Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Venter vi til app er klart eller tar vi ut bilen som den er?

Startet av Bjoris, onsdag 03. oktober 2018, klokken 08:22

« forrige - neste »

Bjoris

Hva planlegger folket etter TU artikkelen?

Jeg har spurt forhandler om de vet om vi kan vente uten å rykke helt bak. Dersom vi rykker helt bak vurderer jeg nå å bestille en til på fruen og så skal vi klare å leve i ca 2 år uten app:)

daktari

Først skal ny Soul lanseres, så kommer oppgradering i Niro inkl. ny multimedie-enhet. Jeg tipper 2020 tidligst, kan heller vente på Model 3 da.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

zbk

Kan jeg med reservasjonsnrnr rett over 100 ikke vente en (relativt kort) stund og få telematikk eller at hengerfeste ikke bekreftes før bestilling tar jeg ut bilen og selger den på direkten til høystbydende.

Kan jeg få bil med telematikk og hengerfeste innen ~6mnd fra utleveringsstart venter jeg og beholder bilen. Bekreftes hengerfeste før bestilling kan det være jeg klarer meg uten telematikken også, men det får vurderes.

Uansett idioti fra Kia, men nå får vi i alle fall se hvor gode de er til å håndtere køkaos.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

Zuexi

I følge TU artikkelen virker det som om de skal vinterteste bilen med tilhenger for å se om rekkevidden "holder mål" før de vil si om tilhengerfeste blir en realitet eller ikke. Rart, ettersom Svenske medier har sagt at den vil komme med det, men at det ikke er klart til de første bilene. Skal dette testes denne vinteren vet man ingenting sikkert før neste år..

xyzzy

Sitat fra: Zuexi på onsdag 03. oktober 2018, klokken 09:24
I følge TU artikkelen virker det som om de skal vinterteste bilen med tilhenger for å se om rekkevidden "holder mål" før de vil si om tilhengerfeste blir en realitet eller ikke. Rart, ettersom Svenske medier har sagt at den vil komme med det, men at det ikke er klart til de første bilene. Skal dette testes denne vinteren vet man ingenting sikkert før neste år..

Også merkelig siden dette er et valg kunden selv kan ta.  Mange av tilhengerkundene vil sikkert være fornøyd med muligheten til å kunne bruke tilhenger noen ganger i året lokalt, de tar ikke med tilhengeren på langtur.

zbk

Enig. Jeg har ikke trukket henger langt på mange år, men bruker tilhenger i nærområdet relativt ofte. Da betyr det lite om man så hadde femdoblet forbruket.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

tornaldo

Dreide ikke denne tråden seg om app, ikke henger? Hengefeste er fint det, men trenger ikke diskuteres i alle tråder.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Zuexi

Tar ut bil uansett app eller ikke. :)
De fleste har vel satt seg på liste velvitende om at KIA ikke har app-støtte pr. idag.
Skal man alltids vente på noe bedre, eller en oppgradering, blir man bare sittende å vente nærmest inn i evigheten...

tornaldo

Jeg tror også at Ola Nordmann bestiller bilen uten app. Tror ikke vi her inne er helt representative for befolkningen ellers, åpenbart en interesse for biler utover det helt vanlige, så man er nok litt ekstra kritisk og opptatt av detaljer.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Aqua

Sitat fra: tornaldo på onsdag 03. oktober 2018, klokken 10:03
Jeg tror også at Ola Nordmann bestiller bilen uten app. Tror ikke vi her inne er helt representative for befolkningen ellers, åpenbart en interesse for biler utover det helt vanlige, så man er nok litt ekstra kritisk og opptatt av detaljer.

Spot on. Jeg er trolig en av få pensjonister som leser her. Med min bilbruk er app av liten interesse, forsiktig sagt, men jeg innser selvsagt at andre har andre behov og prioriteringer. I andre fora diskuteres foliering, helt eller delvis, to-farget lakk etc. stolpe opp og ned. Svært mange er antagelig bedøvende likeglade, bare bilen kommer og er bra.

Helix

Sitat fra: daktari på onsdag 03. oktober 2018, klokken 08:27
Først skal ny Soul lanseres, så kommer oppgradering i Niro inkl. ny multimedie-enhet. Jeg tipper 2020 tidligst, kan heller vente på Model 3 da.

Jeg tipper også at vi er over i 2020 før app er tilgjengelig på E-Niro. Soul EV blir vel lansert på slutten av neste år ala E-niro i år. Skulle ikke forundre meg om appstyring og ny infotainment enhet kommer i forbindelse med en liten facelift eller liknende. I så fall tror jeg det kan drøye før app er en realitet på E-niro.

Roy Aasen

#11
Altsååå..nå er jeg ikke på Niro-jakt, meeen, hvis noen vil overdra den til meg pga av manglende app så er det bare å melde seg ;D ;D.

Jeg har ikke engang telefon med apper :police:, utenom jobbtelefonen og den ligger stort sett ikke der hvor jeg er.
Kona har App-talafon, så den brukes til å starte hurtigladere..når det en sjelden gang er nødvendig.

Om bilen er kufiolilla himmelblå med eller uten det ene eller det andre...fullstendig uinteressant. Jeg skal ha leamikket til å flytte meg fra a til b.

Er jo litt å le av hele greia.

Cowboystrekk

Det er bra å høre at den faktisk får app, men det er kjipt at de drøyer dette når nær sagt alle andre elbilprodusenter har app.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Nilsern

#13
App er absolutt kjekt å ha. Har brukt den mye om vinteren til å "tine opp" Leafen på parkeringsplassen på jobb...
Kan likevel greit klare meg uten dersom klima kan aktiveres gjennom nøkkel (gjennom et vindu mot parkeringsplassen) og ikke minst at "timer" kan brukes uten av bilen er tilkoblet lader. På Soul og Ioniq er det visstnok en begrensning på at bilen må være tilkoblet lader for at timer skal kunne brukes. Vet ikke om det er slik på Kona eller Niro. Noen som vet?
Tar nok ut min FE uansett (og gleder meg til å få bilen), men det blir et stort irritasjonsmoment dersom det ikke er mulig å forvarme bilen uten å bruke timer når den samtidig er koblet til strøm... 

Joltus

Det virker som alle merker bare MÅ ha en idiotisk ting eller flere som trekker ned bilens egenskaper.

Leafen er fantastisk på fryktelig mange felt. Men der og er det noen helt absurd snodige valg som er foretatt.

App styring, eller mangel av dette, kun i noen land er helt merkelig. Idioti av en annen verden som ville kostet nix og nada og fikset.

På nivå med rattet på leafen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA