Skrevet av Emne: Audi e-tron - Tekniske løsninger  (Lest 8695 ganger)

Håvar

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Audi e-tron - Tekniske løsninger
« Svar #75 på: tirsdag 04. desember 2018, klokken 10:55 »
Takk, har nok glippet på shift-tasten.
Ellers vet jeg hva </> brukes til  :)

z4rd

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #76 på: onsdag 05. desember 2018, klokken 20:02 »
Ser gjennom ekstrautstyr nå.

"Parkeringsassistent; bilen tar over styringen mens du rygger og sjåføren må kun bruke gasspedalen og bremsen"

Utrolig gammeldags at sjåfør må aktivt "gasse" og bremse... og sannsynligvis bytte mellom Drive og Reverse. Her hadde jeg forventet noe mer av Audi....

Men "Nattsynsassisten" derimot er jeg veldig glad for at de velger å inkludere i e-tron. Håper den er lik eller enda bedre enn tidligere. Utrolig nyttig utstyr og jeg savner det i min nåværende bil, da jeg har hatt det i A6 tidligere. Hendig nå om vinteren da det er mørkt store deler av dagen.
« Siste redigering: onsdag 05. desember 2018, klokken 20:08 av z4rd »

daktari

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #77 på: torsdag 06. desember 2018, klokken 11:29 »
Autoparkeringen er slik i I-pace også. Føles gammeldags og ganske verdiløst.

Mener å huske videoer av nye A8 kan lukeparkeres helt selv med en app. Hvorfor er ikke dette lansert enda når viktigste konkurrenten har hatt komplett selvparkering lenge?

zementh

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #78 på: torsdag 06. desember 2018, klokken 15:50 »
Vil ikke plassering av ladeinntak bli et problem på de fleste norske hurtigladestasjoner? Jeg har e-golf, og mange ganger blir kabelen veldig stram når jeg skal plugge inn, og den har jo kontakten plassert ganske langt bak på bilen. På e-tron ser det ut som det er godt over en meter fra fronten på bilen frem til ladeinntaket. Kan hende GK og Fortum må forlenge ladekablene på mange plasser hvis e-tron skal kunne bruke de. Blir interessant å se når den kommer på veien i Norge.

z4rd

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #79 på: torsdag 06. desember 2018, klokken 19:50 »
Det tror jeg du har helt rett i. På de plassene kan man ikke parkere langs siden uten å sperre av for noe annet...