Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lade Think City fra Type 2

Startet av Requiem87, onsdag 17. oktober 2018, klokken 20:25

« forrige - neste »

Requiem87

Jeg vil prøve å lage meg et adapter for å lade min Think City fra type 2 ladere. Jeg har en Menneskes Type 2 til Type 1 kabel liggende til overs og tenkte å ta av type 1 kontakten og sette på kontakten som passer rett i bilen, slik som denne som selges her: https://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/ladekabel-think

Er det noen som har koblingsskjema for dette? Noen som evt vet hvor jeg kan få tak i rundkontakten som passer i bilen?

Requiem

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Warlock

Det siste er nok det største problemet. Altså å få tak i en kontakt til thinken (tror den het Lewden 40 eller noe). Kabelen ellers er vel i hovedsak "rett frem", men kan se om jeg har et skjema liggende for en slik kontakt så pinnene blir rett :)

Requiem87

Sitat fra: Warlock på onsdag 17. oktober 2018, klokken 22:11
Det siste er nok det største problemet. Altså å få tak i en kontakt til thinken (tror den het Lewden 40 eller noe). Kabelen ellers er vel i hovedsak "rett frem", men kan se om jeg har et skjema liggende for en slik kontakt så pinnene blir rett :)
Hadde vært supert med et skjema hvis du finner.
Kontakten tenker jeg burde være mulig å ta fra en defekt ladekabel hvis det dukker opp noen slike. Skal prøve å søke litt rundt etter lewden 40 også.

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


Requiem87


mohpet

Sitat fra: Requiem87 på onsdag 17. oktober 2018, klokken 20:25
Jeg vil prøve å lage meg et adapter for å lade min Think City fra type 2 ladere. Jeg har en Menneskes Type 2 til Type 1 kabel liggende til overs og tenkte å ta av type 1 kontakten og sette på kontakten som passer rett i bilen, slik som denne som selges her: https://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/ladekabel-think

Er det noen som har koblingsskjema for dette? Noen som evt vet hvor jeg kan få tak i rundkontakten som passer i bilen?

Requiem

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Hei, om du skal lage deg en slik så er jeg også interessert i å kjøpe en om du i så fall lager en ekstra.
PM meg i så fall  :)
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Elmo

Er det ikke bare denne dere trenger ?  Pluss evt å koble Think kabelen rett i type2 støpslet https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/pr
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Requiem87

Hvis du tenkte på denne: https://www.yourvismawebsite.com/elbilhjelpenno-as/shop/product/type-2-kort-nese-til-16a-schuko-adaptorkabel?tm=ladekabler så ville den fungert  ja, men jeg ønsker å oppnå en løsning uten adaptere og uten "kladden" som fulgte med bilen, så har man også en backup dersom denne skulle ryke.

Har lest et sted tidligere at Think skulle kunne kommunisere med Type 2 ladeboks direkte uten elektronikk imellom da bilen visstnok bruker samme protokoll som type2 for å starte og stoppe lading.

Elmo

Ja det var den jeg forsøkte å linke til.

Klart Think bør kunne kommunisere rett med Type2 stolpe, for "kladden" gjør jo eksakt samme jobben som type2-stolpen har innebygget
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

moderator 2

Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

Elmo

Jenter og jenter Fru Admin  ;D :D

Men ja, det må jo være akkurat denne Requiem87 er ute etter :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Requiem87

Hei, det er nøyaktig slik jeg ønsker å LAGE ja. Det kan man se av at jeg la ved nøyaktig samme link i OP ;)

Jeg er på jakt etter nødvendig info og dokumentasjon for å lage kabelen selv, både for å lære bilen å kjenne og fordi jeg liker å holde på med slikt.

Warlock

#11
Husker jeg ikke helt feil har Lewden pluggen en innebygget magnetløsning for proximity-signalet (PP) til bilen, så den trenger du ikke tenke på.
Etter det er det bare å kople L1 til L, N til N, PE til PE, og pilot (CP) til pilot-signal (P).


Caspar

Fant du en løsning? Hvis ikke så tror jeg at jeg har en slik kontakt liggende
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Requiem87

Sitat fra: Caspar på mandag 26. november 2018, klokken 18:03
Fant du en løsning? Hvis ikke så tror jeg at jeg har en slik kontakt liggende
Jeg har funnet fremgangsmåten og har kabel og type2 kontakten. Mangler bare pluggen som skal i bilen. Den var litt verre å finne. Er det denne du har eller hele saken med kabel og kontakter?

Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk


mohpet

Sitat fra: Warlock på søndag 04. november 2018, klokken 03:08
Husker jeg ikke helt feil har Lewden pluggen en innebygget magnetløsning for proximity-signalet (PP) til bilen, så den trenger du ikke tenke på.
Etter det er det bare å kople L1 til L, N til N, PE til PE, og pilot (CP) til pilot-signal (P).


Det fulgte med en 680 ohm motstand til Type 2 pluggen. Skal denne monteres mellom PE og PP, eller trengs ikke dette? Hvilken funksjon har evt denne motstanden?
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA