Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kampanje på Model X nå...

Startet av foijord, torsdag 11. oktober 2018, klokken 20:24

« forrige - neste »

foijord

Hei,
Tesla tilbyr finansiering på Model X (100D) med 0.99% rente i 3 år nå. Er det noen her som vet hva som skjer dersom man tar denne dealen og innfrir lånet innen 3 år? Vil dette innebære ekstra kostnader?

1000kwh

Nei, man kan alltid innfri et lån når som helst (noen unntak, men det er hovedregelen).


foijord

Grunnen til at jeg spør er at dette er på en måte et fastrente lån. Dersom man har dette på f.eks. huset vil det normalt sett innebære ekstra kostnader å innfri hele lånet før tiden.

Nasatech

Men lånet er vel flytende? Altså 0.25% på 75 og 0.99% på 100 i 3 år. Men øker markedsrenten så øker øker renten tilsvarende.

foijord

Hvis jeg har forstått det riktig er lånet fast rente de 3 første årene. Er det virkelig ingen bakdeler med denne dealen? Den er veldig god...

Futurecar

Mener den er flytende de første tre årene. Var iallfall det vi fikk beskjed om:)

MrBacardi

Det er nok som nasatech skriver vil jeg tro, justeres etter markedet, men starter på angitt %.

Men man bør uansett se på effektiv rente (2.37% på 100D), nominell rente er vel ikke interessant. Og da ser man jo at det for mange kan være billigere å dytte bilen inn i huslånet i stedet.
MineBiler.no - Legg inn dine biler gjennom årenes løp
Jeg koblet Teslaen til Slack

2024 Q4 45 Quattro - Utleveres april 2024
2023 Q4 45 Quattro - Utlevert jan 2023
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

foijord

Sitat fra: MrBacardi på torsdag 11. oktober 2018, klokken 21:48
Det er nok som nasatech skriver vil jeg tro, justeres etter markedet, men starter på angitt %.

Men man bør uansett se på effektiv rente (2.37% på 100D), nominell rente er vel ikke interessant. Og da ser man jo at det for mange kan være billigere å dytte bilen inn i huslånet i stedet.

Her må du nesten sette opp et regnestykke for meg, for dette skjønte jeg ikke...

Runaraa

Uten at jeg vet akkurat regnestykket her. Så vil typisk termingebyr dra opp den effektive renten.

Så det som virker meget lavt nominelt, er muligens ikke så lavt effektivt.

1000kwh

Det er flytende rente, men den starter lavere ;) forvent økning fremover

Kim-Eirik Karlsen

Mitt lån var som følger:
Etableringskost: 679,-
Første 3 år - 0,99%
Neste 5 år - 3,30%
Effektiv rente: 2,14%

Basert på tallene så er nok Effektiv Rente den effektive renten de første 3 årene, for med litt enkel matematikk så blir Totalt terminbeløp vs lånesum en økning på 8.84% over 8 år.

Så effektiv rente over 8 år blir vel da 8.84%, og om du innfrir lånet etter 3 år har du hatt 2,14% rente.

(Noen må gjerne korrigere meg om jeg tar feil, det er fredag kveld og tacoen+øl er inntatt!)

wasted1980

TMS "P"75D Full pakke

TM≡ Reservert 01.04.16

P85 | Perlehvit | Panorama | Luft | Tech | Hi-Fi | Dobbeltlader | Vinterpakke | Skinn + Alacantara | Carbon | Spoiler | 7 seter | 20" Tomason TN9 | SOLGT

Nasatech


Kim-

Sitat fra: Nasatech på søndag 21. oktober 2018, klokken 18:02
Sitat fra: wasted1980 på søndag 21. oktober 2018, klokken 17:52
Kampanjerenten er nå avsluttet?

Ikke på inventory og det er det mye av for tiden. https://teslainventory.teslastats.no/
hvorfor er det så mange inventory? Er det biler som blir avbestilt, eller produserer de bare mer enn de har solgt?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Nasatech

Sitat fra: Kim- på søndag 21. oktober 2018, klokken 22:32
Sitat fra: Nasatech på søndag 21. oktober 2018, klokken 18:02
Sitat fra: wasted1980 på søndag 21. oktober 2018, klokken 17:52
Kampanjerenten er nå avsluttet?

Ikke på inventory og det er det mye av for tiden. https://teslainventory.teslastats.no/
hvorfor er det så mange inventory? Er det biler som blir avbestilt, eller produserer de bare mer enn de har solgt?

Produserer for å selge. De kom samtidig og har vin i serie, så helt klart produksjonsmodeller. De avbestilte kommer nå og da og da har de lokasjon (ikle bare Norge), rabatt og eldre (lavere) VIN. De går veldig fort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA