Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rene brukt-elbil forhandlere popper opp

Startet av tomrh, tirsdag 23. oktober 2018, klokken 22:23

« forrige - neste »

tomrh

Det skal satses i Stjørdal på videresalg av brukte elbiler, dessverre bak betalingsmur.

https://www.bladet.no/nyheter/2018/10/23/Skal-handle-med-brukte-elbiler-17736729.ece

Oppsummert: noen ansatte fra en eksisterende bilforhandler på Stjørdal skal starte egen bruktbilsjappe kun for elbil. Finnes dette også andre steder i landet mon tro?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Gordon Retriever

Jeg er redd det kan bli tungt å selge elbiler bak en betalingsmur...

Men likevel:  Interessant.
Artikkelen befinner seg også bak en betalingsmur, men driver den eksisterende forhandleren som nevnes nybilsalg av Opel og Mitsubishi?

Stjørdal er allerede hjemsted for en av landsdelens største bruktbilforhandlere, som har satset kraftig på salg av el- og hybridbiler.

Jeg tror flere som driver med nybilsalg i dag er frustrerte over å ha for få elbiler å selge.

elektrolux

Tom i Elbilhallen på Sandnes hadde nok denne ideen tidligere. Kanskje først.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

tomrh

#3
@Gordon Retriever, ja det er ansatte fra Trio bilsenter som nå starter opp denne virksomheten. Tre lokale bilforhandlere i Trondheim har gått inn med egenkapital (Bilcentrum, Maskinagentur, Witro) så det er tydeligvis tro på dette. Heldigvis gjelder betalingsmuren kun artikkelen. :P

Btw - de kaller den nyoppstarte butikken for Elbilforum.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

Burger

Interessant, jeg skal stikke innom når jeg finner ut hvor den er og når det åpner. Lurer på om jeg skal bytte Leafen i noe mer moderne :-)
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Elmo

Sitat fra: tomrh på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 22:23
. . . egen bruktbilsjappe kun for elbil. Finnes dette også andre steder i landet mon tro?
Ja det finnes massevis.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trekkoppbil

I mange år har det vært importører av brukte elbiler, som også har vært detaljforhandlere.

Vebjørn Reinsberg

Artikkelen i Stjørdalens Blad krever abonnement, men artikkelen i Stjørdals-Nytt er åpen:
https://s-n.no/gir-full-gass-med-brukte-elbiler/

Turbato

Jeg kjøpte brukt hos Bil1 i Trondheim. Selgeren sa at de gradvis går over til kun elbiler i sortimentet, og henviste til hvor tungsolgte dieselbiler har blitt.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

goggo

Det vi trenger er ikke rene brukt-elbil forhandlere, vi trenger uavhengige brukt-elbil verksteder (som Elbilmek) i de større byene. Disse verkstedene må ha kompetanse og diagnoseverktøy for å kunne reparere de mest vanlige bilene, i det minste Trillinger og Leafer.
Det er et stort marked tilgjengelig her, jeg forstår ikke hvorfor ingen tilbyr slike tjenester. Deler er det jo nok av hos hoggerne, og det er sikkert flere enn meg som har flere enn to tommeltotter og helst ikke bør forsøke å reparere bilen sin selv...
Jeg valgte å selge min kjære Trilling nr2 bil i høst, da det er fullstendig uoverkommelig å eie en elbil som har gått ut på garanti i Kristiansand området når reparasjoner stort sett koster mer enn bilens verdi.

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA