Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vann trenger inn

Startet av Svein-O, lørdag 20. oktober 2018, klokken 14:04

« forrige - neste »

Svein-O

Vår Think holder ikke vannet ute lenger. Det skyldes nok ikke bare at det regner mye for tiden. Dørken blir kliss våt. Det rare er at det er knusktørt på kantene og sideveggene hele veien rundt, i alle 4 retninger. Jeg har lagt «dryppfanger» over dørken, men ingen dråper er sålangt blitt avslørt. Jeg finner ikke ut av det.

Har noen andre hatt samme problem, og kanskje funnet løsningen?
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

Warlock

det første som faller meg inn er å sjekke om dreneringshullet i luftinntaket har blitt tett. Kn sikkert bli plugga igjen med løv eller noe.

Svein-O

Nå har jeg knelt ute i regnet og mørket, og, funnet den «lille uskyldige» elven som fyller dørken med vann - tror jeg.
Vannet siver ut under hodet til en skrue (10 mm sekskantet hode). Skruen sitter på torpedoveggen ca 10 cm opp til høyre for bremselysbryteren. På nedsiden av samme bryter er det en likedan skrue. Begge er merket med en rød lakkstrek.
Noen som vet hva disse skruene er til. Prøvde å dra litt på den som slipper ut vann, men det endret ikke noe. Jeg må vel ta av fronten og komme meg under bilen for å finne svar. (Bare ikke i kveld)
Kjørt samme Think siden 2002. 120000km. Nå også med i-MiEV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA