Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

saxo electrique 96 . batteri info , problemer?

Startet av Cristian, onsdag 24. oktober 2018, klokken 15:43

« forrige - neste »

Cristian

Hei,

Jeg har en  Citroen saxo electrique fra 96 .Noen som kan hjelpe med litt info kansje?

etter 4000 km fikk vannlys med  ladelys soc 40% . Jeg har ladet bilen opp i normal lading og sjekkte temperatur 25 grader , fyllt opp vann  , og har brukt bilen neste dag , ladelys soc 30% etter har jeg normal ladet og brukt neste dag ladelys soc 45%, bilen ble 4 dager  brukt og ladet normal hverdag ,uten sletting av vannlampe (har ventet etter pakke med obdkabel) men ladelys var dag  mer opp i soc:
dag 1  ladelys 60% soc
ladet fra 60% med normalt lading
dag 2 ladelys 85% soc
ladet fra 85% med normalt lading
dag 3 ladelys  90% , (jeg fikk pakken med odb , og brukte checkelek)jeg tentke kansje soc meter er ikke riktig og billen lader ikke riktig , har tatt 5 timer av blansering
dag 4 ladelys soc etter ballanserings lading var 80% har byttet til initialisering lading og ladet 6 timer cca fra 80% soc .

etter initialisering lading fra dag 4 klarte jeg ladelys i 75% soc . batterispenning var 115.3 total tatt fra master sikring opp ved 3 kassa , checelec viste 117

etter 2 dager i garasjen soc 75% men tomt batteri ,  : totalspenning er 109.9
                                     11 er kassa: 57.9
                                    3 er kassa: 14.3
                                     6 er kassa: 37.7
Litt rust i sikring til venstre av 11 er kassa. Jeg har brukt electronic spray for rensing .

Snakker vi om batteri bytte her?


elektrolux

spenning pa blokkene er: 11 kassa: 57.9/11 = 5,26 V
                                    3 er kassa: 14.3/3 = 4,76 V
                                     6 er kassa: 37.7/6 = 6,28V

Både 3er og 11er kassen må åpnes og sjekkes for individuell blokkspenning.

Er noen av disse over 6,3V må også 6er kassen ned.

Alle blokker som ikke er innenfor 0,05V i forhold til de med høyest spenning er defekte og må byttes.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Cristian

ok, tusen takk for info  :+1:,vil ta batterikassene ned og sjekke og jeg kommer tilbake med svar  . Noen som selger gode batterier her?

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA