Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bruktpriser I-Pace i 2019 (på Finn og i virkeligheten)?

Startet av Counterpointer, søndag 07. oktober 2018, klokken 10:30

« forrige - neste »

Pingle

Nja. Ipace er lekker. Den er stor nok for en familie som kan pakke.
Grunnen til at ipace ikke rives bort er vel at de er dyrere enn nypris, også etter oppjustert pris. Selv om en del sparer mye på å kjøpe elbil er det en god del som ikke gjør det. Og du skal kjøre mye for å kjøpe til 100k over listepris, særlig når etron er rett rundt hjørnet, med mye av de samme kvalitetene, og sannsynligvis god produksjon. Om den ikke er bra nok kan ipace leveres om 1 år, og da ny og til listepris.
Egentlig er det bra når brukt elbil til overpris ikke rives bort. Det tyder på at det begynner å nærme seg et elbilmarked som fungerer.
Audi e-tron 55, kjøpt 05 2020

Counterpointer

Det er 21 annonser med I-Pace på Finn nå.

Fra 740k for en S til 930k for en FE

Antallet øker stadig.....

hELgenen

Å flippe I Pace er tydeligvis vanskelig. Ikke snodig i grunn med tanke på TMX og prisene og rekkevidde der.

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:26
Å flippe I Pace er tydeligvis vanskelig.
Det vet vi ikke enda. Jeg klarer/orker ikke følge med på om bilene selges og nye kommer inn eller om de blir liggende.
Det kan også være en gruppe selgere som ikke lar seg presse så mye på pris, grunnet antatt solid økonomi (dette er kun en fordom/spekulasjoner fra min side).

Tellus

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:22
Det er 21 annonser med I-Pace på Finn nå.

Fra 740k for en S til 930k for en FE

Antallet øker stadig.....

Finner bare 18 annonser hvorav 3 er markert som solgt.

Counterpointer

Sitat fra: Tellus på lørdag 20. oktober 2018, klokken 21:05
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:22
Det er 21 annonser med I-Pace på Finn nå.

Fra 740k for en S til 930k for en FE

Antallet øker stadig.....

Finner bare 18 annonser hvorav 3 er markert som solgt.
Da må du søke bedre

Jeg har 20 akkurat nå i postende stund . Orker ikke gå inn å sjekke om noen er solgt. Det var fem når jeg startet denne tråden.

JaguarPace

Sitat fra: Tellus på lørdag 20. oktober 2018, klokken 21:05
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 20. oktober 2018, klokken 20:22
Det er 21 annonser med I-Pace på Finn nå.

Fra 740k for en S til 930k for en FE

Antallet øker stadig.....

Finner bare 18 annonser hvorav 3 er markert som solgt.

Du må merke av for Jag og for elektrisitet, da får du litt flere... ;)
TM3 reservasjon avbestilt 2018, og I-Pace HSE mottatt 10.05.19 :-)

Tellus

Hehe,

Så når man velger Jaguar og deretter I-Pace så kommer ikke alle annonsene frem ?

Smule amatørmessig å sette inn annonse uten å velge korrekt modell.  Blir nok liggende en stund de annonsene

4Matic Fanatic

Sitat fra: Tellus på lørdag 20. oktober 2018, klokken 23:27
Smule amatørmessig å sette inn annonse uten å velge korrekt modell.  Blir nok liggende en stund de annonsene

Stikkkontakt


Counterpointer

I dag er det 19 stk.

Men det er vel ikke noen, hvertfall ikke jeg, som tror det ikke selges I-Pacer nå. Det gjør det helt sikkert.

Denne tråden gjelder først og fremst bruktprisene, ikke nye biler lagt rett på Finn. Men enn så lenge så er også de interessante. Det er vel registrert ca 450 biler og kanskje 10% (spekulasjon) er blitt lagt rett ut for salg, foreløpig med et passelig prispåslag.

Nå har også Jaguar øket nypris, noe som bidrar til høyere bruktpris, som igjen fører til mer insentiv for salg. Det tar helt naturlig noe tid før en ser trenden..

Contango

Det er en god del ikke-Jaguar bilforhandlere som selger disse bilene nå. Dette må være biler som er bestilt av privatpersoner og som videreselger til disse firmaene? Er det finansieringen disse selskapene tilbyr som skaper den dynamikken? Det virker som det er litt tungt å privatselge biler over 800' og lurer på om det er derfor bilene havner hos forhandlere.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

hemi

Kompis som driver bruktbilsjappe pleier flippe bilene mine som nærmer seg 1 mill, er ofte folk er flaue for å be om finansieringshjelp osv og vise de har lån ved privatkjøp, samtidig tar han også ofte biler i innbytte, på min bil som i praksis står der i kommisjon.

geear

Siden elbilmarkedet er litt spesielt kan man muligens dra paraleller til Hyundai Kona. Der har mange private selgere blitt kontaktet av bruktbilfirmaer som kjøper bilene, legger på 20-25k og selger de på Finn igjen. Og der har de da allerede overbetalt gjerne 75-80 lapper ift. nypris, så bruktbilfirmaene syns tydeligvis de 20-25k er verdt risikoen. Men klart, selger de en bil med 20-25k fortjeneste hver dag så blir det penger av det.

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA