Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Import av Model 3

Startet av ToWalkOrDrive, fredag 19. oktober 2018, klokken 20:35

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Er det mange ulemper med å importere Model 3 fra USA?
Ser det er over 60 til salgs på Autotrader i USA. De har gjerne 110V?
https://www.autotrader.com/cars-for-sale/Tesla/Model+3
Tesla Model Y                         2021-

1000kwh

Er det ikke bare strømnettet i USA som er 110v?

Du kan ikke lade bilen på europeiske superchargere blant annet.

OleJA

Du mister garanti, tilgang til superlader, får trolig ikke utført service og reperasjoner.
Tror ikke dette er en god ide.

Elmo

Hva med OTA oppdateringer på import (eksporterte) biler ??  Kommer det ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

ToWalkOrDrive

Ser nå fra Tesla Model S diskusjoner at noen har importert. En løsning er å lade med ChaDeMo. En annen er å betale 23000 for ombygging, visstnok....
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8955.30
Tesla Model Y                         2021-

Strøm Tycoon

Skikkelige globale produkter!

Minner meg på en måte om Apple som med iPod Video bytta om på ene video og lyd phono pluggen i håp om at "dumme" forbrukere skulle holde seg til Apple sanksjonerte overganger.

Kommer mye bra ut av Silicon Valley, god forretningspraksis er ikke en av dem.

JorEl

Bruker vel litt tid på frakt og administrajon? Vent til Januar og kjøp en som kommer til Norge. Da kan du heller gi litt mer for en som er "lovlig".
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Øyvind.h

Sitat fra: model3citizen på fredag 19. oktober 2018, klokken 23:35
Skikkelige globale produkter!

Minner meg på en måte om Apple som med iPod Video bytta om på ene video og lyd phono pluggen i håp om at "dumme" forbrukere skulle holde seg til Apple sanksjonerte overganger.

Kommer mye bra ut av Silicon Valley, god forretningspraksis er ikke en av dem.
Prøv å lade en US bil med CCS i Europa....
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Etter hva jeg har hørt har de model S som ble importert fra USA blitt reeksportert!

Det sier vel det meste.

Teslaer er alt for avhengige av    «moderskipet» og de vil ikke ha kryssing av kontinenter.

Øyvind.h

De med US Leaf og feil på ptc tipper jeg ville vurdert det samme :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

OleJA

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 19. oktober 2018, klokken 22:31
Ser nå fra Tesla Model S diskusjoner at noen har importert. En løsning er å lade med ChaDeMo. En annen er å betale 23000 for ombygging, visstnok....
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=8955.30
Model 3 støtter (foreløpig?) Ikke ChaDeMo adapter, så ingen løsning det heller.
Gjør deg selv en tjeneste: glem det!

o.b.lix

Sitat fra: model3citizen på fredag 19. oktober 2018, klokken 23:35
Skikkelige globale produkter!

Er ulike godkjenningsorninger i EU, USA og Kina. Derfor går ikke disse bilene om hverandre i utgangspunktet.

Unntaket i Norge er at om bil har hatt amerikanske skilter i USA i minst 6 måneder, får du nå godkjent den i Norge også...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Roy Aasen

Hva med de to hos Sørimport? Kommer de på veien tro?

krl


Roy Aasen

Nope! Der prøver antagelig å få disse godkjent. (Antagelse fra min side)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA