Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kontraktsbrudd?

Startet av Sarepta, onsdag 26. september 2018, klokken 09:27

« forrige - neste »

Chimp

Fant dette på uk forum. Hvis dette stemmer så er det markedsført feil, dette skulle fungere uten adaptive dynamics!

There was a communication to USA dealers on October 15:
Quoting: " High speed self lowering function ONLY available on vehicles equipped with Adaptive Dynamics."

This is not what I believed to be be true when ordering but this is the way it is functioning in real life.

daktari

Oj, det var interessant og ikke det min selger sa eller som var skrevet. Har faktisk spurt om dette for en stund siden, men ikke fått svar. Prisavslag?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Chimp

Det er en vesentlig mangel med levert produkt! Alltid vært kommunisert at dette gjelder selv uten adaptiv dynamics. Uhyre vanskelig å kontrollere dette, da man ikke skal merke at den senkes heller

daktari

Det varsles at den senkes fra offroad til vanlig i IC ved 80 km/t, men ikke sett noe ytterligere ved høyere fart. Trykke på med knappen hjelper heller ikke.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Eyvind Bernhardsen

Det står fortsatt i den norske konfiguratoren at adaptiv luftfjæring inkluderer senkning av bilen i hastighet over 105 km/t. Active Dynamics skal altså ikke være nødvendig, men det kan jo være en markedstilpasning i USA.

Kanskje noen kan teste motorveikjøring med et GoProkamera rettet mot en hjulbue?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på søndag 11. november 2018, klokken 15:20
Det står fortsatt i den norske konfiguratoren at adaptiv luftfjæring inkluderer senkning av bilen i hastighet over 105 km/t.
Dette står både på den norske og den engelske konfiguratoren, og har jo vært informert om fra dag en, uten at noen avhengigheter har kommet opp.

4Matic Fanatic

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 12. november 2018, klokken 22:08
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på søndag 11. november 2018, klokken 15:20
Det står fortsatt i den norske konfiguratoren at adaptiv luftfjæring inkluderer senkning av bilen i hastighet over 105 km/t.
Dette står både på den norske og den engelske konfiguratoren, og har jo vært informert om fra dag en, uten at noen avhengigheter har kommet opp.
Nå er det faktisk fjernet fra engelsk konfigurator, om du kun velger luftjfæring nevnes ikke det at den skal senke seg, det kommer først ved Adaptive Dynamics... >:(

Chimp

Faktisk en avgjørende faktor til at jeg valgte luft, at den var delvis smart. Det begynner å bli ganske mye å ta jaguar på

RayBomb

Helt klart noe Jaguar må reagere på. Enten med prisavslag/tilbakebetaling eller ettermontering inkl leiebil i verstedperioden...
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Eyvind Bernhardsen

Det var da voldsomt. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte hev/senk på en bil med luftfjæring uten Active Dynamics før vi går til rettssak? Altså en faktisk bil på faktiske norske skilter, ikke bare ting noen har lest på en nettside?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. desember 2018, klokken 18:30
..kke bare ting noen har lest på en nettside?
Den nettsiden er dog Jaguars offisielle konfigurator i UK...

RayBomb

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. desember 2018, klokken 18:30
Det var da voldsomt. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte hev/senk på en bil med luftfjæring uten Active Dynamics før vi går til rettssak? Altså en faktisk bil på faktiske norske skilter, ikke bare ting noen har lest på en nettside?

Hehe, kan være en ide å vite først ja. Synsing har vi nok av :)
💫 Hyundai Ioniq 5 - Project 45
  - Elektrisk hengerfeste

💫 I-Pace S Edition X590 (19MY) - Solgt

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: 4Matic Fanatic på onsdag 05. desember 2018, klokken 20:34
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. desember 2018, klokken 18:30
..kke bare ting noen har lest på en nettside?
Den nettsiden er dog Jaguars offisielle konfigurator i UK...

På den offisielle .co.uk-konfiguratoren står det for det første "Electornic Air Suspension," som kan tyde på at den ikke er helt på stell, men det står da også "can be lowered and raised at the touch of a button"?

geear

Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. desember 2018, klokken 21:40
På den offisielle .co.uk-konfiguratoren står det for det første "Electornic Air Suspension," som kan tyde på at den ikke er helt på stell, men det står da også "can be lowered and raised at the touch of a button"?
Det er automatisk senking som etterlyses her...

Eyvind Bernhardsen

Sitat fra: gr på onsdag 05. desember 2018, klokken 21:45
Sitat fra: Eyvind Bernhardsen på onsdag 05. desember 2018, klokken 21:40
På den offisielle .co.uk-konfiguratoren står det for det første "Electornic Air Suspension," som kan tyde på at den ikke er helt på stell, men det står da også "can be lowered and raised at the touch of a button"?
Det er automatisk senking som etterlyses her...

Aha! Da beklager jeg støyen :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA