Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering nov/des

Startet av Pilot, fredag 12. oktober 2018, klokken 07:26

« forrige - neste »

Lille Lance

Sitat fra: Stylus på onsdag 07. november 2018, klokken 12:09
Sitat fra: Magga på onsdag 07. november 2018, klokken 11:56
Jeg spurte hos Tesla idag og min X (bekreftet 10.okt, ferdig produsert ca 23.okt) befinner seg visstnok i Europa allerede selvom det står på my Tesla at den er på vei over dammen. Har levering sent nov - des ifølge my Tesla.

Dette lover godt! Min var ferdig produsert rundt 20.okt. Kanskje den også har kommet til Europa allerede. Også jeg som hadde tenkt å ikke mase på delivery...

Djeses ... da burde min som ble bekreftet 12.sep (fredig prod. 8/10) være her også. Tesla Delivery sa til meg at de skulle ringe 1-2 uker før overtakelse.
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus



Djeses ... da burde min som ble bekreftet 12.sep (fredig prod. 8/10) være her også. Tesla Delivery sa til meg at de skulle ringe 1-2 uker før overtakelse.



Den er nok det ja! Klarte ikke la vær å ringe Delivery. De sa at bilen ankommer Belgia denne uken og at levering høyst sannsynlig skjer før midten av desember.
Han sa de kanskje kom til å levere ut masse biler fra Norges Varemesse på Lillestrøm til kunder på østlandet.

Lille Lance

Sitat fra: Stylus på onsdag 07. november 2018, klokken 21:05
Han sa de kanskje kom til å levere ut masse biler fra Norges Varemesse på Lillestrøm til kunder på østlandet.

... høres litt skummelt ut .... masseutlevering uten tid til å få sett over bilen? ... vel, vi får håpe dette blir bra uansett.
Jeg MÅ ha bil innen torsdag 13. desember  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus

Sitat fra: Lille Lance på torsdag 08. november 2018, klokken 12:22
Sitat fra: Stylus på onsdag 07. november 2018, klokken 21:05
Han sa de kanskje kom til å levere ut masse biler fra Norges Varemesse på Lillestrøm til kunder på østlandet.

... høres litt skummelt ut .... masseutlevering uten tid til å få sett over bilen? ... vel, vi får håpe dette blir bra uansett.
Jeg MÅ ha bil innen torsdag 13. desember  :o

Ja, der tror jeg vi må være nøye! Ikke la dem stresse oss nye eiere med å ta over og komme seg avgårde. Skal se over ganske nøye og skrive ned alt som måtte være av avvik.
Regner med det bør gå i orden altså! Er positiv, men leser jo om enkelte som erfarer litt følelse av å bli kastet ut raskest mulig.

La oss håpe flere av oss suser rundt i nye flotte Teslaer innen 13.des ;)

Lille Lance

12/9: Bestiller X75D
08/10: Produksjon ferdig
12/11: Din Tesla har ankommet havnen i Europa. Din Tesla vil snart være i transitt til leveringsstedet

Delivery snakker fortsatt om levering mellom 01-15 desember  :o
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Pilot

Står at den er fortsatt på vei til Europa, men Delivery sier at den har ankommet Belgia.
Forespeilet levering midten av desember.

Lille Lance

Sitat fra: Pilot på mandag 12. november 2018, klokken 18:49
Står at den er fortsatt på vei til Europa, men Delivery sier at den har ankommet Belgia.
Forespeilet levering midten av desember.
Da kom nok bilene våre med TAMESIS til Zebrugge lørdag morgen (10.nov). Lurer på hvor lenge de skal så å støve ned der før de dra videre  ???
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Stylus

#37
Kult! Krysser fingre for at min også er med der. Står enda at den er på skip.
Skal prøve å ikke falle for fristelsen å ringe til delivery.

Edit: Min kom med samme lass og fortsetter ferden mot Norge ganske snart! Forespeilet levering i første halvdel av desember. Dette nærmer seg veldig!   :D

Stylus


[/quote]
Da kom nok bilene våre med TAMESIS til Zebrugge lørdag morgen (10.nov). Lurer på hvor lenge de skal så å støve ned der før de dra videre  ???
[/quote]

Fikk beskjed om at bilen min sendes videre til Norge førstkommende eller neste søndag. Så vi får håpe det ikke blir alt for mye støv ;)

Lille Lance

Sitat fra: Stylus på onsdag 14. november 2018, klokken 10:30
Fikk beskjed om at bilen min sendes videre til Norge førstkommende eller neste søndag. Så vi får håpe det ikke blir alt for mye støv ;)
:o :o
Jeg må ringe Delivery i morgen ... konstant masing må til  :D
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Magga

Tamesis gikk videre til Bremerhaven.

RCC Passion er på vei fra Bremerhaven til Drammen as we speak (ankomst imorgen)

Arabian Breeze er på vei til zeebrugge as we speak og skal videre til Drammen via Bremerhaven (ankomst 21.nov)

Ville holdt en knapp på Arabisk bris. Den har fraktet Tesla til Norge tidligere.

Stylus

Er glad det er flere enn meg som er utålmodige og gleder seg! Hadde delivery noen morsomme nyheter, Lille Lance?

Skal følge med på skipstrafikken ja. Topp med sånne oppdateringer!


Dan76

Snakket med delivery og min TMX Inventory ankommer i Drammen 30 Nov. Så får vi bare håpe bilene blir utlevert føre jul.
18.08.18 ble min ordren bekreftet fra Tesla. 

P85TMS

#43
-

Recursos

Sitat fra: Recursos på lørdag 03. november 2018, klokken 22:45

Status på min bestilling endret seg som følger:
5.10 - ferdig produsert og i transitt fra fabrikk til havn
19.10 - på båt til Europa
29.10 - ankommet Europa og venter på transitt til utleveringssted (antar dette er Zeebrugge->Bremerhaven->Drammen?)

Levering nov-tidlig desember ifølge mytesla
Står fortsatt at den har ankommet Europa, men forrige uke endret leveringsvinduet seg til 16.-23. november. Ringte de idag da jeg ikke har hørt noe mer og fikk vite at bilen står på havna i Drammen og venter på transport til utleveringssted (Brummundal). Transport var bestilt til idag, så han regnet med at jeg ville få en telefon imorgen for å avtale utlevering neste uke  8)
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA