Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rulleretning til vinterdekk Nereus NS805+

Startet av 890phamp ., onsdag 24. oktober 2018, klokken 10:20

« forrige - neste »

890phamp .

Hei. Jeg ser at mange folk her i forum har kjøpt vinterdekk av type Nereus NS805+. Jeg lurte på om noen vet om det er rulleretning på disse?
Jeg lurte på hva de symboler/piler/merker på bildet betyr. Er det rulleretning?
Du kan ikke vise dette vedlegget.

TB

Kjenner ikkje desse dekk. Erfaring med andre dekk er at de er tydleg merket med rotasjonsretning / rotation.

Pilene er nok bare pynt?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

cra

Ja, dekk med rotasjonsretning er som regel tydelig merka. Se evt. mønster på deket; er det V-mønster skal spissen peke framover oppå dekket. Altså se ut som V når du ser det forfra, som en A makfra når det er montert på bilen.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Electrix

Hvis dekket ikke er merket med rulleretning kan det være lurt å merke dekket på innsiden med hvilken side av bilen det har stått på slik at du kan sette det på samme side neste år. Dekkene slites til for en retning, dette kan du kjenne om du drar hånda forsiktig over mønsteret forover og bakover på dekket. Dersom du bytter side (rulleretning) så vil det ta en liten tid før dekket er slitt til riktig igjen, og det vil visstnok fungere noe dårligere i denne perioden.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA