Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tips & triks

Startet av Elbildilla, mandag 15. oktober 2018, klokken 16:25

« forrige - neste »

fantonsen

Du deaktiverer alarmen én gang som nevnt her i instrumentpanelet. (Trykk på rullehjulet)
Husker ikke nøyaktig hvor, men valget ligger gjemt et sted inne i menyen der.
Så dette er definitivt litt knotete, spesielt hvis en ikke husker hvor i menyen det var, og må lete etter valget.
8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

daktari

Du kan vel også bruke appen og velge "servicemodus" eller "transportmodus"
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

mariowing

Du kan vel også bare trykke en gang på låseknappen da det kun aktiverer perimeteralarmen som det så vakkert heter. To trykk i løpet av tre sekunder aktiverer kupesensor samt kobler ut innvendige dørhåndtak så man ikke kan åpne dørene innefra.
Oslo
Nissan Leaf levert februar 2012, solgt januar 2015
Tesla Model S 85 levert desember 2014, solgt august 2016
Tesla Model S P90DL kjøpt august 2016, solgt januar 2017
BMW i3 kjøpt januar 2017
Jaguar I-Pace reservert februar 2017

fantonsen

Sitat fra: daktari på torsdag 29. november 2018, klokken 17:51
Du kan vel også bruke appen og velge "servicemodus" eller "transportmodus"
Ifølge appen, så påvirker ikke transportmodus alarmen. Det står ingen ting om servicemodus, men antar at denne heller ikke deaktiverer alarmen.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sitat fra: mariowing på torsdag 29. november 2018, klokken 22:07
Du kan vel også bare trykke en gang på låseknappen da det kun aktiverer perimeteralarmen som det så vakkert heter. To trykk i løpet av tre sekunder aktiverer kupesensor samt kobler ut innvendige dørhåndtak så man ikke kan åpne dørene innefra.
Mulig at dette ikke aktiverer bevelelses-sensoren inne i bilen, men den vil uansett gå av dersom noen inne i bilen åpnet døren innefra. Det har jeg fått testet selv etter en liten "låse-spøk" fra min bedre halvdel med meg fortsatt i bilen...


8) I-Pace S | Firenze red | September 2018
:) InControl: S20C_20.43.1-618886 | Telematics: 18.2 | BECS: BP-AAE-BC-AC-BE

Kadett 1100 1971

Har noen fått til å legge til flere brukere med hver sin login på Remote App ?
Jeg finner ikke noen link i manual eller annet sted.

/s

Nordlands

Sitat fra: Kadett 1100 1971 på søndag 16. desember 2018, klokken 18:37
Har noen fått til å legge til flere brukere med hver sin login på Remote App ?
Jeg finner ikke noen link i manual eller annet sted.

/s
Du kan invitere nye brukere ved å logge inn på https://incontrol.jaguar.com og gå til kjøretøyinnstillinger, administrer brukere.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Elbildilla

Har gummimattene som hører til bilen, men de er ganske dårlige til å fange opp vann eller snøsørpe som smelter fra skoene. Selv om jeg er påpasselig med å banke av det meste av snøen på skoene på utsiden av bilen, merket jeg i dag at det er rene vanndammen på filten under matten. Er flere ting som bidrar til dette:

- Mattene har nesten ingen kant som stikker noe opp for å holde vannet på plass.
- Det er to hull i matten som brukes til å feste dem til plastknottene som stikker opp fra gulvet. Vann og fukt renner ned gjennom hullene og ned i filten.
- Mattene dekker f.eks. ikke området til sjåførens venstrefot. Gjør at fukt som renner av skoene trekker inn under matten.

Noen som har noen gode tips til f.eks. noen absorberende remedier man kan ha under mattene som ikke ser jalla ut (helst sort om noe skulle stikke utforbi deler av mattene). Jeg har lagt inn et par av disse på et par skjulte steder i bilen. Men de vil bar trekke til seg noe av fuktigheten.

Er det ellers noen lure måter å få tørket opp dette vannet på?
Et alternativ er kanskje å periodisk sette på en vifteovn som blåser varm luft i et par timer. Men da må vel et eller flere vinduer stå oppe slik at fuktigheten slipper ut av bilen.

Er nesten som man skulle tro at de andre mattene (f.eks. premiummattene) absorberer fukten bedre så lenge man tar dem innendørs for å tørke dem opp innimellom.

Tips mottas med takk :)

Kadett 1100 1971

Sitat fra: Nordlands på søndag 16. desember 2018, klokken 22:22
Sitat fra: Kadett 1100 1971 på søndag 16. desember 2018, klokken 18:37
Har noen fått til å legge til flere brukere med hver sin login på Remote App ?
Jeg finner ikke noen link i manual eller annet sted.

/s
Du kan invitere nye brukere ved å logge inn på https://incontrol.jaguar.com og gå til kjøretøyinnstillinger, administrer brukere.

Dette fungerer ikke for meg. Testet men får beskjed om:
"Kjøretøyet er allerede koblet til en annen konto"
Noen tips ?

/Stein

Halfdan2005

Hei. Vi løste det ved at bruker nummer 2 laster ned remote app'n og logger seg på med samme brukernavn og passord som første bruker. Ellers opplevde vi det samme som du beskriver.

daktari

Testet "vinterparkering" av vindusviskere nå. Når man slår av bilen kryper viskerne 5 cm opp på ruta så det blir enklere å feie under den. Kan nok kalles "service mode" også dette.  Innstillingen settes i IC (instrument cluster).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

daktari

Har til slutt funnet ut hvordan jeg egentlig kan håndtere triptelleren. Min står innstilt på "tur auto", da vises forbruk på aktuell tur i IC.
På hovedskjermen kan man derimot gå til flisen "øko-data" og velge "historikk". Da får man et søylediagram, der både Tur A og B kan resettes hver for seg. Man trykker på søylen og detaljer fra turen spretter opp inkl reset-knappen. Fint for å måle livstidsforbruk, sesongforbruk og på lange turer.

Har noen her trip innstilt på bare "tur A" f.eks, og får visning av småkjøring i app og historikk?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tellus

Du kan også resette current trippteller ved å holde inne knappen på venstre rattspak.

Stikkkontakt

Nå når det er vinter er det lurt å aktivere vinterparkering av viskere.
Kjøretøyinnstillinger->Praktiske funksjoner->ViskerinnstillingDu kan ikke vise dette vedlegget.

Chimp

Prøver å dytte opp igjen denne fine tråden :)

Hvis infotainment oppleves for lyst i tuneller kan det være lurt å sette bakgrunn på alt til svart.

daktari

Sitat fra: Chimp på torsdag 21. mars 2019, klokken 13:30
Prøver å dytte opp igjen denne fine tråden :)

Hvis infotainment oppleves for lyst i tuneller kan det være lurt å sette bakgrunn på alt til svart.
Enig. Det er penest også.

I tillegg har jeg programmert en knapp på rattet til å skru av skjermene i midten. Den øverste blir helt svart. Nesten som Saab sin "night mode" eller hva det het.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA