Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Belegg på ladestasjoner i St. Olav P-hus i Stavanger

Startet av sjokomelk, lørdag 20. oktober 2018, klokken 17:26

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg skal til Stavanger nå på tirsdag 23. oktober på en konferanse i sentrum, og tenkte å parkere bilen min i St. Olav P-hus.
Konferansen starter ikke før klokken 12, så jeg tenker jeg er der rundt 11-11:30 et sted. Vil det være sannsynlig at jeg finner ledig ladeplass? Og er det Zaptec-anlegg med opptil 22kW der nå?

Og er det maks ladetid på plassene? Jeg kommer til å være i byen til rundt 21 på kvelden. Jeg finner lite og dårlig info på nettsidene til Stavanger Parkering.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

elektrolux

Stort sett ledig på alle plassene, men ladestasjonene er byttet til Salto dobbel så usikker på kapasitet.

Er også kommet 7 hurtigladere på jernbanelokket med fornuftig prismodell. 10 kr pluss 2,5 / min = ca 3 kr kWt.

Aktiveres med appen "Bilkraft"

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

zbk

Trodde de hadde fjernet oppstarts-tieren? Har de denne fortsatt, sier du? Da er det ingen grunn til å bruke dem uten at det ikke finnes andre alternativer.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Vollis47

Sitat fra: elektrolux på søndag 21. oktober 2018, klokken 20:29
Stort sett ledig på alle plassene, men ladestasjonene er byttet til Salto dobbel så usikker på kapasitet.


Har du noe informasjon om hvorfor de har byttet fra Zaptec til Salto ladebokser?
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Siggen

Sitat fra: Vollis47 på søndag 21. oktober 2018, klokken 22:23
Sitat fra: elektrolux på søndag 21. oktober 2018, klokken 20:29
Stort sett ledig på alle plassene, men ladestasjonene er byttet til Salto dobbel så usikker på kapasitet.


Har du noe informasjon om hvorfor de har byttet fra Zaptec til Salto ladebokser?

Mener tilbyder stod fritt til å velge ladestasjon innenfor visse spesifikasjonskrav(betaling og kommunikasjon).

Men enkelt forklart, mye billigere med ca 80 dobble ABL enn 180 styk Zaptec spesielt i monteringstid spart for kunden.

sjokomelk

Takk for raske svar folkens! :+1:
Da har jeg ingen rekkeviddeangst for morgendagen. 8) :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

sjokomelk

Og da var jeg kommet skuffet hjem igjen... :o
Jeg ble litt lang i maska da jeg plugga inn bilen og oppdaget at det bare var 16A 1-fas i boksen på veggen. I hodet mitt innbilte jeg meg at siden det var bokser med 2 uttak at man kanskje fikk "dobbel guffe" hvis man var alene, men den gang ei. Overraskende at de har lagt opp egen 32A 1-fas kurs til hver boks og ikke brukt fordelen de har med 400V-anlegg.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

TorT

Nå er jeg ikke elektriker, men det er vel en måte å spare på.
Går ut ifra at man kan la en trefase kabel levere enfase til tre bokser.

geear

Var vel uansett ikke noe problem å komme seg til SuC i Aksdal etter en dag med 16A? :)

elektrolux

Enda mindre forståelig at de gikk vekk fra Zapchargerene som tross alt kunne gi 22 kW lading.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

sjokomelk

Sitat fra: gr på onsdag 24. oktober 2018, klokken 14:02
Var vel uansett ikke noe problem å komme seg til SuC i Aksdal etter en dag med 16A? :)
Gidder ikke 4-5 mil omvei og ladestopp på vei hjem seint på kvelden. ;D
Men var ikke noe stress å komme seg hjem. Var oppe på 80% da jeg plugga ut bilen og satte nesa hjemover klokka 21.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA