Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garantien går snart ut (mars 2019)

Startet av jonnis, tirsdag 23. oktober 2018, klokken 15:07

« forrige - neste »

jonnis

Min bil nærmer seg nå 5 år. Jeg kunne tenke meg en garantigjennomgang.

Hva er det jeg kan "kreve" av Møller? Jeg har f. eks 4 ganger vært inne med bilen pga bråk/knirk/knakk i forstilling/stag/foring. Som jeg leste på en annen tråd så er det dempingen samme som på bensin-up. 

Har vi en liste over hva som er vanlig og bytte på garanti? Jeg vil jo f. eks ikke at dempingen foran begynner å tøyse seg 1 uke etter garantitiden er ute.

Kan man få utskrift av batteritest? Er det andre ting jeg bør huske å få sjekket? Tipper at Møller ikke står i kø for å gi meg oversikt over hva som bør evnt byttes...
Svart VW e-up!
Teknikkpakke og panoramasoltak.
Utlevert 4 mars! :)

elektrolux

Be NAF ta en garantiutløpstest. Sikker på at de konkluderer med at du må få en ny e-Up på garantien  :)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

MikkeBoomBoom

#2
Jeg var gjennom samme runden som deg i forbindelse med garantiutløp.

NAF sin test er grei og relativt rimelig, men tror ikke den er veldig grundig. De kikker heller ikke noe på batteriet sin tilstand og drivverk.

Var i kontakt med Møller lokalt (Gumpen) for å høre om de kunne ta en kikk på batteriets tilstand. Dette var i følge dem svært vanskelig og tidkrevende. Som de selv skriver:

SitatEn batterikapasitetstest vil koste flere tusen kroner og fabrikken må innvolveres, denne kostnaden går til deg som kunde hvis ikke det avdekkes noe feil som kan avregnes på garantien.

Så for mekanisk test så funker det greit med NAF, eventuelt om du kjenner noen som skrur som kan ta en titt på stag, foringer, dempere foran sammen med deg. For å teste batteriets kapasitet så kjøpte jeg en enkel måler på Clas Ohlson og kjørte bilen så og si tom. Brukte så kladden for å lade med måleren tilkoblet. Da så jeg hvor mye som gikk i batteriet, skal vel være rundt 16kw mener jeg å huske. Eventuelt kan du kjøre den tom og hurtiglade til 100%. Batteriet har forøvrig garanti 8år/160k km.

Her er det som har blitt gjort som IKKE er servicerelatert, relatert til CarNet eller skader forvoldt av meg/min samboer:

2014 feb: Fikse ladekladd
2014 mars: Fikse ladekladd og styreenhet
2015 april: Ulyd fra understell. Bremser henger. Polstring venstre fjærben/fjær
2015 juli: Bytte Ladekladd og fjærer
2015 september: Utladet 12v batteri
2015 november: Forbindelsestag ut/inn, bytte kulelager, fjærben og støtdempere
2016 september: Skiftet indre stabstagsforinger, Smurt opp drivakselmansjetter
2017 september: Smørt opp bakre foringer til begge bærebruene foran, byttet ladekladd.
2017 oktober: Bytte bremser foran/bak. Bak på garanti.
2018 mars: Oppgradert styreenhet servo (bilens sikkerhetssystemer slo seg av etter en unnamanøver, skumle greier).


aageaasved

husk at når en del er skiftet så er det ny garanti på :+1: del

arthur

Sitat fra: aageaasved på onsdag 24. oktober 2018, klokken 13:56
husk at når en del er skiftet så er det ny garanti på :+1: del

Viktig poeng som folk flest ikke er klar over, heller ikke forhandlerne!
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA