slik og bruke den på hytta annenhver gang ;)

Om du har sett bilder fra "gamle dager" så så du gjerne en gigantisk takgrind på disse boblene, med en diger haug bagasje på. Veldig praktisk i dårlig vær, og veldig trafikksikkert. For ikke å snakke om aerodynamisk...
Småbarn lå i hattehylla og sov, uten noen form for sikring. Ja, det gikk som regel bra, men vil vi tilbake dit? ;)


Neida, men det finnes en mellomting. ;-)

Vil vi dit at alle ønsker/trenger minst en Model X-størrelse på bilene sine. Da blir jo alt Caravelle og større etterhvert. Da blir det ikke særlig mange stilige eller morsomme biler å få tak i...
Er selv tilhenger av å ha med minst mulig når jeg er på tur. På hytta har jeg tannbørste, sengetøy, litt klær, diverse som gjør at man egentlig ikke trenger å ha med mer enn en bag hver.
Bestilte innkjøpte møbler og sånne ting og tang får jeg kjørt hjem. Og bestilt med at de tar med papp/innpakning tilbake. Enklere for alle. Hengerfestet brukes til å trekke opp og ned en båt av og til. Men kan også brukes til å frakte ting eller søppel, som jeg uansett ikke vil ha skvist inn i bilen.
Har aldri hatt behov for større bil enn en X3 unntatt da vi skulle flytte sist. Da leide jeg en stor varebil til å kjøre de tingene flyttebyrået ikke skulle frakte.

Å kjøre rundt i en gigantisk tung kassebil med masse plass til de gangene man skal ha med seg litt på tur blir litt som å gå rundt overalt med gummistøvler, sykkelhjelm og redningsvest i tilfelle man skal på sjøen, ut og sykle eller det skulle begynne å regne.  ;)

Audi E-tron er noe av det romsligste man kan kjøpe som fortsatt er stilig. Og man får god plass til familie på 3 og 4 og barnevogn pluss bagasje. Hvis ikke kan man vurdere å se over hvor mye man egentlig trenger å ha med seg.

Pingle

Etron innfrir egentlig på alle punkter for meg, unntatt et brukbart baksete for tre. Det kan bety at det er kamelen vi må svelge, men per idag heller vi mot intet kjøp.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

jkirkebo

Sitat fra: Imagine på søndag 11. november 2018, klokken 14:17
Audi E-tron er noe av det romsligste man kan kjøpe som fortsatt er stilig. Og man får god plass til familie på 3 og 4 og barnevogn pluss bagasje.

Har man 2 små i bakovervendt sete vil man vel gjerne ha plass til en voksen i baksetet også. Så den passer vel best for familier på 3 om barna er små.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

PF

Nå er mine to og fem, men vi har omtrent aldri sittet baki der med dem i deres levetid. De få gangene det har vært behov så klarer man for vår del å sitte noe trangt.

Pingle

Sitat fra: Flobben på søndag 11. november 2018, klokken 18:03
Nå er mine to og fem, men vi har omtrent aldri sittet baki der med dem i deres levetid. De få gangene det har vært behov så klarer man for vår del å sitte noe trangt.
Barn er forskjellige, og familier også.
Hos oss er valget for langturene enten hyling fra Trondheim til langt etter Dovre eller at mamma sitter bak.
På de kortere turene er det relativt ofte 3 voksne og 2 barn.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Øyvind.h

Sitat fra: Pingle på mandag 12. november 2018, klokken 09:51
Sitat fra: Flobben på søndag 11. november 2018, klokken 18:03
Nå er mine to og fem, men vi har omtrent aldri sittet baki der med dem i deres levetid. De få gangene det har vært behov så klarer man for vår del å sitte noe trangt.
Barn er forskjellige, og familier også.
Hos oss er valget for langturene enten hyling fra Trondheim til langt etter Dovre eller at mamma sitter bak.
På de kortere turene er det relativt ofte 3 voksne og 2 barn.
Samme her. Mor hopper bak i blant på langtur. Ungene er flinke på langtur, men det trengs iblant.

Viste kona video av Etron etter jeg bestilte. Hun likte bilen og er med på bytte. Men jeg er faktisk litt usikker på om en voksen får plass mellom de to barnesetene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA