Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjøp av Ioniq

Startet av stefn92, tirsdag 23. oktober 2018, klokken 13:40

« forrige - neste »

stefn92

Hei,

Fått tilbudt en Ioniq som jeg skal bytte ut min E-golf (Frem til jeg får Kia Niro). Trenger litt lenger rekkevidde, og Ioniq ser ut til å utfylle mitt behov.
Er 269.900 fra forhandler ink vinterdekk et greit kjøp? (Er stoffseter).
Bilen har:
- ADAPTIV CRUISECONTROL
- KEYLESS ENTRY & DRIVE
- NAVIGASJONSSYSTEM TOUCH SCREEN 8''
- LED KJØRELYS
- AUTOMATISK KLIMAANLEGG
- DAB+ TUNER
- INFINITY LYDSYSTEM
- BLUETOOTH HANDSFREE
- RYGGEKAMERA
- PARKERINGSSENSORER BAK
- REGNSENSOR
- 16'' ALUMINIUMSFELGER
- SKINNRATT
- ABS, EBD, AEB, BAS, ESC, HAC, LANE KEEP ASSIST SYSTEM
- VARMEPUMPE
- HURTIGLADING

Crown

Du får den med en gang, det er jo det positive :) Men hvis det der er listen så mangler jo en haug med utstyr, det viktigste er varmeseter, varme i ratt, blindsonevarsler, varmekanal til baksetet, ryggeradar, LED nærlys, autmatisk avblendbare speil, sidespeil med el. folding, varme i speil muligens. Tipper det er italiensk import eller noe :)
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Zimon

Rart at det står Varmepumpe uten at det andre som er med i Norsk Teknikkpakke også er med på listen. Som Crown oppsummerer. Varmepumpe er ett must på norske biler IMHO, denne er med i Teknikkpakke + parkering sensor foran + masse annet.

Så dette høres ut som importert bil ja. Så sjekk med selger og med Hyundai Norge med VIN nr på bilen tenker jeg.

Ellers er pris ikke så ille, om det er ny bil, ser ut som stadard med varmepumpe kun og import.

Selges bil som brukt eller ny bil, hva er km på den evt?
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Tin

Mer eller mindre lik den jeg kjøper nå. Hyundai Norge har kjøpt ett parti med biler fra Nederland. Mangler litt utstyr, men funker fint som bil nummer 2 for vår del. Jeg kjøper rett fra Mobile. Skrev kontrakt i dag, henter om en dag eller to. Norsk garanti følger bilen. 249k uten vinterdekk, ink metallic.

tjcrs

Sitat fra: Tin på tirsdag 23. oktober 2018, klokken 17:19
Mer eller mindre lik den jeg kjøper nå. Hyundai Norge har kjøpt ett parti med biler fra Nederland. Mangler litt utstyr, men funker fint som bil nummer 2 for vår del. Jeg kjøper rett fra Mobile. Skrev kontrakt i dag, henter om en dag eller to. Norsk garanti følger bilen. 249k uten vinterdekk, ink metallic.

De fikk tak i etpar partier tror jeg, den jeg ville ha var en 2019 modell med rubbel og bit - men den kommer 9 desember til kaia i Drammen

stefn92

Hei, og takk for svar.

Det er en import bil ja, men har ikke rukket å fått sett den i butikk enda.
Lurer vel egentlig på om dette er et OK kjøp til 269.000 ink vinterdekk. Har pr i dag en E-golf 2016 som jeg skal selge.

Eller tenker dere at jeg ville fått mer ut av å kjøpe en brukt med litt mer utstyr og skinnseter som etter min mening ligger overpriset på finn?

Her er en mer utfyllende liste over hva som følger med i tillegg til det jeg skrev i første innlegg:

Adaptiv Cruicecontroll
Android Auto™
Apple Carplay™
Automatgir
Bluetooth Audio
Keyless
LED Kjørelys
Multifunksjonsratt
Navigasjon System
Park.sensorer bak
Varmepumpe
2 ISOFIX-fester i baksetet
6 høyttalere
ABS bremser
Airbag foran
Aluminiumsfelger
AUX og USB tilkobling
DAB+ radio
Dekktrykksensor
El.vinduer
Elektriske speil
ESP
Filskiftevarsling
Kjørecomputer med sanntid/gjennomsnitts energiforbruk og rekkeviddekalkulator
Klimaanlegg
Koppholder bak
Koppholder foran
Lakkerte støtfangere
Lakkerte utvendige speil
Leselys
Metallic lakk
Midtarmlene
Nedfellbare bakseter
Oppbevaringsplasser i dørene
Regnsensor
Ryggekamera
Sentrallås m/fj.kontroll
Servostyring
Sommerhjul

Zimon

Er det importbil så har den ikke varme i ratt, ikke varme i seter og ikke luftkanal til bakseter fra midtkonsollen. Se på bilder på finn.no annonsen. Så jeg mistenker at man kommer til å "angre" litt på vinteren, men seff med varmepumpe så blir jo bilen varm, såfremt ikke det går ned til 20 minus og slikt hvor varmepumpen blir mindre effektiv (regner jeg med ref standard hvordan varmepumper fungerer). Så om det skjer så vil man fort savne varme i ratt + varme i forseter.

Personlig så hadde jeg heller godt for en norsk bil med teknikkpakke som ett minimum, noe jeg gjorde + tok med skinnseter (ventilasjon i seter er deilig på varme sommerdager!).
Hyundai Ioniq EV (utlevert juni 2018)

Bosted - Flateby, Enebakk kommune.

Crown

Manglende varme i seter og i ratt (spesielt manglende varme i seter) hadde ikke funket her i gården :) Enda viktigere på elbil synes jeg, er man varm på hendene og kropp så kan temperaturen på klima stilles kaldere = sparer strøm om vinteren.  Strengt tatt er den ikke spesielt billig heller, det omtrent det samme som jeg i sin tid gav for ny bil fra forhandler med teknikk, metallic og skinn, så det som avgjør er jo hvor viktig det er å få bilen straks.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

jornhd

Det mangler også elektrisk justerbare seter med minne på lista, som "norske" biler har. Dette er gull hvis flere skal bruke bilen. Enig at rattvarme er utrolig behagelig, og faktisk viktigere enn varme i setene.

OIH

Hallo, jeg har "importbil" fra Nederland. Min har alt utstyr som de norske(ikke ventilerte seter), men jeg har også varme i baksetene noe som ikke har vært standard her. Se på utstyrslisten da dette kan være forskjellig fra bil til bil er mitt råd.

EspenM3


Varme i baksetet er standard på alle norske 2019 modeller med teknikkpakke.

GMR

Hei, min 2019 er også importert, sannsynligvis fra Nederland. Den har varme i baksetet.

Joggamann

Hei,

Har ro reservasjoner inne på Kia Niro, men etter skuffelsen med pris og levering vurderer jeg nå alternativer.

Jobber PR dags dato som kundeansvarlig og det innebærer en del kjøring i distriktet, all hovedsak Jæren men også noen turer hit og dit mot Kristiansand og Bergen.

Hva tenker folk om en slik bil? Nå kjører jeg sjelden 20 mil til dagen, men liker jo tanken ved å ha en bil jeg km lade hjemme hver dag og ikke hurtiglade pga kost. Har dog lademulighet på jobb.

Bruker idag en leaf 2011 når det lar seg gjør samt en bensin bil på lengre turer.

Vurderer nå en ioniq import som ligger på Finn til 250K med varmepumpe og mulighet for å etterinstallere varme i seter.
Ønsker da billigst mulig bil og tenker dette kan være et bra alternativ?

Hva tenker folk?

nojac

Sitat fra: Joggamann på onsdag 31. oktober 2018, klokken 12:22
Vurderer nå en ioniq import som ligger på Finn til 250K med varmepumpe og mulighet for å etterinstallere varme i seter.
Ønsker da billigst mulig bil og tenker dette kan være et bra alternativ?
Jeg har e-Golf FL og er godt fornøyd med valget. Men jeg oppfatter dette tilbudet på ny Ionic til 249 000 med rask levering som markedets beste for tiden. 

Den hvite med svart front er stilig. Mens jeg styrer unna 2017-modellenes grå grill....
2018 e-Golf

gimo

#14
 "og mulighet for å etterinstallere varme i seter. "

Er det mulig å etterinnstallere varme i seterne? Hvordan gjøres det og hva koster det?

Vet forresten noen om det lar seg gjøre å ettermontere/få til elektrisk førersete med minne?

Jeg lurer sterkt på tilbud Ionic med varmepumpe og vinterhjul til 250T men litt mangel i utstyr....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA