Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

i3 120Ah er offisiell !

Startet av JorgenM, fredag 28. september 2018, klokken 09:09

« forrige - neste »

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Noen andre småting også, fra BMWBlog.com:

- On top of the higher-density battery, the BMW i3 120Ah also gets a couple of visual tweaks, both inside and out. Up front, new LED headlights are with cornering lights and adaptive high beams are available. While BMW's new iDrive 6.0 is now as-standard, where it used to be an option. It also gets an optional WiFi hotspot and wireless charging for capable mobile phones, another first for the i3.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Orbit

Mer informasjon på BMWs tyske sider. Ny beige eksteriørfarge, og kanskje også lyst helskinn interiør?

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

1317142119

Var ganske som forventet det (med unntak av de nye setene med diarébrun gradient). For norske kjøpere er det vel i grunn lite å juble for, siden de fleste bilene her på berget allerede er godt utstyrte modeller - enten Fully Charged eller Charged utstyrt omtrent som Fully Charged (uten skinnseter).

Akkurat nå har man vel ikke så mange valg hvis man vil ha "lang" rekkevidde (i den grad man kan si 120Ah har lang rekkevidde), men tror BMW i Norge skal slite med å selge i3 120Ah til andre enn BMW-purister fra 2020 og ut når de andre bilprodusentene med langt bedre rekkevidde (til samme pris) klarer å tilpasse produksjonslinjen etter etterspørselen. Spesielt med tanke på at "alle" påstår i3 ikke fungerer på motorvei og at rekkevidde-spørsmålet dermed blir irrelevant.

Når det er sagt, jeg skal sikre meg en nybilbestilling på i3 det siste året den produseres (2020/21?). Jeg har troen på at karbonfiberbilen vår vil gå inn i historiebøkene som en game changer.

Imagine

#4
Kan ikke se helt store endringer fra min 94ah i3s annet enn 10kg økt vekt, 5-6 mil økt WLTP rekkevidde og et par nye farger. Og 20.000kr høyere pris? Noe av det kan kanskje være økt standardutstyr.
Utseende og ytelser ser for meg helt likt ut.

Meg bekjent skal denne produseres til og med sommer 2019 før 150ah kommer som siste batteri neste år i i3 før den går ut av produksjon.

Det eneste jeg kunne tenke meg å få på i3 som den nye har er trådløs lading av mobiltelefonen. Automatiske fjernlys er bare irriterende med mindre man kjører mye på langturer i mørket. I3 er en bybil så jeg klarer å dra i fjernlyset selv de få gangene jeg trenger det.

Strøm Tycoon

#5
Ser ut til at BMW i3 (ikke S) nå også får skjermbreddere.

hemi

Jeg bestiller en uten tvil, har hatt 94ah og den gikk lenger enn 40 leafen.

PionerThink

Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

1317142119

Sitat fra: model3citizen på fredag 28. september 2018, klokken 11:01
Ser ut til at BMW i3 (ikke S) nå også får skjermbredere.
Da er det vel ingen hensikt å selge i3 uten S lenger? Eneste grunnen til at jeg ikke valgte S da jeg kjøpte LCI var at jeg slapp fenderne. Bilen har nok hengerumpe uten fenderne når man ser den rett bakfra. Får man disse budeie-hoftene uansett, så vil i3S være et penere valg i og med at man da slipper gaffateipen på taket.

Stifens

Sitat fra: 1317142119 på fredag 28. september 2018, klokken 12:20
Sitat fra: model3citizen på fredag 28. september 2018, klokken 11:01
Ser ut til at BMW i3 (ikke S) nå også får skjermbredere.
Da er det vel ingen hensikt å selge i3 uten S lenger? Eneste grunnen til at jeg ikke valgte S da jeg kjøpte LCI var at jeg slapp fenderne. Bilen har nok hengerumpe uten fenderne når man ser den rett bakfra. Får man disse budeie-hoftene uansett, så vil i3S være et penere valg i og med at man da slipper gaffateipen på taket.

Gaffateipen på taket kan du be forhandler fjerne før utlevering uansett  :+1:

JorgenM

Sitat fra: model3citizen på fredag 28. september 2018, klokken 11:01
Ser ut til at BMW i3 (ikke S) nå også får skjermbreddere.
Skjermbreddere er en del av den nye Sports-pakken ser det ut til:

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jarv!s

Vet ikke om jeg overså noe i artikkelen, men vil denne kun støtte 50kw ? Eller får den nå støtte for 100/150 kw?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

JorgenM

50kw som tidligere ja. Økning på det ville nok gitt betydlig pris-stigning.
Får trøste oss med at e-Golf kun støtter 40kw :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Jarv!s

Takk for raskt svar! :)

Enig i det, men skulle ønske en dobling. Men forstår at det ville hatt noe med prisen å gjøre.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Trond.m

Sport package er vel bare et nytt navn på «i3S» antar jeg. Men kanskje den pakken er gunstigere priset, sedan det ikke er en ny «modell» ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA