Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ikke DS men Citroen C4

Startet av Roy Aasen, torsdag 18. oktober 2018, klokken 11:26

« forrige - neste »

Softblue

Hvis C4 får større batteri og lengere rekkevidde en DS3, så blir ventelisten til DS3 desimert på kort tid. Da er det ikke vits i å sette DS3 i produksjon engang.
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

batterimannen

#2
Sitat fra: Softblue på torsdag 18. oktober 2018, klokken 22:26
Hvis C4 får større batteri og lengere rekkevidde en DS3, så blir ventelisten til DS3 desimert på kort tid. Da er det ikke vits i å sette DS3 i produksjon engang.

Hvis de kommer samtidig, men C4 kommer nok en del senere. Tror de som kommer med biler tidlig ut tjener mye på det, for enn så lenge er det ikke så godt utvalg (spesielt om man tar hensyn til leveringstid). Det er mange andre elbiler enn bare C4 som kommer i 2020. Har sett noen nettsider skrive at DS3 kan leveres fra september 2019... En annen viktig faktor er pris.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Roy Aasen

C4 kommer i 2020...jeg gjetter på sommer / høst det året. C3 e-Tense antas å kommer tidlig høst 2019.

Det er nok tiltenkt to forskjellige kundegrupper, (tror jeg  ???)

chrgod

#4
Syntes C4 Cactus var en skikkelig tøff bil da den kom for noen år siden. Så fikk jeg ca 2015 en slik som leiebil, og ble skikkelig skuffet. Skranglekasse, anno 1985... Dengang hadde jeg 2009 Golf som privatbil og primært sammenligningsgrunnlag. For tidligere 2CV eiere er nok Cactus et steg opp.. Særegen og en fargeklatt i et gråsvart billandskap er den iallefall.

Kudos til Citröen for å fremdeles tørre å være annerledes. Kan de finne en balansegang mellom særhet og brukervennlighet, er de på rett vei. DS-serien er designmessig lovende, synes jeg. :-)
2022 Tesla Y


batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Softblue

Ser ut som vanlig type 2 lading og ikke CCS ladeport. Så da er det kanskje bare 22kw lading som på Zoe?
2019 Tesla model 3 LR RWD
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban (Solgt).
150.000 elektriske kilometer.

Roy Aasen

Nåja... dette er vel mer en ønsketegning. Som i de fleste fall, ett godt stykke fra det virkelige

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA