Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny bil - småting jeg lurer på

Startet av Up_&_Away, tirsdag 02. oktober 2018, klokken 08:56

« forrige - neste »

Up_&_Away

Nå har vi kjørt vår nye e-Up i litt over 1 mnd og da ca 120 mil

Har da oppdaget et par ting som jeg må spør om er vanlig;

1. Det "skraper" litt fra hjulene ved relativt gode rattutslag. Altså skrapelyd ved svinging???

2. Det har en tendens til å "smelle" litt når man starter å kjøre. Mulig bilen da har stått et halvt døgn med håndbrekk (husker ikke helt), men virker som det henger litt i bremsene???

Noen som har opplevd dette?
VW e-Up! nybil fra august 2018

aageaasved

punkt 1 har jeg aldri oplevd
punkt 2 er helt vanlig

Navl1

1. Opplevd, har du på vinterdekkene som ble med bilen? Jeg hadde samme opplevelse da.

2. Helt normalt på alle biler.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Elmo

Kjørt 70.000km på snart 4 år.

1. Nei.
2. Nei, men jeg bruker aldri brekket (hva skal man gjøre det for, når motoren låser hjulene i "park" ?)
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Up_&_Away

Sitat fra: Navl1 på onsdag 03. oktober 2018, klokken 19:48
1. Opplevd, har du på vinterdekkene som ble med bilen? Jeg hadde samme opplevelse da.

2. Helt normalt på alle biler.

ja, det er vinterdekkene som står på. Mener du altså det er de som er skyld i "skrapingen"?

VW e-Up! nybil fra august 2018

Navl1

Sitat fra: Up_&_Away på torsdag 04. oktober 2018, klokken 17:46

ja, det er vinterdekkene som står på. Mener du altså det er de som er skyld i "skrapingen"?

Var det hos meg ihvertfall.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Louise

Min bil gjør et realt "nøkk" ved oppstart hvis jeg har hatt håndbrekke helt oppe. Så nå tar jeg det bare så vidt opp. Men tenker samtidig at det mest sannsynlig ikke er nødvendig når bilen står på flate. Er vel bare en vane.

Jeg tror rett og slett at lyder høres mye bedre i en elbil enn en fossilbil. Hadde bilen min inne til testkjøring pga lyder, og mekanikeren kjørte som bare det over fartshumper og i svinger for å teste, og kom frem til at alle lyder var helt normale. Så nå prøver jeg å ikke høre så godt etter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA