Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 120Ah er offisiell !

Startet av JorgenM, fredag 28. september 2018, klokken 09:09

« forrige - neste »

Burger

Men den fungerer veldig bra som langturbil pga ladehastighet.

680km på en dag fordelt på fire ladestopp, kunne ha vært tre men vi starta med halv tank og fire stopp passet godt inn med pauser.

Over ett viss rekkevidde så er det ladehastighet som teller, med i3's lave forbruk og aktiv kjøling av batteri gjør at kilometerne renner fort inn på den.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

Trond.m

Ja, det er vi enige om, men i3 som langtur bil må vi innrømme er for spesielt interesserte, fortrinnsvis par uten barn og ikke alt for mye bagasje. Å ta med en sykkel eller flere par ski er  ikke umulig, men krever at man går på akkord med komfort eller sikkerhet. Større batteri endrer ikke på noe av dette.

Trond.m

Snakket med en selger i dag som fortalte at salget av nye i3-120 lå an til å bli all time high. Det vil nok dabbe av litt etter hvert, men starten er iallefall lovende. Det betyr vel at man ikke har kjøpt katta i sekken. Jeg tror nok at medias fokus på videresalg av Kona har medført en større prisøkning på i3 enn ved forrige oppgradering. Samtidig gjør det kanskje at i3 igjen blir litt mer eksklusivt...liten bil for mange penger  8)

moonbuggy

Det er et gunstig tidsvindu i Norge akkurat nå. Bompenger i de største byene og "ventetid" på alle modeller. Det vinduet blir definitivt lukket når Tesla 3 kommer i store volum på det norske markedet i 2019. Det ser ut til at elbil subsidier reduseres kraftig i USA fra 2019. Det kan gi langt flere biler til Norge fra starten av 2019, og da faller i3 med 42 kwt helt igjennom...

hemi

Gleder meg massiiiv til uke 49-51, no more leaf!

i3 er bra ventepølse til e-tron, så er jo spm om e-tron eller i3 beholdes, we will see!

i3 er favoritt elbilen min, og har prøvd/eid de fleste.

Trond.m

#110
Sitat fra: moonbuggy på mandag 15. oktober 2018, klokken 16:07
Det kan gi langt flere biler til Norge fra starten av 2019, og da faller i3 med 42 kwt helt igjennom...
Jeg tror du tar feil. M3 er da på ingen måte noen konkurrent til i3. Dessuten kan Tesla være konkurs før markedet for elbiler mettes  8)

Korrigert. Skulle stått TM3..ikke M3.

hemi

Bmw M3? siden vi er på bmw forumet? :D :D

Om alle andre har 60-100 batteri kan i3 bli kipt, men enn så lenge har bmw faktisk vært like bra/bedre enn andre på rekkevidde.

TM3 kan jo bli gøy, men får håpe de er bedre på rustbehandling og lakk enn de har vært på TMS/TMX for alt er stål, og stål ruster mer enn alu korroderer


Trond.m


hELgenen


Stifens

#115
Den ble veldig dyr i den konfiguratoren hvertfall. 55.250 €. (520 norske). Det er i3s med alt av utstyr. Gikk ikke an å velge pakker, så måtte velge alt utstyr manuelt. Sikkert en feil et sted, men hvis ikke så er jo den «billig» her i forhold.

Fikk forøvrig pristilbud på 393.544,- med rabbatt for i3s med alt utstyr, levert til Bergen. (Jæger Kokstad) så min nåværende 94ah ligger på Finn. Så får vi se...

Trond.m

Trekker du fra mva blir vel prisen nærmere den norske. Tror ikke de har den samme charge pro pakken i Tyskland, men jeg tror nok man ville fått en bra rabatt likevel.

Vetle

Ser ut som konfiguratoren er oppe å går på BMW.no nå.

Er det bare meg eller er prisene i konfiguratoren billigere enn i prislisten..?  ::)

Mr Oizo

Basismodellen ser ut til å ha en pris på fra 309000, mot 320000 i prislisten.
Charge pro blir 389 i konfiguratoren.

fossaaen

Det er 11000 i frakt og leveringsomkostninger som ikke står i basisprisen, da frakt og levering ikke skal inngå i beskattningsgrunnlag var svaret jeg fikk fra min forhandler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA