Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til konfigurering av Model X

Startet av matsbue, fredag 12. oktober 2018, klokken 17:43

« forrige - neste »

Eirikvestfold

Vi valgte midnight silver for å lettere skjule skitt og møkk, virker å fungere bra hittils :) Den skal få et lag Ditec snart (5700,-) for å bli lettere å holde ren. Mange mener mye om lakkforsegling, keramisk, folie osv. Men vi syntes Ditec var best for oss kost/nytte.

Vurdere å ta en crome delete for å få bilen til å bli ren grå/sort, men vi får se.

Angående AP. Dette er et must i en slik bil mener nå jeg. På sikt kan ikke AP sammenlignes med lane - assist eller lignende hos andre produsenter. Vi kjører endel på E18 og det fungerer som en drøm. Men vi gikk for det mest på grunn av at bilen skal få oppdateringer i årene som kommer.

Videre gikk vi for 6 seter. Bruker som regel bare 3 av de og da sitter alle svært behagelig med god plass også for de på andre rad. Så har vi muligheten for 3 til om det trengs. Ofrer litt plass ved å ikke kunne legge ned andre rad, men det bruker vi omtrent aldri.. får bruke henger om det er aktuelt. Vi kjøpte en familiebil, ikke noe som skal dekke de samme behovene som en liten lastebil. Da blir komforten vel så viktig.

Til sist, sort interiør. Vi synes dette så penest ut, selv om det var «billig». Kupeen er så lys uansett at vi ikke savner noe lysere.

Lykke til med kjøp, du blir fornøyd uansett!

matsbue

Sitat fra: tesla123 på mandag 15. oktober 2018, klokken 21:00
Hei! hvor har du hørt det. Var å bestilte meg en x på tesla Trondheim forrige uke. Fikk da beskjed fra de at det ikke er mulig å bestille obsidan black nå lenger, var kun tilgjengelig  for bestilling 2 uker etter at de hadde sluttet med det.

Trodde det samme selv, men fikk tips av en her på forumet, så sendte mail til selger (på Skøyen). Han sa det var siste frist for dette 16. oktober.

Usikker på om hvor mye bedre Obsidian er - kanskje det uansett er best med feks Midnight Silver. Kona og barna ønsker seg helst sort, men jeg er litt i tvil.

matsbue

Takk for mange tips!

Med 3 barn og stor hund tror jeg det blir for lite bagasjeplass med 6-seter, derfor satser jeg på 7-seter (med bakerste rad normalt slått ned). Litt mer tungvint å komme seg til bakerste rad ved behov, og noe mindre eksklusive seter, men tror det blir mest praktisk.

Tror jeg liker kremfargen best når det kommer til interiøret, men litt usikker på hvor mye dette tåler litt «røft» bruk (les: barn).

Øystein B

Syntes sort blir veldig pregløst, men det er jo "safe". Hvit er veldig kult, men møkkete i norge. Blå var andrevalget mitt, men syntes den er litt for lyseblå for min smak. Skulle ønske den kom i den mørkeblå som veteran ble levert med (som jeg nå skal bytte inn).

Som skrevet tidligere valgte jeg midnight silver, da den har litt kult fargespill. Ser veldig mørk og flott ut i mørge omgivelser, og fine spill i lakken i sola. Ble 7 seter her, da vi snart har to unger og kjører mye med ekstra passasjerer - både korte og lange turer. Samt er det digg å kunne legge ned alle setene og kjøpe/frakte enorme gjenstander uten å planlegge så mye med henger, ekstra forbruk etc.

Ble tekstilinteriør her. Gjorde en del research på det og virker som det passet best. Syntes også det var greit å få totalsummen rundt 800, og 30k for plasttrekk på seter var litt i overkant. Syntes det er fint med litt tekstur i setene, ikke den glatte/slette overfalten på skinnet (som jeg har i dag).

matsbue

Synes Midnight Silver er litt «kjedelig» på Model S, men av en eller annen grunn liker jeg den bedre på X! Mulig jeg går for denne...

Eirikvestfold

Midnight silver med chrome delete synes jeg ser lekkert ut. Som Øystein B skriver endrer den karakter i ulike lysforhold som jeg liker veldig godt.

k1

Valgte midnight silver pga det skjuler skitt godt, samt at jeg synes den ser best ut med chrome delete (bedre enn sort) - selvfølgelig en smakssak.
Tok et bilde av den om søndagen her på Østlandet, og den er faktisk skikkelig møkkete fra dørhåndtak og ned hele veien rundt bilen, men det synes ikke så godt.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

pkhamre

Et par ting jeg vil nevne.

Angående sort bil, så sto min bil (Solid Black) ved siden av en annen (Obisidian Black) og jeg så ikke forskjell i vanlig dagslys. Hvis du er litt i tvil om fargevalg, så husk også at det er en enkel ($$) jobb å foliere inn hele bilen. Dette gir også et ekstra lag med beskyttelse.

EAP er så mye mer enn bare en adaptiv cruise controller. Jeg bare "må ha det", men det er mange som lever uten. Foreslår at du prøvekjører en Tesla og tester EAP ordentlig og får en følelse av den selv :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA