Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen LTE i Sverige

Startet av michael.m, fredag 19. oktober 2018, klokken 11:40

« forrige - neste »

michael.m

Var en tur i Sverige för ett par veckor sen. Märkte då att bilen gick från att vara uppkopplad till LTE i Norge till bara 3G/Edge i Sverige. Var i Sverige i 2 dgr, och såg inte LTE symbolen en enda gång.
Har inte våra bilar roaming avtal på LTE i bla Sverige?

alda

Det är väl Telenor-abonnement, så ska väl vara 4G så länge det är dekning. Beror lite på var i Sverige du körde...
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

michael.m

Okej. Jag körde från Jessheim (Gardermoen), E6 ner mot Göteborg, och sen vidare mot Jönköping. Dem vägarna skal det absolut vara 4G. Kan man söka nät manuellt som på mobilen? Eller någon annan som varit i Sverige och kan bekräfta/avkräfta detta?
Sitat fra: alda på fredag 19. oktober 2018, klokken 12:07
Det är väl Telenor-abonnement, så ska väl vara 4G så länge det är dekning. Beror lite på var i Sverige du körde...

NilsG

#3
Hei!
Opplever ofte å "miste forbindelsen" når jeg passerer grensa. Kommer som regel tilbake etter en liten stund, men må iblant resette skjermen for å få det opp igjen. (Hold inn begge scrollehjula til skjermen går i svart.)

Edit: Var nedover E6 nå i helgen. Mister "alltid" dekningen ved kryssing av grensa, begge veier. På vei nedover gikk det 2-3 minutter uten at kontakten ble gjenopprettet, resatte skjermen og alt funket da normalt etter kort tid. på hjemveien i går falt den ut i ca et minutt før den fungerte normalt igjen.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

k1

Sitat fra: NilsG på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:02
Hei!
Opplever ofte å "miste forbindelsen" når jeg passerer grensa. Kommer som regel tilbake etter en liten stund, men må iblant resette skjermen for å få det opp igjen. (Hold inn begge scrollehjula til skjermen går i svart.)

Edit: Var nedover E6 nå i helgen. Mister "alltid" dekningen ved kryssing av grensa, begge veier. På vei nedover gikk det 2-3 minutter uten at kontakten ble gjenopprettet, resatte skjermen og alt funket da normalt etter kort tid. på hjemveien i går falt den ut i ca et minutt før den fungerte normalt igjen.

Samme her!

michael.m

Sitat fra: NilsG på mandag 22. oktober 2018, klokken 10:02
Hei!
Opplever ofte å "miste forbindelsen" når jeg passerer grensa. Kommer som regel tilbake etter en liten stund, men må iblant resette skjermen for å få det opp igjen. (Hold inn begge scrollehjula til skjermen går i svart.)

Edit: Var nedover E6 nå i helgen. Mister "alltid" dekningen ved kryssing av grensa, begge veier. På vei nedover gikk det 2-3 minutter uten at kontakten ble gjenopprettet, resatte skjermen og alt funket da normalt etter kort tid. på hjemveien i går falt den ut i ca et minutt før den fungerte normalt igjen.

Ja jag förlorar också alltid täckningen på grensen, på både mobil och i teslan. När täckningen kommer tillbaka så är det bara 3G. Var i Sverige i 2dgr, men såg aldrig LTE symbolen. Får du 4G täckning när täckningen kommer tillbaka efter grensen?

NilsG

Hmmm, har ærlig talt aldri tenkt så mye på om det står 3G eller LTE når jeg kjører i Sverige. Bare jeg har den dekningen jeg trenger for at kart og "radio" skal funke så betyr det liksom ikke noe. Har en fornemmelse av at det sto LTE nå sist, men kan prøve å huske å sjekke det nærmere neste gang...
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

Kilroy

Kjører neste hver helg Norge-Sverige (Åre) og har LTE symbol i Sverige. Får ca 1 minutts stopp ved grensen, så kan jeg fortsette internett radioen.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA