Skrevet av Emne: Oppbevaring av NiMh-Buddy  (Lest 161 ganger)

RoadRunner

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 635
    • Vis profil
Oppbevaring av NiMh-Buddy
« på: tirsdag 09. oktober 2018, klokken 08:33 »
Da er jeg blitt eier av en 2010 NiMh-buddy gått 50.000 km. Den har diverse defekter med bremser/dempere etc og motor må byttes, men 72v batterisystem ser tilsynelatende ok ut. Den har vært i daglig drift fram til forrige helg.
Den må settes på lager til over jul dvs. 3-5 måneder, siden jeg ikke har tid til å jobbe på den nå. Dette er et "fjernlager" og jeg regner ikke med aksess til kjøretøyet mer enn en gang i måneden. Har tilgang til 230v/10A på lagret.

Hvilket lade-regime bør jeg sette opp for at NiMh-cellene ikke skal dø/tape seg i denne tiden ?
Er det nok å sette inn ukes-timer med lading 1t i uka ? Og evt. en 12v vedlikeholdslader kontinuerlig på service-batteriet ?
Trondheim
Tesla Model S Aug-2013 "HimmELspretten"
Buddy 2009 "Vesla B13" + DeleBuddy 2007
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". 19500 km i Okt-10 på første batteri-pakke (bly).  http://www.evalbum.com/2364  http://www.-youtube.com/watch?v=Sjs-oFvR-v8
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 - forlot denne jammerdal i en røyksky :(. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,3964.0.html
Kewet-5 1998 - Junior's! Nå pensjonert. http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,2885.0.html

buddies

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 19
    • Vis profil
Sv: Oppbevaring av NiMh-Buddy
« Svar #1 på: fredag 19. oktober 2018, klokken 21:47 »
Jeg har akkurat fått langladet opp en NiMh M9 som hadde stått et år. Batterier ok, men børster sitter så må bytte motor.

Har du noen tips ift brukt motor til salgs?