Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

SMS fra kia 04.10.2018

Startet av aasen90, torsdag 04. oktober 2018, klokken 20:36

« forrige - neste »

Thorbjørn Hellehaven

Uansett om halvparten eller mer på listen oppleves som unødvendig å ta med på listen, så kan man sikkert finne noe som taler for å ha dem der allikevel.

Mange punkter er ting som jeg absolutt forventer, men jeg synes det er greit nok å ha de med, for da slipper man alle rom for tvil.

Det er ikke sikkert at alle er klar over regler for ISP-fix. Hvis man sammenligner med 10 år gamle bruktbiler, så er det relevant å påpeke.

borge

Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på søndag 07. oktober 2018, klokken 10:43
Uansett om halvparten eller mer på listen oppleves som unødvendig å ta med på listen, så kan man sikkert finne noe som taler for å ha dem der allikevel.
Hva da? Lista var jo helt banal. Alt var jo en selvfølge i 2008 eller tidligere. Du sier det jo selv at over halvparten var unødvendig å ta med.

Cral

Niro Hybrid har carplay og android auto. Selv om det ikke står i utstyrslista, så står det i brosjyra på bilen.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Trond.m

Sitat fra: snakkesalig på søndag 07. oktober 2018, klokken 13:00
Spiller ingen rolle om det er for mye eller for lite informasjon. Vi må da ha noe å klage på!  :P
;D  :+1:

Aqua

Sitat fra: borge på søndag 07. oktober 2018, klokken 12:41
Sitat fra: Thorbjørn Hellehaven på søndag 07. oktober 2018, klokken 10:43
Uansett om halvparten eller mer på listen oppleves som unødvendig å ta med på listen, så kan man sikkert finne noe som taler for å ha dem der allikevel.
Hva da? Lista var jo helt banal. Alt var jo en selvfølge i 2008 eller tidligere. Du sier det jo selv at over halvparten var unødvendig å ta med.

Det er selvsagt interessant å ha en komplett utstyrsliste, man kan ikke krangle på manglende utstyr ved leveringen dersom det ikke står i listen. Dessuten skulle jeg gjerne vite hvilke biler i denne prisklassen som hadde alt dette utstyret i 2008.

navyelsen

jeg kjøpte en ny, rimelig renault i 2013 til snaue 230.000. jeg tipper den har ihvertfall 80% av nevnte utstyr på denne lista fra Kia.
Jeg mener ihvertfall at mesteparten på denne lista er å regne som standardutstyr i dag, og trenger ikke å føres opp på en utstyrsliste...
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tornaldo

Det med å liste opp åpenbart utstyr er ikke Kia alene om, så det er et generelt «problem» om man kan kalle det for det. Usikker på hva man egentlig diskuterer her, er det utstyrslister generelt, eller for Kia e-Niro spesielt?

Sjekka utstyrslista til Mercedes C klasse, bl a lista opp varseltrekant, tåkelys bak, isofix, kollisjonsputer for fører, utvendig temperaturdisplay m.m. Så ikke noe enestående tilfelle for Kia det her.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Trond.m

#52
Og hva er problemet egentlig ? Noen har kanskje aldri kjøpt ny bil, og det må da være en fordel at produsenten tar seg bryet med å lage en så komplett liste som mulig.

Kårepåsporet

Sitat fra: TM på søndag 07. oktober 2018, klokken 17:37
Og hva er problemet egentlig ? Noen har kanskje aldri kjøpt ny bil, og det må da være en fordel at produsenten tar seg bryet med å lage en så komplett liste som mulig.


tuono

Vel.... Dere som er misfornøyde med for mye/unødvendig informasjon fra Kia får heller melde overgang til et herværende "premiummerke". Her er det bare størst möjligt tysssssstnad. Selv om mer og mer tyder på at bilen underpresterer.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: tuono på søndag 07. oktober 2018, klokken 20:37
Vel.... Dere som er misfornøyde med for mye/unødvendig informasjon fra Kia får heller melde overgang til et herværende "premiummerke". Her er det bare størst möjligt tysssssstnad. Selv om mer og mer tyder på at bilen underpresterer.

Hvem mener du?
Tesla Model Y                         2021-

xyzzy

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 08. oktober 2018, klokken 11:56
Sitat fra: tuono på søndag 07. oktober 2018, klokken 20:37
Vel.... Dere som er misfornøyde med for mye/unødvendig informasjon fra Kia får heller melde overgang til et herværende "premiummerke". Her er det bare størst möjligt tysssssstnad. Selv om mer og mer tyder på at bilen underpresterer.

Hvem mener du?

Han mener sikkert Jaguar. Rekkevidden ser ut til å være en god del mindre enn WLTP på 470 km, og differensen mellom WLTP og reell rekkevidde større enn for de fleste andre merker.

Samtidig er det ingen kommunikasjon fra Jaguar om dette, eller for den saks skyld, om noe særlig annet.

navyelsen

Sitat fra: TM på søndag 07. oktober 2018, klokken 17:37
Og hva er problemet egentlig ? Noen har kanskje aldri kjøpt ny bil, og det må da være en fordel at produsenten tar seg bryet med å lage en så komplett liste som mulig.

Problemet er vel egentlig skuffelsen over nyttig informasjon. Jeg ønsker å vite:

  • Pris
  • Leveringstid
  • Mulighet for hengerfeste

Jeg hadde trodd at noe av dette kunne være på plass til visning i Paris. Ventet derfor spent på mer informasjon.
I stedet sender de ut en melding uten noen reell info, men en oppkonstruert utstyrsliste og litt svada.
For de som er litt oppdatert på Korealansering og videoene til Teslabjørn, så var det dessverre lite nytt å hente.
Da kunne de like gjerne spart seg for denne "oppdateringen" fra Kia. Men de følte seg vel presset mtil å komme med NOE siden de allerede dagene før visning i Paris hadde sendt ut falske forhåpninger på sms.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

tuono

Tviler på at Kia Bil Norge justerer informasjonen ut til kundene ut i fra hva som ligger ute på elbilforum og TB sin youtubekanal. All den tid at det store flertallet av kundene neppe er å finne der.

Joltus

Tipper du kan legge på en 1500 til på dette tallet

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA