Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S Fremtidige Oppgraderinger?

Startet av Notinyousanymore, torsdag 27. september 2018, klokken 15:47

« forrige - neste »

Notinyousanymore

I håp om å få oppgradert til Ludicrous på min P85D, da jeg valgte å kjøpe en uten tok jeg kontakt med Tesla både på telefon og mail flere ganger for å se etter smutthull/bruke opp litt goodwill.

Etter å ha da snakket med 2 stk som jobber under "Global Executive Care" fikk jeg bekreftet at denne retrofit'en ble tatt bort i Oktober 2017 og vil ikke komme tilbake.

MEN!

I mailen skriver han også følgende:
This is because we are still working and supporting your vehicle and in the future there might be a better option than this.

Tror dere at en representant for Tesla ville sagt dette kun for å tie meg som kunde og gjøre meg fornøyd nå/gi meg et håp for fremtidige oppgraderinger?

Jeg ønsker jo inderlig at det som blir skrevet, er faktisk på agendaen uansett om det er snakk om endel år frem i tid. Selvom svaret er veldig stusselig.

emmern

Er det teknisk mulig å oppgradere en 75D til 100D? Det er vel samme tomrommet for batteriet ikke sant?
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Hodetelefoner

De venter nok bare på en sensor feil på batteriet ditt. Da får du nytt med ny sikring. Bare noen trykk unna Ludicrous.
Uansett ville jeg personlig ventet til man fikk større batteri.

Du kan oppgradere batteriet på bilene ja. Noen fikk 60 med 100 batteri.
Så skulle de saksøke Tesla når de ble bedt om å komme inn for bytte

geear

Batterioppgradering må helt sikkert kodes.  Det er vel neppe noe Tesla gjør på forespørsel?

emmern

Takk for svar folkens! Da jeg fikk S75D så fikk jeg umiddelbart lyst på P100D. :)
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Counterpointer

Sitat fra: steekmo på fredag 28. september 2018, klokken 04:04
Sitat fra: emmern på torsdag 27. september 2018, klokken 23:07
Takk for svar folkens! Da jeg fikk S75D så fikk jeg umiddelbart lyst på P100D. :)
Det er ekstreme forskjeller mellom disse to bilene, så bare å spare :D

Hadde en 75D loaner og den var snill som et lam i forhold til P85D.
Teslabjørn hadde en sammeligningsvideo mellom «uncorked» 75D og P85D. Selv om P er litt raskere var ikke forskjellen veldig stor!

emmern

Burde jo være 2 sekunder forskjell i 0-100 da og det er jo ganske mye mere g-krefter, hm.
Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

Hodetelefoner

Der man trenger det. Ut av kryss etc. Så er bilene som natt og dag.
40-120kmt. Ganske likt. Etter dette, er P85D en del raskere.
Med bilene fulle av folk og utstyr, så er P85D styggmye raskere :)


Hodetelefoner

Kan bare gå ut å teste :)
Xx-100kmt kan jeg måle i tiende også.
Så vet godt hva forskjellene er.
Det er så stor forskjell i respons og akselerasjon de første meterene, så når jeg går ifra 75D til P, så holder jeg på å kjøre inn i biler (når jeg skal krysse veien).
75D er programmert veldig treg i starten. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA