Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke

Startet av Amatøren, mandag 08. oktober 2018, klokken 08:28

« forrige - neste »

Stikkkontakt


SveinJ

Sitat fra: Stikkkontakt på mandag 15. oktober 2018, klokken 12:32
Handler ikke denne tråden om VW?

Det er helt sikkert første gangen tråden glir ut fra opprinnelsestema!
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

emurof

Sitat fra: Mobileum på torsdag 11. oktober 2018, klokken 08:49
Med en pris fra 250.000, rekkevidde opptil 600 km, OTA, 125 kW ladekapasitet, servicenett over hele landet, kort vei til deler, tysk kvalitet, osv. Blir nok en kjempehit!

Tysk kvalitet med litt ekstra rust for sikkerhets skyld?

emurof

#78
Sitat fra: Ketill Jacobsen på torsdag 11. oktober 2018, klokken 20:28Synes dette er uriktig kommentar. Foreløpig er det knapt noen som har tjent penger på elbiler. VW kommer inn på et tidspunkt de kanskje ikke taper penger på elbiler og med en bil som i pris og spesifikasjoner konkurrerer godt med fossilbiler. Synes dette er beundringsverdig av VW og de tar absolutt samfunnsansvar ved å være den første store bilprodusent som går ut med klare målsetninger om millionproduksjon innen få år.

VW lager disse som "compliance cars", så de selger det antallet elbiler de absolutt må med tap for å kunne fortsette å selge fossilbiler.

Sitat fra: Ketill Jacobsen på fredag 12. oktober 2018, klokken 14:12Til tross for et katastrofalt sviktende marked for elbiler (på verdensbasis)

Sviktende marked? Man klarer jo ikke å produsere nok elbiler til å dekke etterspørselen, og veksten er formidbel. Det er ganske merkelig å kalle et marked i kraftig vekst og begrenset av produksjon for et sviktende marked.

Sitat fra: Ketill Jacobsen på lørdag 13. oktober 2018, klokken 16:39For Model S har Tesla i USA en andel på 1,5 promille av bilsalget i 2017 (26.500 av 17,5 millioner). Av "premium" biler er andelen ca 2,7%.

Og hva er markedsandelen for enkeltmodeller fra andre produsenter?

emurof

Sitat fra: Marzo på fredag 12. oktober 2018, klokken 08:47Slutta vi ikke å komme med det argumentet etter at dedikerte el plattformer ga høyere forbruk enn de delte?

Ref Leaf vs Golf feks..  :P

Du trekker en generell konklusjon ut fra to modeller?

arthur

Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Burger

Avsporing men, jeg måtte sjekke dato på artikkel. "Bare vent til november neste år." trigga VW lovnadsfilteret mitt og "håhå, har noen funnet en artikkel fra 2016?".

Men om de skal kunne klare 330k elbiler i året på en fabrikk er jo gode nyheter. Litt usikker på når 330k biler i året vil bli produsert på en fabrikk når november neste år. Så tipper 2020-2021

Dersom det stemmer at 48k elbiler har blitt solgt i Norge i år, og 40k står i kø for å få elbil så er det en tankevekker. Stort udekket etterspørsel må jo få litt fart i diverse ledelse og styre, og det samme vil skje når prisene for elbil synker nok til at det ikke kun er Norge dette gjelder.

Kan hende VW har timet omlegginga bra, slik at de har produksjonsvolum når etterspørselen øker i resten av verden og. De kunne ha hjulpet til litt mer ved å ikke ha ID bila som konsept i fem år ish før produksjonsstart.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Roy Aasen

Jeg tror det kan bli meget bra, ser jo faktisk ut til at herrene i Wolfsburg får ut finger'n. Intet ville være bedre.
De har jo muskler nok iallefall, seine til å komme i gang.
Sånn størrelse mellom Golf og E-uo til 250000kr..jepp. Og en ala Passat stasjonsvogn til 350 til 450000.

Den som lever får se, heter det vel.

Kårepåsporet

Sitat fra: Roy Aasen på tirsdag 20. november 2018, klokken 21:21
Jeg tror det kan bli meget bra, ser jo faktisk ut til at herrene i Wolfsburg får ut finger'n. Intet ville være bedre.
De har jo muskler nok iallefall, seine til å komme i gang.
Sånn størrelse mellom Golf og E-uo til 250000kr..jepp. Og en ala Passat stasjonsvogn til 350 til 450000.

Den som lever får se, heter det vel.

Tenk det, ala Passat til 400.000, dvs 500.000 inkl moms, samme som fossil Passat i dag :-). Løp og kjøp!!! Da kan jo Kia stappe hele hånda i rattataen!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA