Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sentrallås vil ikke låse. Låser og låser seg opp umiddelbart.

Startet av Gul Think 2011 lithium, lørdag 20. oktober 2018, klokken 17:52

« forrige - neste »

Gul Think 2011 lithium

Noen som har erfaring med dette?

Jeg vet ikke hvor lenge problemet har vedvart, jeg har nok satt fra meg bilen ulåst en stund før dette ble oppdaget  :o
Både når jeg låser manuelt og med fjernkontrollen hører jeg at låsen går i lås - umiddelbart låser den seg opp igjen.
Jeg kan tvinge førerdøren i lås hvis  jeg holder nøkkelen inne en stund, låser frem og tilbake, og drar den ut i riktig øyeblikk.

Kjører Think 2011 - lithium

Takk for eventuell hjelp  :D
2 gule

Vidar_S

Sitat fra: Gul Think 2011 lithium på lørdag 20. oktober 2018, klokken 17:52
Både når jeg låser manuelt og med fjernkontrollen hører jeg at låsen går i lås - umiddelbart låser den seg opp igjen.


Kan ikke si jeg har noen erfaring med den problemstillingen, men oppførselen høres helt lik ut som når jeg prøver å låse bilen uten at en eller flere av dørene er lukket, så det kan høres ut som det er en sensor som er gåen. Alternativt at døren faktisk ikke er lukket, men regner med at du har sjekket den biten  ;)

Elmo

Sitat fra: Vidar_S på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:52
Kan ikke si jeg har noen erfaring med den problemstillingen, men oppførselen høres helt lik ut som når jeg prøver å låse bilen uten at en eller flere av dørene er lukket, så det kan høres ut som det er en sensor som er gåen. Alternativt at døren faktisk ikke er lukket, men regner med at du har sjekket den biten  ;)
Jeg tenkte akkurat det samme. Men det gjelder vel bare når førerdøren er åpen (ikke andre dører) ??  Jeg har ikke hatt Think selv, men sånn er det på alle beiler jeg har og har hatt med sentrallås.
Så problemet ligger nok i førerdøren.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Vidar_S

Sitat fra: Elmo på lørdag 20. oktober 2018, klokken 23:48
Jeg tenkte akkurat det samme. Men det gjelder vel bare når førerdøren er åpen (ikke andre dører) ??  Jeg har ikke hatt Think selv, men sånn er det på alle beiler jeg har og har hatt med sentrallås.
Så problemet ligger nok i førerdøren.

Stemmer. Etter en kjapp test kan jeg bekrefte at det kun gjelder førerdøren på Think også :)

habazot

Eg har hatt samme problemet ved at passasjerdøra er litt treig mekanisk. Då klarer ikkje aktuator å drive den igjen, den gir opp, og alle dei andre dørene låser seg opp igjen. Det tok litt tid før eg oppdaga det og.. :)
Eg har berre smurt ved låsehendelen for at problemet skulle gå vekk. Eventuelt åpne og smøre alle deler som kan gje friksjon.
Bergen
- Think City 2008 - 43000km

Gul Think 2011 lithium

Ja, jeg tenkte også først at en av dørene, evt- bakluken ikke var skikkelig lukket - og dørene på Thinken må lukkes litt kraftig.
Evt. at manuellåsen på håndtaket på innsiden sto i feil posisjon (for det skjedde meg en gang).
Skal prøve smørevarianten i tilfelle det er for mye friksjon som gjør at bilen tror den er åpen - et eller annet sted.
Takk for innspill dere :)
2 gule

Warlock

Hva ble løsningen her? Har eksakt samme problem
(gjettet litt på det samme som nevnt over og har planer om å prøve oppsmøring i kveld)

Noen som vet hvilken bil sentrallåsen egentlig kommer fra?

arv

Løsningen for meg ble å ta av venstre dør og åpne gummiforingen. det var brudd i tre ledninger. loddet sammen og isolerte, OK. uten å ta av døra så er det nesten umulig å komme til.
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Warlock

Ja, endte opp med å gjøre det samme. Glemte å skrive her om løsningen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA