Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TU.no: VW besøker batteriprodusenten annenhver uke

Startet av Amatøren, mandag 08. oktober 2018, klokken 08:28

« forrige - neste »

Amatøren

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Elmo

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 08. oktober 2018, klokken 18:33
Kanskje VW burde bygge sin egen batterifabrikk?
Sitat fra TU-artikkelen:
"Ifølge Autonews sa Volkswagen-gruppens administrerende direktør Herbert Diess i mai at de ikke vil starte produksjon av celler selv, fordi konkurrentene ikke kommer til å ønske å kjøpe fra dem. Da går de glipp av stordriftsfordeler."
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Løve

Tja... 100 000 i 2020 og så mer og mer hvert eneste år. VW planlegger å ha laget 1 000 000 elektriske biler innen 2025.

Amoss

Sitat fra: Philip Marlowe på mandag 08. oktober 2018, klokken 20:14
Hm, tenker de å produsere så få elbiler da?

Hvordan det nå enn er ser det i alle fall ut som om produksjonen blir noe utsatt:
https://insideevs.com/volkswagen-electric-car-delay-id-hatch/
SitatVolkswagen Hits Electric Car Speed Bump, Delays I.D. Hatch Launch
Model S 85D

What-a-watt

by at least a few months

Ikke mye det. Har hørt om andre bilprodusenter som har betydelig lengre forsinkelse på leveranser enn dette, og de skal nå det samme produksjonsmålet i 2020. Hadde du trodd dette, Amoss?  :D

Amoss

Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 02:10
Ikke mye det.

Har ikke sagt det er mye. Men greit å ha i mente når enkelte her har angrepet andre merker for forsinkelser og da har hevdet hardnakket at noe slikt ikke ville kunne skje med de store tyske merkene...

Men poenget med denne linken var nå altså bare å edruelig-gjøre enkelte her som trekker frem produksjonstall koblet  med spesifikke årstall. Skulle de tallene vise seg å stemme så er det flott! Men som de sa i en viss TV-serie en gang: Du tror det ikke før du ser det ;)
Model S 85D

emurof

Sitat fra: Løve på mandag 08. oktober 2018, klokken 23:20
Tja... 100 000 i 2020

Så lite? Nesten så de ikke satser i det hele tatt. Burde de ikke i det minste ha som mål å produsere flere enn nykommeren Tesla?

What-a-watt

Sitat fra: emurof på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 14:49
Sitat fra: Løve på mandag 08. oktober 2018, klokken 23:20
Tja... 100 000 i 2020

Så lite? Nesten så de ikke satser i det hele tatt. Burde de ikke i det minste ha som mål å produsere flere enn nykommeren Tesla?

Nykommeren har pr. idag (9.10.2018) produsert 98.000 biler fra 9.10.2017.

Kilde: https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

fredag

Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Ferry

Var det ikke ved siden av transportbåndet Elon sov? I sovepose?  :P Tok vel for langt tid å gå fram og tilbake til kontoret for sove. Og det var ikke tid til å skaffe sengeklær ;)

emurof

#13
Sitat fra: Whatwatt på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 20:12
Sitat fra: emurof på tirsdag 09. oktober 2018, klokken 14:49
Sitat fra: Løve på mandag 08. oktober 2018, klokken 23:20
Tja... 100 000 i 2020

Så lite? Nesten så de ikke satser i det hele tatt. Burde de ikke i det minste ha som mål å produsere flere enn nykommeren Tesla?

Nykommeren har pr. idag (9.10.2018) produsert 98.000 biler fra 9.10.2017.

Kilde: https://www.bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

Ja nettopp. VWs målsetning virker veldig lav. De burde klare å få ut flere biler enn Tesla, men det ser ikke ut til at de får det til. Eller er det bare at de ikke gidder? Eller er det bare at Tesla rett og slett er bedre på elbiler og vil dra mer og mer ifra mens etablerte produsenter som VW alltid blir hengende etter?

Jeg kan tenke meg at det er tungt å måtte forandre på fabrikker som er investert milliarder i for å produsere fossilmotorer, og investere nye milliarder for å gå over til å produsere elektriske motorer...

Mobileum

De produserer vel etter markedsbehov. Litt 1% av personbiler solgt i Tyskland er elbiler. Da skulle det vel bli ca. 99% igjen til fossilbiler. Eller hva? Må nok ha noen fabrikker (tror de har 16 totalt) som skal produsere disse også. Tror nok VAG vil bli størst på elbiler innen 2025.
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD - 2024.8.9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA