Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kommentarer etter visning av bilen

Startet av Trond.m, torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:58

« forrige - neste »

Trond.m

Det kunne være interessant å høre hvordan stemningen er for å kjøpe bilen etter at den har blitt vist fram en rekke steder i landet.

Personlig synes jeg den definitivt framstår som solid stykke arbeide fra ingeniørene i Audi. Gitt at den leverer på rekkevidde, så ser jeg for meg at dette blir en klar salgsvinner blant EV modellen i klassen over 2 tonn.

Den eneste grunnen til at jeg eventuelt skulle trekke meg fra min tidlige køplass må være at det egentlig er en altfor stor bil for 2 personer. Miljøaspektet med å frakte 200 kg ved hjelp av en 2.500 kg panservogn kan absolutt diskuteres, når en i3 vil dekke minst 90 % av vårt behov. Å betale 800.000 er også et argument mot, når alternativet er under halvparten for en i3-120 og 400.000 igjen på bok til annen fritid/ ferie/underholdning  ;)

hemi

#1
Bilen er bra og ser bra ut er min tanke.

Det eneste som kan felle kjøp for min del er om de drar en i-pace på rekkevidden/ladingen. Venter spent på EPA tall. Pris og om bilen er dyr er egentlig ikke noe problem, men om pris vs rekkevidde er dårlig, blir verditapet vesentlig større potensielt da den er mindre populær i 2 hånds marked etterhvert som konkurrenter dukker opp.

Som fullverdig bil nr 1 for familie vant til SUV, er bagasjerom for lite og bilen for liten til å kunne erstatte en vanlig SUV (cayenne / q7 eksempelvis) , så har du flere barn og mye hyttekjøring utgår den nok. En venn hadde tenkt å bytte ut cayenne, men har ikke lenger tenkt det, blir heller å se på om i3'en på dagligkjøring ryker sa han.

jamez

no offence - men hvis du ikke trenger mer plass enn en i3 gir - kjøp for all del heller en i3.
Men, så sier du 90% av behov - og det er mange som ikke vil gi opp den siste 10%en . Kompromisser.

Mange av kommentarene fra de som har sett bilen er at bagasjeplassen er for liten/for dårlig utnyttet.
Jeg har ikke sett den enda, men er ut fra bilder og mål skuffet over at ikke plassen som fins under bagasjerommet kunne vært omdisponert på en måte slik at den ble mer brukbar, og at ikke innlastingshøyden bak kunne vært gjort lavere. Men, det blir kompromisser dette også - noen få vil nok gå så langt som å ikke kjøpe fordi den blir for liten -og mange vil nok leve greit med det og heller kjøre skiboks året rundt.

Pris for utstyrt bil samt rekkevidde gjenstår å se! 

chiller

Sånn bortsett fra fargen på den på HO-senteret så likte jeg utseendet bra. Det er helt klart en tysk premiumbil du setter deg inn i, og alt føles solid og skikkelig. Helt som forventet av en audi mao.

Litt håpløst at forhandlerne har null info, og til tider virker det som at de har mindre info enn folk her inne har om bilen. Ting som rekkevidde, forbruk, hva slags konfigurasjoner som kommer og sånt er helt opp i det blå.

Bilen var endel mindre enn forventet, men førerplassen virket bra nok. Bagasjerommet minnet mer om en liten hatchback enn noe annet. Jeg er faktisk usikker på om du får plass til 4x carry-ons baki der.

Frunken er en vits, og kan kun brukes til ladekladden hvis du ikke bruker den hver dag. Om det er tilfelle blir det nok for mye styr å hente den frem og putte den tilbake til at den blir oppbevart der.

Spent på forbrukstall!

Jon65

Flott bil (men kanskje ikke mitt fargevalg på den utstilte modellen.)
Men jeg trodde nok den skulle være større bagasjemessig enn det den var.
Frunken er grei til varseltrekant og ladekabel men ikke særlig mer.
Plassen bak under gulvet er upraktisk å komme til, iallefall på tur skal man være forsiktig med hva man putter der. I tillegg er plassen under dårlig utnyttbar med mindre man har veldig myk bagasje eller mange småting. Skal du få plass til 60 liter der må det være vann du heller oppi.
For meg som kommer fra BMW 3-serie er bagasjeplassen ellers helt grei, blir vel ca samme med baksetet oppe.
Innvendig var den flott, men panoramataket var stusselig lite i forhold til hva jeg er vant til på BMW'en.
Komfort i baksetet for de som sitter på siden er nydelig men plassen i midten er nok best egnet for korte turer pga litt hard ryggstøtte.

Konklusjon: Hovedsaklig positivt, kommer absolutt til å beholde køplassen inntil vi får vite mer om rekkevidde og pris.

Explorer

Bagasjerommet minnet mer om en liten hatchback enn noe annet. Jeg er faktisk usikker på om du får plass til 4x carry-ons baki der.

Vurderer bagasjerommet som en mellomting av Q5 og A6. I størrelse tenker jeg at Etron langt på vei kan erstatte  A6/Allroad. Forøvrig veldig gode seter; bedre enn på A6 og Q7. Mye bra kvalitet mtp interiøret.

hemi

Noen her på elbilforumet beskrev nissan leaf 40 som lukseriøs inni, de kunne nok med fordel tatt en titt på e-tron ;)

tuono

Ser at andre forumseksjoner har noe å gå på med hensyn til realitetsorientering i forhold til Audiseksjonen. Innlegg som faktisk gir mening for oss som ennå ikke har fått se bilen. Hvem skulle tro at inngangsparkererne var istand til sånt.  ;)

boyo

Helt ok bil, uten noen overraskelser.
Så den I Galaxy blå som også var ok.
Bilen var mindre og lavere, og med mindre bagasjeplass enn jeg ville foretrukket.
TMX går nok utenpå E-tron I størrelse, men motsatt når det gjelder kvalitet.
Regner med at utsillt bil vil koste rundt 900' og tror jeg vil satse på en mer nøkternt utstyrt bil.
Audi E-Tron 55 AS 2022
VW ID.3 2021
Tesla Model Y (bestilt)

daktari

Bilen oppleves som et ørlite hakk over I-pace i størrelse, men ser ikke ut som den blir like høy. Rails er et pluss hos meg. Bagasjerommet har den lille ekstra størrelsen som vi behøver, og minner om de fleste stasjonsvogner i familieklassen.

Jeg noterer meg hardplast/myk plast på deler av dørene der I-pace har mykt fake skinn, og Tesla har hardere fake skinn. Det kommer sikkert en utvidet skinnpakke til 89.900,- som tar dette til nye høyder.

Frunken er jo komisk på begge, og jeg stusser over at Audi ikke har dekket inn alt det tekniske i front.
Forbruket og komforten kan bli utslagsgivende. I-pacen er helt lydløs nå med piggfrie Continental 20".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kåre Knatten

Sitat fra: boyo på torsdag 25. oktober 2018, klokken 16:44
Helt ok bil, uten noen overraskelser.
Så den I Galaxy blå som også var ok.
Bilen var mindre og lavere, og med mindre bagasjeplass enn jeg ville foretrukket.
TMX går nok utenpå E-tron I størrelse, men motsatt når det gjelder kvalitet.
Regner med at utsillt bil vil koste rundt 900' og tror jeg vil satse på en mer nøkternt utstyrt bil.
Skal på visningstid tirsdag, men det virker som om det er akkurat en slik bil jeg har ventet på i 4 år, bortsett i fra fargen. Gleder meg, så kan skeptikerne kjøpe noe annet.

Counterpointer

Bekymrer meg at utstilt bil på Ensjø var ladet til 100% og Gom viste 265 km

Panoramataket var bare et lite soltak, smalt og kort.

Fantastiske seter med massasje

Ikke så stor forskjell på høy og lav stilling på luftfjæring

Kult med håndskriftskjermen, men navi fant ikke destinasjoner ??

Trond.m

Sitat fra: knut.aulie på fredag 26. oktober 2018, klokken 16:14
Bekymrer meg at utstilt bil på Ensjø var ladet til 100% og Gom viste 265 km
Ja, det var ikke mye å skryte av. De er vel ikke ferdig med programvaren som skal vise en urealistisk rekkevidde i displayet  8)

zbk

#13
Kan indikere at den er testkjørt litt hardt og har stått i ro med tenning og varme på? Kan noen se om de finner en tur-historikk i menyene?

Neppe ioniq-forbruk på den tipper jeg, men neppe 350Wh/km.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Kåre Knatten

Det stemmer nok, gjenværende distanse beregnes ut i fra foregående forbruk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA