Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Versjon 9 i detaljer (lang)

Startet av What-a-watt, onsdag 26. september 2018, klokken 20:02

« forrige - neste »

o.b.lix

Vi vet fra før at det finnes et sett regler for tyske biler og et sett for andre biler i EU. Dette er fordi den industrien er så gigantisk at EU og Merkel ikke tør noe annet. Et eksempel er utslipp. Det var amerikanerne som sa nei til utslippet, i hele EU og EØS er samme bilene derimot lovlige...

Kanskje det er slik med Summon også?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Hodetelefoner

Ikke for å ødelegge gleden.
Men du ser vel at nøkkelen til den bmw n, er en stor android tlf? Men uten mulighet for å ringe etc?
Selv i hånden til den store mannen. Ser "nøkkelen" enorm ut :D

turfsurf

Sitat fra: Hodetelefoner på lørdag 06. oktober 2018, klokken 12:58
Ikke for å ødelegge gleden.
Men du ser vel at nøkkelen til den bmw n, er en stor android tlf? Men uten mulighet for å ringe etc?
Selv i hånden til den store mannen. Ser "nøkkelen" enorm ut :D
Men hva så? Hvorfor er det greit med Android Fob og ikke Tesla Fob? Dvs hva er de spesifikke kravene ?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Hodetelefoner

Jeg er usikker.
Men den fungerer på samme måte som appen vår.
Men har dårligere rekkevidde..
Du får gjøre deg god venn med en Tesla ansatt. Så kan han åpne for deg, så du kan benytte fob. Da får du den til å lukeparke med fob også :)

Sandvika

Fikk SW9 idag. Synes det er mye positivt her!!

kholst

Fikk den jeg også :-) Noen som har forsøkt å bruke frontkamera som dashcam?

mthoring

#21
Jepp.
Slependen i dag kl 0830, lite trafikk etter varselet om at folk måtte la bilen stå. :)

https://drive.google.com/file/d/1zBsHFSOoOKbfPNObDfRLkc5Ye1VlT3K7/view?usp=sharing
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

sjokomelk

Sitat fra: kholst på tirsdag 30. oktober 2018, klokken 21:29
Fikk den jeg også :-) Noen som har forsøkt å bruke frontkamera som dashcam?
Noe av det første jeg gjorde i går etter oppdateringen var ferdig. Minnepinne med riktig oppsett har ligget klar i midtkonsollen i 2-3 uker allerede. ;D

Testing i går kveld:
http://www.youtube.com/watch?v=jW9Tot864w0

På vei hjem fra jobb i ettermiddag:
http://www.youtube.com/watch?v=yjeeb77a21U
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

SabreMan

Hvordan tror dere muligheten er til å få dashcam i HW2-biler i en senere oppdatering?

Eller er det så stor forskjell mellom HW2 og 2.5 at det er helt umulig?
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

sjokomelk

HW2.5 har en ekstra Tegra CPU som ikke HW2.0 har. Så kan være at det ikke er nok datakraft i HW2.0 til å lage videofilene on-the-fly. Da hjelper det lite med ny software.  :(
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

OhmPaPa

For oss som har FSD-opsjonen vil det kanskje løse seg når HW3 kommer og bytter CPUen i bilene.

sfinxern

Liker v9 veldig godt så langt!

Eneste jeg har tenkt litt på er blindspot warning. Den varsler først når du aktiverer blinklys. Jeg mener at den burde varsle på veimarkørene uansett uten å måtte aktivere noe.

De fleste sjekker jo blindsone før de aktiverer blinklys.
2017 Tesla Model S 75D
Bestilt 31.8.2017 - levert 4. desember
2016 BMW i3 94ah Fully Charged Protonic Blue
Produsert 26.8.2016 - levert 16.september 2016.
Min første elbil :)
Helelektrisk bilpark fra 4. desember 2017

DagfinnN

Da har jeg fått denne også.
Synes i det store og hele at dette er en bedring. Det regnet litt i kveld og fikk en følelse av at regnsensor er mer følsom. Noen som synes det samme eller motsatt?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Regnsensoren var bra, men ble fucked på 2018.32 eller deromkring. Like ille på .34 og syns fortsatt den er lik på .42 (V9). Må viske manuelt med et knappetrykk hele tiden nå, og sette den i fast fart også. Før .32 hadde den en periode der den fungerte bra.

mthoring

Sitat fra: DagfinnN på fredag 02. november 2018, klokken 19:12
Da har jeg fått denne også.
Synes i det store og hele at dette er en bedring. Det regnet litt i kveld og fikk en følelse av at regnsensor er mer følsom. Noen som synes det samme eller motsatt?

Opplever den som bedre nå, måtte faktisk skru den ned på hakk 1 i forgårs, det har ikke skjedd før.
S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA