Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Toalmar

Har aktivert Smartlading via Tibber. Har en BMW I3 og lader denne med en Zappi.
Koblingen gjøres mellom Tibber og min ConnectedDrive konto hos BMW.
Har lagt inn at bilen skal være fulladet om morgenen kl 06:20 Så langt har den alltid vært det.
Hvis jeg setter inn ladekabelen på kvelden når jeg f. eks kommer hjem etter å ha vært borte så starter alltid ladingen noen minutter, dette tror jeg er fordi Tibber appen må få tid til å regne ut når den må begynne ladingen og at den må se an prisen. Så langt så har den alltid stoppet opp igjen nesten umiddelbart for å si at den skal starte kl 01:00.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

stvjfp1

#136
Har fått epost med følgende melding:

Vi har fått overveldende mange bestillinger, noe som dessverre har resultert i bestillingstid på produktet. For din bestilling er estimert levering rundt 1. mars. Vi takker for tålmodigheten og vil sende produktet så snart vi har det i hende :)

La inn bestilling 08.01.19. Var opprinnelig estimert til februar mener jeg. Noen som bestilt før meg som for levering tidligere?

Oppdatert; Fikk akkurat en ny mail:
Etter lansering i fjor høst har vi opplevd overveldende respons og bestillingene har strømmet inn. Dette synes vi er veldig hyggelig, men det har dessverre medført ventelister på levering.

Estimert levering for din bestilling: uke 14
Altså april....

Filip86

Jeg bestilte 2 stk 2 november, fikk Mail i dag om uke 10/11. I går sa de på chatten uke 6.

Cral

#138
Jeg fikk mail om levering av Easee i uke 8\9 i dag.
Bestilte i starten av oktober.

Og sms om bestilling av bil, hvor jeg blir kontaktet i løpet av de 2 neste ukene for kontrakt.

Blir spennende å se hva som kommer først :)
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Counterpointer

Fikk denne i dag



For min del passer uke 9 helt fint da min nye bil med ca 80 kWh batteri kommer i mars en gang.

Hyggelig med en kompensasjon for ventetid. En helt annen holdning enn alle de bilprodusentene jeg venter på biler fra

What-a-watt


What-a-watt


Counterpointer


torasbjoern

Har noen fått tatt i bruk ladestasjonen? Evt. erfaring med den?

Counterpointer

Tror ikke noen har fått enda, antydet levering i slutten av februar

Mazzbot

Tesla model 3 reservert 31/3 .

Lurker

Sitat fra: Cral på lørdag 12. januar 2019, klokken 17:45
Da har jeg spurt.
Svaret er som dere ser i bildevedlegget.

Men dette gjelder da ved bruk av easee laderstasjon, på et Tibber strømabbonement. Jeg har også spurt om tillattelse og fått dette, til å poste screenshot av e-post.

Mulig jeg misforstår dette, men tolker ikke dette som MINST 20%?
Det ser ut som AKKURAT 20%.

Dersom du ved smartlading oppnår f.eks 15% besparelse, vil Tibber gi deg ytterligere 5%, eller fremdeles 10% som i eksempelet over?


Med de varierende strømprisene som er nå, oppnår man oppunder 20% med Tibbers smartlading, uten å bruke Easee laderen.



Nordlands

Du kan jo teoretisk oppnå høyere besparelse av smartlading, om du oppnår 25 % så får du nettopp det, men om du egentlig har mellom 0 og 20 % besparelse får du 20 %.
I-Pace HSE launch edition - Prod 30.08.18 - Levert 02.11.18

Radiobil1

Noen som har fått noe mer info ang levering?

svingen

Litt off topic men Hafslund har nå åpnet får han plugen på ams måleren så kan få ut info fra tibber sin pulse... den får du eller ikke før mars pga veldig stor pågang......
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA