Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Circle K tidobler ladekapasiteten

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 18. oktober 2018, klokken 15:18

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

https://www.hegnar.no/Nyheter/Motor/2018/10/Circle-K-tidobler-ladekapasiteten

Hegnar har i dag en artikkel som sier at Sørkelkæi tidobler ladekapasiteten. De beholder GK, men får inn, som vi vet Ionity. I tillegg satser de også (igjen) på hurti-glading i egen regi. Det er vel egentlig sistnevnte som er nyheten.

Dermed ser vi at Cirkle K nå som første bensinstasjonkjede nå ser alvoret, der andelen bensin og dieselbiler vil bli mindre og mindre. Jeg tror de skjønner at det nå enten handler om å tilby hurtiglading, eller å legge ned i løpet av ikke så mange år. Når kommer Esso? Shell må vel gjennom skillsmissen sin, før vi får inn E-on/Clever på Reitan sine stasjoner....
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

elekTrond

Får de noe støtte fra Enova eller har de bare sett skrifta på veggen? Uansett en veldig positiv nyhet! :+1:
'13 Mjau

goggo

Hm... Ser ut som Circle K kaster ut Grønn Kontakt? Eller er det fremdeles GK som skal drifte disse nye laderne for Circle K?

Uansett er dette bra. Skal bli spennende å se om Circle K stasjoner ute i distriktene også får ladere, eller om det bare blir i byene og langs hovedveiene der det allerede er god dekning mange steder.

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Lars C. Krogenæs

Ser ut til at GK blir værende på de stasjonene de allerede er på, mens CK setter opp selv på nye steder. CK skal utvikle app til egne og Ionity sine ladere.

Hos dinside.no skal CirkleK kun firedobble antall ladere...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

aronesen

Firedoble Antall ladere men tidoble kapasiteten. Dette skal gjøres ved å tilby raskere lading. Altså en tidobling i kapasitet (effekt). I følge artikkelen.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Panduck

"Fra før har Circle K hurtigladere på 60 av sine energistasjoner, inkludert 16 med Circle K-ladere, og en rekke stasjoner med Tesla og Grønn Kontakt."

Har de egne ladere??? Hvor er det Circle K med ladere som IKKE er Tesla eller Grønn Kontakt?

goggo

Sitat fra: Panduck på fredag 19. oktober 2018, klokken 08:01
"Fra før har Circle K hurtigladere på 60 av sine energistasjoner, inkludert 16 med Circle K-ladere, og en rekke stasjoner med Tesla og Grønn Kontakt."

Har de egne ladere??? Hvor er det Circle K med ladere som IKKE er Tesla eller Grønn Kontakt?
Det er vel de gamle Statoil laderne de tenker på. Antagelig er det Circle K som "eier" disse, mens det er GK som drifter dem. Ser ut som de endelig skal bytte ut disse med nye ladere og det er jaggu på tide. Veldig mye nedetid på disse laderne, den som står på Circle K i Sandvika er vel verstingen. 
Det som blir spennende å se er om GK fremdeles skal drifte Circle K laderne, eller om vi nå mister GK volumrabatten på disse.

mvh Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

sylwester

Circle K hadde da ladere som ikke var GK før, men som GK tok over. Jeg forsøkte å lade på en av de og de krevde egen app som jeg ikke fikk til å virke og betjeningen sa "Å, det pleier ikke å virke, men du kan betale her for 30 eller 45 minutter". I det  hele tatt ble jeg glad da GK tok over.

Har igrunn ikke noe imot en ny app, men det bør virke. Ser på andre nyheter at Ionity tar 80kr per skudd, noe jeg er litt usikker på om vil gi korte ladekøer.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Amatøren

Sitat fra: sylwester på fredag 19. oktober 2018, klokken 12:37
Ser på andre nyheter at Ionity tar 80kr per skudd, noe jeg er litt usikker på om vil gi korte ladekøer.

Personlig tror jeg på følgende:

Fastpris = Lenger ladekø

Det er fordi mange vil ha full uttelling (fullt batteri) for hver øre de har betalt.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Panduck

80kr for ionity er jo kun "2018" prisen, blir spennende å se hva den blir i 2019...

Uansett synes jeg det er flot at Circle K skalerer opp. Jeg vil heller ha en matpause på Circle K enn på McDonalds / Burgerking.

sjokomelk

Det er tydelig at CircleK satser på å være en energistasjon i fremtiden. For et par uker siden hadde jeg ladestopp med Teslaen i både Lillesand, Larvik og Rygge. Og alle stasjonene er mer eller mindre identiske. Og det er også et greit område hvor man kan sette seg ned og ta en matbit og/eller pust i bakken. Og utvalget av mat var også ganske bra. Så jeg har ingen betenkeligheter med å anbefale andre også å legge stoppene sine der.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA