Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Supercharging & vrak

Startet av steinidar, lørdag 29. september 2018, klokken 18:24

« forrige - neste »

steinidar

Hypotetisk, hva skjer med min free supercharging vist bilen blir vrak og jeg får ny gjennom forsikring. Jeg har gratis supercharging på hele bilens levetid, og ser det som et stort gode ved videresalg.
Gardermoen

mthoring

Du får igjen markedspris for tilsvarende årgang og km.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Muffinman

Antar at det ikke er Tesla som er forpliktet å levere gratis supercharging i den nye bilens levetid, så i prinsippet skulle vel forsikringen dekke dette? Kan vel kjøpes for 25k eller deromkring. Forutsatt at ny bil dekkes. Og det er det jo faktisk en del forsikringer som gjør inntil bilen har oppnådd en viss alder.

geear

Hvis det blir kondemnering så blir bilen taksert og du får utbetalt en anslått markedsverdi. De går ikke på Finn eller til Tesla og bestiller ny bil for deg. Fri supercharing får du ikke noe direkte for, men du får betalt tilsvarende det som finnes på markedet, og hvis det er slik at fri supercharging holder prisen i markedet høyere enn ellers, så får du igjen for det. Hvis du da er svært opptatt av fri supercharging så går du på Finn og kjøper en bruktbil med fri supercharging.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA