Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reklamasjoner og garantisaker på Kona

Startet av Limodriver, tirsdag 25. september 2018, klokken 00:41

« forrige - neste »

hobbybonden

Har sjekket igjen og når jeg gjør endringer så holder den seg uten å endres, men har du gjort det i menyvalget under "Bil" eller bare ved hjelp av knapp/spak under kjøring? Jeg har endret i menyen...

Sitat fra: hobbybonden på torsdag 25. oktober 2018, klokken 19:48
Sitat fra: Big T. på torsdag 25. oktober 2018, klokken 12:42
Har satt Regen til Nivå 3 på alle Drivemodus.Når jeg kommer neste dag,er den reset til modus 1.
Samme er med Eco og Sport modus også.


Når man går ut av bilen etter kjøring,er bakdørene låst...

Merkelig, jeg har også satt alle modus til Regen nivå 3 og har vekslet mellom dem og mener bestemt at den har holdt seg uendret, det skal jeg sannelig prøve å huske på å dobbeltsjekke.

Forøvrig enig i at det er litt irriterende med låsingen, men har ikke pløyet gjennom menyene for å se om det kan endres (auto-lås kunne jo tas bort på Ampera'en mener jeg å huske og kunne det iallefall på Leaf)

Braute

På min Kona virker det som om varmepumpen ( regner med at det er den som man hører i fronten)går hele tiden. Ligger på ett gjennomsnittsforbruk på 1,75 kw. Denne pumpen står også på hele tiden når bilen er koblet til lader og også når bilen er fulladet. Mobile påstår at det er en batterikjøler og at det skal være slik, men jeg tror ikke noe på det. Stemmer dette tror jeg bilen går på Finn.no..

tugit

Hadde en episode hvor bakluken låste seg opp i fart.
Dette skjedde i en slak oppoverbakke etter ca 3 mils kjøring. Systemet begynte plutselig å varsle at bakluka var åpen. Hverken Kona eller bikkja syntes det var spesielt gøy.

Luken åpnet seg heldigvis ikke helt, så det var aldri noen reell fare for at bikkja skulle ramle ut i trafikken, men opplevelsen satte en støkk i både fører og hund.

Auto lock var aktivert.

Limodriver

Ved start av bilen og ved isetting av ladekabel/påbegynne lading høres det ut som det er et rele som "flimrer" eller gjentatte ganger veksler før det blir stille. Er det noen andre som har tilsvarende lyd i samme situasjoner, eller er dette noe som bør undersøkes?

Biff

Sitat fra: Limodriver på torsdag 15. november 2018, klokken 11:47
Ved start av bilen og ved isetting av ladekabel/påbegynne lading høres det ut som det er et rele som "flimrer" eller gjentatte ganger veksler før det blir stille. Er det noen andre som har tilsvarende lyd i samme situasjoner, eller er dette noe som bør undersøkes?

Du er sikker på at det ikke er kabel-låsen?

Limodriver

Ja, det er ikke kabellåsen. Jeg hører samme "flimmeret" når jeg er frakoblet strøm og starter bilen.

Biff

Sitat fra: Limodriver på torsdag 15. november 2018, klokken 12:18
Ja, det er ikke kabellåsen. Jeg hører samme "flimmeret" når jeg er frakoblet strøm og starter bilen.

Kanskje du kan ta opp lyden og laste den opp, hvis du er god på sånt? Litt vanskelig å forestille seg en lyd

Limodriver

Jeg klarte ikke å ta opp lyden godt nok til at det ville gi noe å laste den opp.

Jeg har vært innom verkstedet som sjekket lyden, de fant ikke noe unormalt og alle konene de hadde tilgjengelig hadde samme lyd. Jeg har også sjekket hos andre forhandlere og hørt på oppstart og å sette inn ladepistol og samme lyden oppstår.

tuono

Mener den lyden kommer to ganger hos meg når jeg plugger i kabel. Med noen sekunders mellomrom.

TorT

Jeg har samme lyden. I følge forhandler er den normal.

Sjekket demobilen deres, og lyden var nøyaktig lik der.

Høres litt ut som et rele som «hakker» mange ganger i skundet. I ca et sekund

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA