Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny rentekampanje

Startet av Somni, mandag 01. oktober 2018, klokken 12:56

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Vhagar på fredag 19. oktober 2018, klokken 11:39
Sitat fra: Vhagar på torsdag 11. oktober 2018, klokken 00:13
På 0,25% hadde jeg på mitt lån 0,65% i effektiv rente (bil utlevert i fjor). Siden den gang har det vært 1 rentejustering opp til 0,50% som ga en effektiv rente på 0,82% for min del. Det skal en del tilsvarende hevinger til før jeg ser en effektiv rente rundt 3% hvertfall.

Fikk varsel om hevet rente, så da er den vel lik det tilbudet som er ute i dag fra Tesla.
Nominell 0,75% som i mitt tilfelle ble til 1,15% effektiv. Fortsatt gunstig.

Samme her, jeg synes det er dårlig med rentehøyning 3 ganger på et halvt år >:(
ioniq 5

Vhagar

3 rentehevinger på et halvt år? Selv har jeg bare 2 rentehevinger inkl. denne på de siste 10 mnd. Den første var litt uventet, denne siste som forventet.

Dersom norges bank sin rentebane slår til så er det jo bare som forventet at vi vil se mange slike hevinger på kort tid de neste par årene. De som ikke følger med på økonomien får nok en større overaskelse, men det er fortsatt gunstig siden de øvrige billånsrentene også stiger likt. Til nå har jo endringen i kroner og ører vært svært så beskjeden siden rente tross alt startet så lavt som den gjorde. Og det er fortsatt langt opp til "normal" rente på et billån så fortsatt mye penger spart.
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

HelectriC

Sitat fra: Vhagar på fredag 19. oktober 2018, klokken 20:47
3 rentehevinger på et halvt år? Selv har jeg bare 2 rentehevinger inkl. denne på de siste 10 mnd. Den første var litt uventet, denne siste som forventet.

Dersom norges bank sin rentebane slår til så er det jo bare som forventet at vi vil se mange slike hevinger på kort tid de neste par årene. De som ikke følger med på økonomien får nok en større overaskelse, men det er fortsatt gunstig siden de øvrige billånsrentene også stiger likt. Til nå har jo endringen i kroner og ører vært svært så beskjeden siden rente tross alt startet så lavt som den gjorde. Og det er fortsatt langt opp til "normal" rente på et billån så fortsatt mye penger spart.

My bad, mente nok tredje nivået på halvt år, 0.25, 0.50 og 0.75. Men det er selvfølgelig bare to ganger opp.
ioniq 5

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA