Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Opel Ampera E - Kjøpe eller gå for Hyundai / Kia?

Startet av Jarv!s, mandag 22. oktober 2018, klokken 18:57

« forrige - neste »

Jarv!s

Hei.
Har fått tilbud på en ny opel ampera e til 410 K med alt utstyr + vinterhjul.
Men så blir jeg litt i tvil, den lader jo kun med 50kw..

I dag har jeg en BMW i3, meget fornøyd, men ønsker meg lenger rekkevidde. Får også lett plass til EmmaLjunga vogn uten problem i bagasjen. Er det noen som kan bekrefte om dette går i opel ampera?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

jj44nn

#1
Hei

Prøvekjør bilen igjen eventuelt og test om den passer i bilen.

Jeg måtte kjøpe AE til samme pris samme som deg, selv om jeg tegnet kontrakt i 2016.
Jeg har reservasjon på Kona-E og Niro-E, men beholder trolig AE som jeg fikk i Sept i år grunnet appstyring og fjernkontroll forvarming.

Om man har tenkt å kjøre langturer hver måned, da hadde jeg gått for Hyundai/Kia.
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

batterimannen

Får du plass til den barnevognen i i3? Må du skru av hjulene eller noe sånt da? Bruker dere den som eneste bil?

Hva med å gå for i3 120Ah om du er såpass fornøyd med modellen.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Jarv!s

Hei.
Ja vognen går rett inn uten problemer, men det er en 5 seter som også frister, og at AE skal være større generelt.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Olemann

Her er en test av Kona vs Ampera_e  (Bolt)

Som du ser vinner Ae på plass i baksetet, kjøreegenskaper og hurtighet, mens Kona vinner på rekkevidde (drøyt 3 mil mer), og mer sikkerhets/elektronikk utstyr.

Testen virker seriøs og ikke forutintatt.

https://insideevs.com/chevrolet-bolt-hyundai-kona-electric-compared/?fbclid=IwAR1wFQH-6_uJSOunOWhhhSragqNZZM1YUz5TDo_kT7PvwmqhDIFrCAcFmnw

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA