Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manglende servicehistorikk på myhyundai.no?

Startet av stogdan, lørdag 22. mai 2021, klokken 17:48

« forrige - neste »

stogdan

Hei,

Lurte på om dere har erfaringer med at service ikke blir registrert på Hyundai sine sider for servicehistorikk, eller at det bare tar veldig lang tid før det registreres?

Hadde første service på min Kona Electric 2020 i midten av april, fortsatt er det denne meldingen på sidene deres uten endring over 1 måned senere.

Jeg spurte om servicehefte på bil da den ble kjøpt, og selger skrøt av at den slags var gammeldags og idag er det kun digitalt som gjelder. Dette er helt OK for meg, men da burde jeg vel også få tilgang til servicehistorikken på et vis (uten å ta vare på gamle fakturaer i en årrekke)? Jeg etterlyste forøvrig historikk fra verksted som utførte service, eneste svar var at disse sidene ble oppdatert ca. 1 gang pr. måned..
2020 Hyundai Kona Electric

RJK

Har "mast" om at mine servicer må legges inn, men lite har skjedd. Nå hadde jeg bilen inne til service for andre gang, og spurte om denne var lagt inn elektronisk, noe han mente den var. Ba han sjekke for første service, og da så han at den ikke lå inne der, men det skulle han fikse. Har dog ikke vært innom og dobbeltsjekket.

Hadde forøvrig bremseservice denne gangen, men fikk ikke noe om rust der. Ikke hadde jeg forventet det heller, selv om den står ute hele året, fordi jeg kjører litt aktivt, og dermed bremser endel i tillegg til aktiv regenerering på kraftigste innstilling, samt at jeg hadde tatt en titt på skivene på forhånd for å se om jeg burde gjøre noen manøvrer, men synes skivene mine så helt gode ut for, utfra min vurdering.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

andy99

Samme her, ingenting på myhyundai. Også mye feil der på hvilke servicekoder som gjelder. Tenker Hyundai ikke er klar for å slippe servicehefte helt enda..
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

RJK

Da har jeg nettopp sjekket myhyundai, og verken forrige eller nyeste service er lagt inn...

:-1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

stogdan

Sitat fra: andy99 på mandag 24. mai 2021, klokken 10:25
Samme her, ingenting på myhyundai. Også mye feil der på hvilke servicekoder som gjelder. Tenker Hyundai ikke er klar for å slippe servicehefte helt enda..

Dette syntes jeg selv er ganske dårlig, og ikke helt som markedsført fra mitt ståsted. Hva betyr dette for oss forbrukere og eiere av bilene, er det lurt å ta vare på samtlige kvitteringer som "bevis" for utført service? Spesielt dersom man ikke benytter samme verksted til å utføre alle servicer? Nå har jeg ingen umiddelbare planer om salg av bilen, er fornøyd og dekker mitt behov bra så langt. Men ifm et salg, der bør man vel kunne garantere for at service er utført ift. garantier osv? Synd om Hyundai lar bevisbyrden ligge på forbruker, evt har de veldig god kontroll internt, bare at ikke vi får tilgang til informasjonen.
2020 Hyundai Kona Electric

elektrolux

#5
Når det viktigste punktet, nemlig dokumentasjonen på at bilen har vært inne til såkalt service er nok det lureste å ta "servicen" selv og føre den inn i et XL ark f.eks slik jeg gjør på alle mine kjøretøy. Se vedlagte fil fra en nylig solgt BMW. Den kostet meg like over 100 000 kr over 6 år. Samtidig snakker vi minst 12 000 kr spart på å ta all service selv. Antakelig nærmere 30 000 kr.

Da vet en nøyaktig hva som er gjort, og skjemaet kan lett deles ved eventuelt salg. Har aldri opplevd å tape penger på å ta service selv. Tvert imot. Over tid er borteservice en meget kostbar "hobby"
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vidar_S

Dette har vel blitt diskutert i flere tråder siden 2021, men nå ser det ut til at enkelte forhandlere i bergensområdet har gitt opp å ha servicehistorikken på myhyundai.

Hadde bilen inne nå i dag og da den var ferdig lå et godt, gammeldags servicehefte på passasjersetet, fylt ut med samtlige servicer jeg har gjennomført på bilen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA