Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Versjon 9 i detaljer (lang)

Startet av What-a-watt, onsdag 26. september 2018, klokken 20:02

« forrige - neste »

o.b.lix

Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 19:28
Regnsensoren var bra, men ble fucked på 2018.32 eller deromkring. Like ille på .34 og syns fortsatt den er lik på .42 (V9). Må viske manuelt med et knappetrykk hele tiden nå, og sette den i fast fart også. Før .32 hadde den en periode der den fungerte bra.

RainX på vinduet gjorde at denne fungerer perfekt. Dråpene perler seg slik at kameraet faktisk ser de.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Phantom3D

Internet browseren min fungerer ikke etter v9. Resetter bilen, så funker den en dag eller to. Deretter blir nettdelen grå, og reagerer ikke på refresh, favorites eller ny URL. Noen med samme problem?
Tesla Model S75D 18
BMW i3 94Ah
1995 Mini Cooper Silver Bullet 1275cc

geear

Sitat fra: o.b.lix på søndag 04. november 2018, klokken 11:39
Sitat fra: gr på fredag 02. november 2018, klokken 19:28
Regnsensoren var bra, men ble fucked på 2018.32 eller deromkring. Like ille på .34 og syns fortsatt den er lik på .42 (V9). Må viske manuelt med et knappetrykk hele tiden nå, og sette den i fast fart også. Før .32 hadde den en periode der den fungerte bra.

RainX på vinduet gjorde at denne fungerer perfekt. Dråpene perler seg slik at kameraet faktisk ser de.
Hmm, litt skeptisk, tidligere syns jeg rainX har ødelagt effekten på tradisjonelle regnsensorer (BMW f.eks.), men kanskje verdt et forsøk igjen.. har en flaske stående.

o.b.lix

Sitat fra: gr på tirsdag 06. november 2018, klokken 10:52
Hmm, litt skeptisk, tidligere syns jeg rainX har ødelagt effekten på tradisjonelle regnsensorer (BMW f.eks.), men kanskje verdt et forsøk igjen.. har en flaske stående.

Det er rett, må ikke brukes på tradisjonell sensor, men på ap2-biler brukes, som eneste i verden, kamera og da vil det hjelpe.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

k1

Bruker rainX på min TMX med AP2.5, og det fungerer utmerket med regnsensor.
I tillegg trenger man jo da i mye mindre grad å i det hele tatt bruke viskerne. I 80km/t+ trengs ikke viskere i det hele tatt, selv med biler/trailere foran som virvler opp ekstra vann. Genialt produkt.

Rævedilter

Det irriterer at tilhengeren når det er last på den vises som bil bakom, den går av og på så det "blinker" og tar fokus. Av og til viser den som lastebil og..
Burde vel vært ein sone bak som den ikkje viser når henger er tilkoblet.

DagfinnN

Er det bare meg eller - merket her om kvelden at jeg har "adaptive" lykter. Har jo en bil fra november 2017 og trodde jeg hadde fått slike, men nei. Intet i software som antydet det. Syntes ikke det var så veldig viktig og bråket ikke.
Men her om kvelden oppdaget jeg at det lyste inn i svingen når jeg tok av fra hovedveien og hjem. Sjekket det ved hjelp av kona og ja nå har jeg adaptive lykter. DVS at det lyser mer i diodene i den retning rattet svinger.
Dette har ikke virket for meg i versjon 8. Finner fortsatt ingen innstilling for dette i softwaren, men nå virker dette.
Noen andre?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

geear

Er det de tre i overkant av lykta så er det rart om du ikke har hatt det hele tiden. Min måtte de skfite lykter på for å få det til.

DagfinnN

Det var tåkelysene som kom på. Når jeg så det selv (og ikke kona) så oppdaget jeg det. Tåkelyset kom på når jeg svinger høgre eller venstre. Det har jeg ikke sett før.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Klykken

Slik er det jo på vår 2015 S85D. Tåkelysa slår seg på i den retningen du svinger. Alltid gjort i mitt eie (sommeren i år).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Begge våre biler har tent "svinglys" ved rattutslag over x antall grader når hastigheten er under 40km/t siden de var nye. Ikke tåkelys.

Forresten ny bug i dag ved lading, se bildet. Rettet seg etter reboot. Og tunein har begynt å starte avspilling av seg selv igjen innimellom, slik det har gjort på diverse softwareversjoner oppigjennom årene. Merkelig at ting skal være så vanskelig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA