Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

OTA softwareoppdatering EV400

Startet av daktari, søndag 21. oktober 2018, klokken 09:47

« forrige - neste »

daktari

Jeg har fått koblet opp bilen med Wi-Fi (5 GHz faktisk!) og 4G-kort.
Bilen melder 3 forskjellige versjoner, 1 for infotainment, 1 for Telematics og 1 for batteristyring. Mistenker også at navigasjonen har en fjerde.

Jeg har nå infotainment v S18C_18.33.2-207683
Battery v 13.2
Telematics oppgir ikke versjon.

Når kommer neste versjon, noen med nyere bil med andre versjoner?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Ifølge en svenske som har en velvillig forhandler er det kommet en oppdatering på de nyeste bilene som gir raskere lading.

Det skulle også komme en oppdatering snart(24.10)  som måtte gjøres hos forhandler med enda raskere lading (120 kWh) og masse annet nytt.

Dette er vel bare å anse som rykter, men det virker jo som SW er litt uferdig, så det kommer sikkert en større oppdatering i høst.

fantonsen

Jeg har infotainment v S18C_18.34.5-213496. Tror det er den versjonene bilene har kommet med i det siste. Men den virker egentlig like uferdig og laggy. Så håper det kommer oppdatering på den snart.
Om oppdateringen som er ventet 24/10 også gjelder infotainment systemet vet jeg ikke, men det hadde vært fint.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

RayBomb

Spennende!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

daktari

Det var noen rykter om oppdatering som skulle komme i dag. Har forsøkt å sjekke for software men ingenting.  Noen som har fått noe?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

bmw2002

Det var en oppgradering som kun forhandlere kunne gjøre (ifølge "svensken"). Vet ikke hvorfor.

Elbildilla

På min bil som er produsert men ikke transportert, er status:

Outstanding Campaign:

H159 - SOTA READINESS AND 100KW CHARGING UPDATE
H159 - Software Over The Air (SOTA) Readiness and 100kW Charging Update

Tellus

Sitat fra: Elbildilla på torsdag 25. oktober 2018, klokken 11:31
På min bil som er produsert men ikke transportert, er status:

Outstanding Campaign:

H159 - SOTA READINESS AND 100KW CHARGING UPDATE
H159 - Software Over The Air (SOTA) Readiness and 100kW Charging Update

Hørte noen rykter om at vi kanskje må inn for å få en oppdatering. H159 kan jo tyde på at det er elementer ved OTA som ikke har vært helt ferdig.

Chimp

La oss si at man kjøpte bilen på Nardo bil i Trondheim. Men har flyttet til Oslo. Må man tilbake til forhandler man opprinnelig kjøpte bilen hos, eller er det mulig å avtale direkte med motorpool/insignia?
Kjekt å vite, har ikke fått bilen min selv enda.


Elbildilla

Ja, denne oppdateringen ble releaset i dag.

Blir spennende å se hvordan forhandlerne klarer å håndtere det når alle de utleverte bilene må inn for å få en oppdatering. De har vel hendene fulle med å utlevere nye biler, og det er jo dette som gir klingende mynt i kassa og grunnlag for bonuser.

Forventer at de ikke faller for fristelsen ved å prioritere utleveringer i for stor grad framfor å oppdatere utleverte biler. Er også fort gjort at kundene som maser mest blir prioritert først.

En annen ting er at i den garanti-oversikten til Forbrukerrådet, stod det at Jaguar ikke tilbyr lånebil ved garantireparasjoner og oppdateringer.

Nordlands

Sitat fra: Elbildilla på torsdag 25. oktober 2018, klokken 17:36
En annen ting er at i den garanti-oversikten til Forbrukerrådet, stod det at Jaguar ikke tilbyr lånebil ved garantireparasjoner og oppdateringer.
Off-topic: De gir tilsynelatende lånebil i noen tilfeller i hvert fall.
Lånebil
Hvis din Jaguar repareres etter at den er hentet av Jaguar Assistance, vil vi gjøre alt vi kan for å finne en lånebil som du kan bruke i opptil to uker. Du trenger bare å vise et gyldig førerkort og betale et depositum for bensin og eventuelle ekstra dager du vil beholde bilen.

https://www.jaguar.no/om-jaguar/veiassistanse
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

daktari

Fått oppgradert i dag til S18C_18.37.1 222737 og batteri til 14.2.  Kanskje prøve å teste om jeg kan lade på 100 kW i helga.
Merker ingen forbedringer, faktisk kun at Android auto ble borte...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Har også lest at flere har fått problemer med forvarming etter oppdateringen. Fint om du rapporterer tilbake status hvis du tester denne.

daktari

Sitat fra: Tellus på torsdag 08. november 2018, klokken 23:22
Har også lest at flere har fått problemer med forvarming etter oppdateringen. Fint om du rapporterer tilbake status hvis du tester denne.
Det var jo ganske spot on det. Da jeg fikk bilen var ikke "klargjøring/precondition" aktivert/slått på, dvs. funksjonen. Måtte aktivere dette igjen ( men ikke på min profil - den byttet ikke profil av seg selv). I dag tidlig satte jeg avreisetidspunkt i appen, men bilen var kald da jeg kom ut og på min profil var klargjøring deaktivert. Man skrur på denne funksjonen i klargjøringsbildet på skjermen.

Senere i dag parkerte jeg og satte avreisetidspunkt rett i bilen. Det fungerte da jeg skulle dra igjen, så da lagret den det hvertfall. Får se nå etterpå...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA