Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt i3 120ah? Del erfaringer, leveringstid, farge og specs

Startet av Jarv!s, onsdag 03. oktober 2018, klokken 17:31

« forrige - neste »

bobakka

Sitat fra: TM på torsdag 04. oktober 2018, klokken 18:19
Økningen i nettokapasitet er faktisk 39 % (fra 27.2 til 37.9).  Det betyr ganske mye og gjør at bilen kan erstatte en fossilbil for par uten barn. Bagasjeplassen er jo ikke noe problem når baksetene legges ned. Jeg hadde egentlig tenkt å stå over. men klarte ikke å motstå presset  ;). Ble en grå charge pro med sportspakke  :)
Gratulerer :-)

Den reelle opplevde økningen er ennå høyere fordi man naturlig ikke kjører ned til 0%.

Hvis man maks vil kjøre ned til 20 km gjenværende batteri - feks på vei opp til hytta uten lademuligheter siste 50 km - så begynner opplevd rekkeviddeøkning å nærme seg 50%.

Jeg skulle gjerne hatt 120 Ah selv, synd den ikke kom i fjor høst da jeg bestilte min nye 94 Ah.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

turfsurf

Folk har forskjellige behov. For noen var 60Ah nok, andre greide seg med 94Ah, og andre syners i3 først duger med 120Ah. 60Ah i3 har hele tiden vært en småtur bil for oss, selv om vi har tatt den opp på hytta, og noen 70+ mils dagsturer innimellom. 94Ah var ikke nok til å gjøre den til ett aktuelt valg på lengre turer til vanlig uansett, men 120Ah bikker akkurat en grense for meg. To timer på motorvei uten lading, ingen ladestopp til hytta på sommerstid og ett par sånne ting.

Synd den har blitt såpass dyr. Frister ikke å kjøpe samme bil med kun små oppgraderinger til 100k mere bare for dobbel rekkevidde. Hadde de i det minste fikset ACC og generelt forbedret driveassist så kunne det vært interessant.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Hvis man verdsetter de nye matrise LED lys og trådløs lading av mobil til ca 6000 kr, så blir det ca 30.000 i reell prisøkning. Samtidig har både e-Golf og Leaf hatt prisøkning på ca 20.000 nylig. Dessuen synes jeg sportspakken ga god verdi for pengene, da bilen både ser penere ut med sorte hjulbuer og ny felger, samtidig som den mer stabil på veien. Jeg er enig at prisen kanskje er 20K over hva jeg forventet, men håper jeg får så god pris på Leaf'en at det føles som en god «investering»

turfsurf

Sitat fra: TM på torsdag 04. oktober 2018, klokken 19:44
Hvis man verdsetter de nye matrise LED lys og trådløs lading av mobil til ca 6000 kr, så blir det ca 30.000 i reell prisøkning. Samtidig har både e-Golf og Leaf hatt prisøkning på ca 20.000 nylig. Dessuen synes jeg sportspakken ga god verdi for pengene, da bilen både ser penere ut med sorte hjulbuer og ny felger, samtidig som den mer stabil på veien. Jeg er enig at prisen kanskje er 20K over hva jeg forventet, men håper jeg får så god pris på Leaf'en at det føles som en god «investering»
Jeg har ikke noe problem med å forstå at noen synes bilen er verdt det. Men litt irriterende at BMW her har valgt å melke markedet så mye i Norge, når de har vært så konsekvente før. I tillegg så er jeg såpass irritert på den dårlige ACC/kø assistenten at det ikke frister.

Men for to voksne i det prissjiktet er det ikke noen gode alternativer (hvis man tenker premium). Kanskje når DS3 kommer.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1317142119

Sitat fra: TM på torsdag 04. oktober 2018, klokken 18:19
Økningen i nettokapasitet er faktisk 39 % (fra 27.2 til 37.9).  Det betyr ganske mye og gjør at bilen kan erstatte en fossilbil for par uten barn. Bagasjeplassen er jo ikke noe problem når baksetene legges ned. Jeg hadde egentlig tenkt å stå over. men klarte ikke å motstå presset  ;). Ble en grå charge pro med sportspakke  :)
27,2? Jeg har 29,8 Socmax på min 94Ah som har gått 22 000 km.

Trond.m

Det er det de oppgir i tekniske data. Den nye oppgis til 37.9. Hva man leser av i Socmax aner jeg ikke noe om, og det er vel ikke usannsynlig at det ligger høyere enn 37.9 på den nye også. Poenget mitt var at økningen i kapasitet er mer enn 27 %.

Trond.m

Sitat fra: turfsurf på torsdag 04. oktober 2018, klokken 19:51
I tillegg så er jeg såpass irritert på den dårlige ACC/kø assistenten at det ikke frister.

Men for to voksne i det prissjiktet er det ikke noen gode alternativer (hvis man tenker premium). Kanskje når DS3 kommer.
Assistent-systemene er opplagt bedre på nye Leaf, selv om ACC på i3 har blitt mye bedre og mer pålitelig. Leaf har også en god 3D view kamera, men alt annet (inklusiv rekkevidde) er mye dårligere. Og framkommeligheten til i3 om vinteren er jo i en helt annen klasse. DS3 kan bli et interessant alternativ. Den er reservert  :+1:


Arthur Morgan


hemi

det som før het fully charged si... nå charged professional? elns, i sort, kollega bestilte identisk, vi satser på hentings samme dag :p


Arthur Morgan

Sitat fra: hemi på torsdag 04. oktober 2018, klokken 21:59
det som før het fully charged si... nå charged professional? elns, i sort, kollega bestilte identisk, vi satser på hentings samme dag :p


Gratulerer ! Charged prof hee også på meg!

Vetle

Det ble en rød i3s med charged prof på meg idag. Levering seint desember, evt. januar.

Blir min første elbil. Har lenge vært nysgjerrig på i3n og med det nye batteriet vil det være nok rekkevidde for meg.

Kires

Imperial Blue Charged Pro med Sportspakke og CarPlay kommer i desember, blir nydelig å kunne bytte ut Leafen!
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Trond.m

Sitat fra: Kires på mandag 08. oktober 2018, klokken 14:23
Imperial Blue Charged Pro med Sportspakke og CarPlay kommer i desember, blir nydelig å kunne bytte ut Leafen!
Da er vi i samme båt..el. rettere sagt bil  :+1:
Valgte også sportspakke. Tok ikke med CarPlay da det bare er et abonnement som kan bestilles senere siden bilen har nødvendig hardware...Bluetooth Pro.

Kires

Fin «båt» å være i, gleder meg! Ja selger sa det ang carplay men har blitt vant til å bruke det så slang det med.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA