Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 120Ah er offisiell !

Startet av JorgenM, fredag 28. september 2018, klokken 09:09

« forrige - neste »

Trond.m

Ser at de har kommet med «mer» info på www.bmw.no. Men jeg finner ikke noe informasjon. Noen som har funnet noe ? Kan det være en feil på mobil-sidene ?


Trond.m

Ja, jeg fant den nå. Det er bare linken fra forsiden som ikke virker. Det ligger en del info på websiden.

Trond.m

#18
Synes prisøkningen er i høyeste laget. Den ligger vel omtrent på 10 %. Er det verd det for 6 mil ekstra rekkevidde ?

De har kanskje lagt seg litt høyt i starten for å ikke ødelegge salget av Marathon edition. Desssuten skal de vel endre salgsmodell i 2019 slik at forhandlerne kan styre rabatter etc. Da må de nok ha større avanse enn det ligger inne i dagens kommisjons-modell.

Grunnprisen på i3S øker fra 318.800 til 355.000  :-[

Litt av prisøkningen skyldes vel at DC og AC 11 kW lading nå er bakt inn i basisprisen. Men 50.000 for utvidet charged edition er litt mye for de som ville foretrukket 19 toms hjul. Når blir det kanskje mer aktuelt å bygge en bil fra basis, men de hindrer det ved å ikke tilby en komplett liste over tilleggsutstyr lenger.  Kjenner at lysten til å kjøpe ny i3 ikke er like stor lenger.

hELgenen

Synes den ble veldig dyr. Kjøpte en 94Ah i 2016 og betalte småpenger i forhold til dagens priser. Blir spennende å følge prisutviklingen fremover på alternstivene med bedre rekkevidde

superluxus

Jeg min 94 Ah Fully Charged (som jeg kjøpte i våres) kostet 364.900 kr veiledende. Fikk 8% rabatt på dette. Maraton Edt koster vel det fremdeles.

120 Ah vil koste 400.000 som Charged Professional. En økning på 35.000 kr veiledende (32k etter rabatt) synes jeg er drøyt på en «skulle bare mangle» oppgradering...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Toalmar

Blir også spennende å følge bruktprisene nå. Jeg trodde egentlig prisendringen skule bli mindre og at det ville få konsekvenser for bruktprisen. Etter å ha sett den nye prisen er jeg ikke like sikker på det. Tror kanskje dette er positivt for oss med f. eks 94Ah
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Imagine

Sitat fra: Toalmar på fredag 28. september 2018, klokken 19:02
Blir også spennende å følge bruktprisene nå. Jeg trodde egentlig prisendringen skule bli mindre og at det ville få konsekvenser for bruktprisen. Etter å ha sett den nye prisen er jeg ikke like sikker på det. Tror kanskje dette er positivt for oss med f. eks 94Ah

Enig. Med 30.000kr i økning blir det ikke mye nedgang på 2018 modeller 94ah. Det var jo ikke mye nytt av utstyr eller utseende. Kun batteriet, trådløs lading og svingbare led-lys med automatisk fjernlysfunksjon.
Jeg ser ingen grunn til å bytte min i3s 94ah fully charged etter å ha sett den nye. Og neste år kommer kanskje 150ah, evt enda en facelift først.

Samco

Morro kansje en upgrade til denne om noen år.  :+1: kunne ha vært lenger kjøre lengde nå Kona har satt en ny standard men i3 er en morsom bil.

JorgenM

Sitat fra: Imagine på fredag 28. september 2018, klokken 20:37
Det var jo ikke mye nytt av utstyr eller utseende. Kun batteriet, trådløs lading og svingbare led-lys med automatisk fjernlysfunksjon.
(...)
Og neste år kommer kanskje 150ah, evt enda en facelift først.
Tradisjonelt har BMW hatt kun 1 oppdatering per generasjon: LCI / "facelift". Med i3 har de hatt langt hyppigere oppdateringer; 60 til 94 Ah, facelift, 94 til 120 Ah. Altså 3 oppdateringer, og sammen med hver batteri-oppgradring har det vært litt ekstra også. Sånn sett er det over forventning, men det blir kanskje standarden på elbiler.

150Ah?
Det blir en helt annen diskusjon, men ikke glem at i3 originalt er en urban bil og 40-50 mil er overkill for de fleste. Da bør de heller komme med en helt ny generasjon med bedre landeveiegenskaper, 5 seter osv :)
(desverre blir nok en slik bil ribbet for både karbon og sært design...)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Elektro12

For dyr nå. Hadde de klart å holde på prisen så kanskje.

Sandpusher

Noen som vet om det blir mulig å bytte batteri i en god gammal 60ah?
2020 Opel Corsa-e Elegance
2014 BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

hemi

Var på bestillern, forventet den kom inn på ca samme som forrige minus rabatt, men på 400k vet jeg ikke om det er verdt det som ventepølse på etron :o

Trond.m

BMW har for vane å lage prislister fulle av feil og mangler. Ser ikke ut som det er noe unntak denne gangen. Hvorfor har de en basispris når det ikke går an å bygge en bil ut i fra den. Det er ingen oppgitt pris på tilleggsutstyret som blant annet driving assistant, parkeringsassistent, Navi business eller vinterhjul, så da  er man tvunget til å velge en av de to pakkene som koster 50.000 eller mer. Da betyr at startprisen i praksis er 370.000 !. Det er mye for en modell som absolutt går mot slutten av sin livssyklus selv om den var genial da den kom i 2013. Assistent-systemene man kan få er jo snart klare for museum. Var også klar til å bestille, men trekker meg trolig på grunn av pris. Diarebrun metallic er heller ikke noe som øker lysten på ny bil og farge  8)

Trond.m

#29
Ser ut som om i3 og spesielt i3S nå er vesentlig billigere i Sverige. Det er litt drøyt, for det er jo BMW Sverige som styrer prisene også i Norge  :(

Charge Plus pakken er også mye billigere, da grunnprisen inkluderer Charge Edition (eks vinterhjul).

Får kanskje ta en telefon til BMW forhandler i Sverige i dag for å høre om de kan selge meg en bil der. Tar jeg samtidig en tur innom systembolaget, så blir jo besparelsen enda større  ;)

Men vi kan kanskje håpe at basisprisen også i Norge nå er utstyrt som  Charged edition ?

https://www.bmw.se/content/dam/bmw/marketSE/bmw_se/download/pricelists/prislista-BMW-I01.pdf.asset.1538143215925.pdf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA