Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Noen som har fått versjon 9?

Startet av Thorvald, mandag 15. oktober 2018, klokken 14:35

« forrige - neste »

Thorvald

Det var full fart i dagene etter software versjon 9 ble lansert for «vanlige» eiere. Noen hadde hørt at noen hadde fått osv.. Men så ble det helt stille..? Er det egentlig noen i Norge som har fått versjon 9? Eller har utrullingen stoppet opp?

What-a-watt

Bare USA og Canada som har fått hittil. Ingen vet når RoW får versjon 9. Uker eller kanskje mer...

Li-Ion

Bare å dra frem tuben med tålmodighetskrem.... dette kommer til å ta tid. Som med alt annet fra dette selskapet...
Teslaeier siden 2013 :)

1000kwh

Sitat fra: Li-Ion på mandag 15. oktober 2018, klokken 15:00
Bare å dra frem tuben med tålmodighetskrem.... dette kommer til å ta tid. Som med alt annet fra dette selskapet...
Jaja, men velger du et annet selskap må du trolig vente evig :D

Li-Ion

Sitat fra: 1000kwh på mandag 15. oktober 2018, klokken 15:06
Sitat fra: Li-Ion på mandag 15. oktober 2018, klokken 15:00
Bare å dra frem tuben med tålmodighetskrem.... dette kommer til å ta tid. Som med alt annet fra dette selskapet...
Jaja, men velger du et annet selskap må du trolig vente evig :D
Godt poeng.... men når andre selskaper sier det tar 2 år - og så leverer de etter 2 år. Med Tesla så er det alltid 2 uker....eller "later this month" eller "very soon".... Etter 5 år med Tesla har jeg startet å ta alt med en stooor klype salt når det gjelder begrepet tid .... :-)

Men...det blir nok bra til slutt :)
Teslaeier siden 2013 :)

Saerdna

Jeg ser på Teslafi.com at omlag halvpartene av bilene registrert der nå har V9. Jeg er ikke helt sikker på hvordan den siden fungerer, men jeg regner med at når over 3000 biler er registrert der, så kan man kanskje se på denne poolen som et representativt utvalg. Hvis 40-50% av teslaer i NA har V9, er det veldig mange biler og mye data som strømmer inn hver dag.
Oppdateringene har kommet ganske raskt, fra 2018.39.5 til 2018.39.7.
Jeg tenker vel at det er nokså rasjonelt å rulle ut en så stor oppdatering i et begrenset området først, rette feil (som ved hyppige oppdateringer), før man så går videre med utrullingen til resten av verden.

Jeg anslår totalt ubegrunnet 2-3 uker fra dags dato!

Chris Neumann Ruud

Ikke fått noe ennå, men noe stoooort er på vei


Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

Tuxedo

Fikk oppgradering av 36.2 i går, til ac4a215. Bugfix.  De hadde neppe sendt ut denne hvis V9 var nært forestående.

sjokomelk

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 16. oktober 2018, klokken 17:48
Ikke fått noe ennå, men noe stoooort er på vei


Du kan ikke vise dette vedlegget.
Ligner veldig på oppdatering av kart :+1:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

emmern

Er koblet til wifi hjemme med laderen plugget i HVER dag. Men ingen 36. fortsatt på 32.1 ...
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

What-a-watt

#10
Min ble levert med 2018.36.2 ac4a215, men tror den ble sluppet dagen før jeg hentet bilen i slutten av september. Ser på Teslafi at det er mange biler som fremdeles får denne versjonen nå.

ps. Feil skjermbilde. Får ikke endret.

Somni

Software version 2018.42.2 19e7e44 was just detected on a Tesla Model X 100D with Autopilot 2.5 hardware in Akershus Norway.
E-Golf 2016 - 15.08.15
TMS 75D - 22.11.17

jokke

Teslafi viser 2 biler i Nederland og 2 i Tyskland med 2018.42  :+1:

Thorleif Hallen


Futurecar

Vi har  v8.1 2018.34.1 og fikk idag varsel om tilgjengelig oppdatering som skal ta 1 t og 40 min. Skal sette på ikveld når vi parkerer bilen. Er det v9 som er neste da eller er det noen mindre oppdatering?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA